• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Yapılan araştırmalara göre tüketiciler en çok sütlü çikolatayı tercih ediyor

Yapılan araştırmalara göre tüketiciler en çok sütlü çikolatayı tercih ediyor

editor by editor
24/06/2022
in Firmalardan haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Çikolata sadece bayramların değil gündelik hayatında vazgeçilmez lezzetlerinden. Kahve Dünyası “Çikolatayı ne kadar tüketiyoruz?  Ne zaman çikolata yemeye ihtiyaç duyuyoruz? En çok hangi çeşidini tercih ediyoruz?” gibi sorulara yanıt bulmak için bir araştırma yaptı. Araştırmaya katılanların yüzde 65’i her zaman çikolata yediğini, yüzde 99,5’i ise çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.

Türkiye’nin yedi bölgesini kapsayan araştırma için, nüfusun en kalabalık olduğu ilk 26 ilde, 25-55 yaş aralığında 1000 kişiyle görüşme yapıldı.  Araştırmaya göre tüketiciler misafirliğe götürmek için en çok madlen çikolata tercih ederken, kendi evlerine gelen misafirler için ikramda spesiyal çikolatayı tercih ettiğini belirtti. Araştırma bayramda çikolata için ayırdığımız bütçeyi de ortaya koydu. Bayram çikolata alışverişleri için ortalama 200-500 TL ayırıyoruz. Katılımcıların yüzde 34,28’i 200-500 TL, yüzde 29,46’sı 100-200 TL, yüzde 14,92’si ise 50-100 TL harcama yapıyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 99,5’i çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi. Katılımcıların yüzde 35,22’si günde birden fazla çikolata tükettiklerini söyledi. Günde bir kez çikolata yiyenlerin oranı ise yüzde 32,2 oldu. “Ne zaman çikolata yeme ihtiyacı duyuyorsun?” sorusuna katılımcıların yüzde 65,63 her zaman yanıtını verdi. Enerji almak istediğinde çikolata tüketenlerin oranı yüzde 14,35 olurken, “Canım sıkıldığında çikolata yiyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 6,7’de kaldı. Katılımcıların yüzde 92,54’ü çikolata yedikten sonra mutlu hissettiğini belirtti. Bu yanıtı yüzde 88,39 ile keyif, yüzde 79,51 ile enerji, yüzde 76,96 ile haz izledi.

“Hangi tür çikolatayı tercih ediyorsunuz” sorusuna katılımcıların yüzde 53,73’ü sütlü çikolata yanıtı verirken; yüzde 31,54 bitter, yüzde 10,1’u ise beyaz çikolatayı tercih ettiğini ifade etti. Katılımcıların yüzde 63,2’si fındık, fıstık gibi çeşnili çikolataları tükettiğini söyledi. Meyve ya da aroma gibi dolgulu çikolataları tercih edenlerin oranı yüzde 18,9 olurken, çikolatayı sade tüketenlerin oranı ise yüzde 17,9’da kaldı.

Tags: #arastirma#bayram#cesnilicikolata#cikolata#çikolataçeşitleri#çikolatadolgusu#çikolataüretimi#cikolataürünleri#findik#fıstık#kahve#KahveDünyası#kurbanbayramı#madlen#madlençikolataaroma
Previous Post

SUNKÖY, geniş yağ kategorisiyle yurt dışında da faaliyetlerini sürdürüyor

Next Post

Türkiye ve Suudi Arabistan, ekonomik ilişkileri üst düzeye çıkarmak için yeni adımlar atacak

editor

editor

Related Posts

ETi ve Yuvam Dünya Derneği, “İklim Şampiyonları” programıyla çocuklara sürdürülebilirlik bilinci aşıladı   
Firmalardan haberler

ETi ve Yuvam Dünya Derneği, “İklim Şampiyonları” programıyla çocuklara sürdürülebilirlik bilinci aşıladı  

by fdturkey
12/06/2024
Muratbey, üretimden tüketime israfın önlenmesi için çalışıyor 
Firmalardan haberler

Muratbey, üretimden tüketime israfın önlenmesi için çalışıyor 

by fdturkey
10/06/2024
Eriş, Nudo ile yeni bir dönemi başlattı, noodle’ı sağlıklı beslenmenin bir parçası yaptı
Firmalardan haberler

Eriş, Nudo ile yeni bir dönemi başlattı, noodle’ı sağlıklı beslenmenin bir parçası yaptı

by fdturkey
06/06/2024
Atakey, yılın ilk çeyreğini rekorla kapattı
Firmalardan haberler

Atakey, yılın ilk çeyreğini rekorla kapattı

by fdturkey
06/06/2024
Tadelle Antep fıstıklı çikolata, “Superior Taste Award”ta iki yıldızın sahibi oldu
Firmalardan haberler

Tadelle Antep fıstıklı çikolata, “Superior Taste Award”ta iki yıldızın sahibi oldu

by fdturkey
05/06/2024
Next Post
Türkiye ve Suudi Arabistan, ekonomik ilişkileri üst düzeye çıkarmak için yeni adımlar atacak

Türkiye ve Suudi Arabistan, ekonomik ilişkileri üst düzeye çıkarmak için yeni adımlar atacak

Ukrayna’dan tahıl ihracatı için Türkiye devreye giriyor

Ayçiçeği, mısır ve soyada uygulanan gümrük vergisi yıl sonuna kadar kaldırıldı

Çam fıstığı ihracatı son 5 senede yüzde 68 arttı

Çam fıstığı ihracatı son 5 senede yüzde 68 arttı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved