• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Metro Türkiye, kendi markalı tüm organik gıda ürünlerinde izlenebilirlik sunuyor

Metro Türkiye, kendi markalı tüm organik gıda ürünlerinde izlenebilirlik sunuyor

editor by editor
15/08/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

 

Gıda güvenliğinin korunması ve sürdürülebilir kaynaklardan gıda tedariği amacıyla, Türkiye’de ilk kez 2014 yılında başlattığı izlenebilirlik çalışmalarını, “Tabağında ne var?” hareketi altında birleştirerek daha da büyüten Metro Türkiye, kırmızı et, balık, bal ve meyve-sebze ürünlerinden sonra Metro markalı tüm organik gıda ürünlerinde yüzde 100 izlenebilirlik sunuyor. Metro Türkiye, kendi markaları altında sunduğu zeytinyağından yumurtaya, salçadan bakliyatlara kadar 49 farklı organik gıda ürününün tarladan ve çiftlikten rafa kadar olan yolculuğunu anlatan 39 farklı bilgiyi QR kod aracılığı ile tüketicilerin bilgisine sunuyor. Organik ürünlerdeki bu yeni yatırımı ile Metro Türkiye, sektörde yine bir ilke imza atmış oluyor ve gıda okuryazarlığını destekliyor.

Türkiye’de bir ilk olarak müşterilerine organik ürünlerde %100 izlenebilirlik sağladıklarını ifade eden Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, “Metro Türkiye olarak herkes için sağlıklı beslenme anlayışımız çerçevesinde hem öncü projeler gerçekleştiriyor hem de ürün gamımızı çeşitlendiriyoruz. Bu kapsamda raflarımızda 200’den fazla organik sertifikalı ürün bulunduruyoruz ve bunların %25’ini de kendi markalı ürünlerimiz oluşturuyor. Sorumlu üretim ve tüketimi teşvik etme ve müşterilerimizin beklentilerini karşılama amacıyla ürün çeşitliliğimizi artırırken güvenilir gıdayı da müşterilerimize sunmak bir diğer önceliğimiz. Uzun yıllardır üzerinde çalıştığımız izlenebilirlik çalışmalarımız kapsamında yine Türkiye’de bir ilk olarak kendi markalı tüm organik ürünlerimizin rafa gelene kadarki tüm sürecinin dijital hikayesini sunmaya başladık. Örneğin; Metro markalı domates salçasında domatesin üretildiği tarlayı ve çiftçiyi, yumurtada tavuğun bulunduğu kümesi, zeytinyağında yağın elde edildiği zeytinin çeşidini ve hatta üretim metodunu sadece bir QR kod okutarak görebiliyorsunuz. Sadece bu bilgiler ile kalmıyor aynı zamanda o ürünün ve ambalajının migrasyonundan ağır metal analizlerine, üreticilerin gıda güvenliği belgeleri ve denetim sonuçlarına kadar tüm detaylı bilgileri de dijital olarak müşterilerimizle paylaşıyoruz. ‘Gıdaların İzini Sür, Bilgiyle Beslen’ sloganıyla çıktığımız bu uzun soluklu yolculukta bilinçli tüketim ile tüketicilerin de gıda okur- yazarlığı konusunda farkındalıklarını artırmayı amaçlıyoruz,’’ dedi.

Metro Türkiye’nin kendi markaları altındaki tüm organik gıda ürünlerinde gıda güvenliği ve adil çalışma koşullarında güvenceyi sağlayabilmek amacıyla organize ettiği tarla, çiftlik ve paketleme tesisi denetimleri takip edilebiliyor, ürün bir kooperatif ürünü ya da coğrafi işaretli ise bu bilgilere de kolaylıkla ulaşabiliyor. 13 farklı tedarikçiden sağlanan Metro markalı 49 adet organik gıda ürününde, çiftçi ya da hammadde üreticisinin yanı sıra hasat yeri, gıda ürününe göre alerjen bilgisi, süt yağı miktarı, ürün analizleri, son ürün ve o ürünü oluşturan tüm hammaddelerin organik ürün sertifikaları, Coğrafi İşaret bilgisi gibi 39 farklı bilgi, ürün üzerinden okutulan QR kodu ile müşterilerle paylaşılıyor.

Metro Türkiye, izlenebilirlik sisteminin tedarikçiler tarafından uygulanabilmesi amacıyla; 13 farklı tedarikçi ile birebir görüşerek, QR kod sistemine yönelik 20 saatlik eğitim de verdi. Bu eğitim ve çalışmalar sayesinde izlenebilirlik çalışmalarını geliştiren Metro Türkiye, üreticilerini de bu konuda bilgilendirirken aynı zamanda iş birliği yaptığı kooperatif ve tedarikçilerine bağlı üreticileri de doğrudan etkileyerek yerel üretimi destekliyor.

Tags: #ambalaj#bakliyat#bal#balık#domates#et#gida#gidahaberleri#gidatedarigi#gıdaendüstrisi#gıdafaalliyetleri#gıdagüvencesi#izlenilebilirlik#kırmızıet#metro#metromarket#metrotürkiye#meyve#organik#organikurun#salca#sebze#sürdürülebilir#surdurulebilirgida#sürdürülebilirlik#tedarik#yumurta#zeytinyagimarket
Previous Post

MÜSİAD EXPO 2022 fuarı küresel ticaretin merkezi olmayı hedefliyor

Next Post

Knorr, Yemek Harçları portföyünü genişletmeye devam ediyor

editor

editor

Related Posts

Ulusal Süt Konseyi yol haritası için sahada
Haberler

Ulusal Süt Konseyi yol haritası için sahada

by fdturkey
08/07/2025
Üretimde ve iç pazarda lider olan Şenpiliç, ihracat pazarlarında da en büyük ilk 3 arasında
Haberler

Üretimde ve iç pazarda lider olan Şenpiliç, ihracat pazarlarında da en büyük ilk 3 arasında

by fdturkey
08/07/2025
Kuru meyve sektöründe 12 ihracat şampiyonunun 11’i Egeli
Haberler

Kuru meyve sektöründe 12 ihracat şampiyonunun 11’i Egeli

by fdturkey
08/07/2025
Doğuş Çay 40’ıncı yılına yılda yaklaşık 2 milyon ton tarım ürününü ekonomiye kazandırarak girdi
Haberler

Doğuş Çay 40’ıncı yılına yılda yaklaşık 2 milyon ton tarım ürününü ekonomiye kazandırarak girdi

by fdturkey
07/07/2025
Türkiye’nin çikolatalı şekercilik ürünleri ihracatı yüzde 61 arttı
Haberler

Türkiye’nin çikolatalı şekercilik ürünleri ihracatı yüzde 61 arttı

by fdturkey
07/07/2025
Next Post
Knorr, Yemek Harçları portföyünü genişletmeye devam ediyor

Knorr, Yemek Harçları portföyünü genişletmeye devam ediyor

Coca Cola İçecek tarihinin en yüksek satış hacmine ulaştı

Coca Cola İçecek tarihinin en yüksek satış hacmine ulaştı

İTO’dan küresel krizi fırsata çevirme önerileri: Tedarik avantajı, pazar ve ürün çeşitliliği

İTO'dan küresel krizi fırsata çevirme önerileri: Tedarik avantajı, pazar ve ürün çeşitliliği

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved