• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Dijital pazarlama firmanız için fırsatlar barındırıyor

Dijital pazarlama firmanız için fırsatlar barındırıyor

Dijital pazarlama satış performansını yüzde 50 arttırıyor

editor by editor
21/08/2020
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Pozitif yönde büyümesini her geçen gün arttıran dijital pazarlama, kurumların işlem sayılarını kısa sürelerde yüzde 50 oranında artırarak daha fazla satış yapılmasını sağlıyor. Yapay zeka, makine öğrenmesi gibi teknolojiler ve insanlar tarafından optimize edilmiş veri girişi birleştiğinde yüzde 15’e kadar ek performans elde ediliyor.

Günümüzde her geçen saniye daha fazla veri üretilirken, kullanıcılar kişiselleştirilmiş içerikler bekliyor. Bu noktada önemini artıran makine öğrenimi, verilerin toplama, işleme ve uygulama süreçlerini hızlandırarak, pazarlamacılara müşteri ihtiyaçlarını belirlemek ve anlamak için daha önce hiç sahip olmadıkları bir güç sağlıyor. Boston Consulting Group’un (BCG) Google için yürüttüğü araştırmaya göre, veriye dayalı ileri teknolojiler işletmelerin büyümesini sağlıyor. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen testlerde dijital pazarlama faaliyetleri gerçekleştiren işletmelerin, ilk dört ila altı hafta arasında işlem sayılarını yüzde 50 oranında artırarak satış grafiğinde yükselme yaşandığı ortaya koyuluyor. Bu büyüme, işlem başı maliyeti yüzde 44 oranında azaltırken, dijital pazarlama harcamalarından elde edilen geliri de yüzde 33’e varan oranda artırıyor. BCG, 200’ün üzerinde anket, 15’in üzerinde test ve 40’ın üzerinde uzman ile görüşmeler gerçekleştirerek bu sonuçları elde ettiğini açıklıyor.

Etkin insan kaynağıyla dijital pazarlama performansı yüzde 15 arttırılabilir

BCG tarafından yapılan araştırmada ortaya konan diğer bir önemli konu ise dijital pazarlamada başarılı olmak için yararlanılan insan gücü. Mevcut teknolojiler ne denli güçlü olsalar da sürekli insan girdisine ihtiyaç duyuyor. Kampanya hedefi, kategori özelliği ve müşteri davranışına makine öğrenimi tabanlı algoritmaları entegre etmenin en iyi yollarına karar vermek, akıllıca stratejik kararlar almak ve teknolojiyi optimize etmek için işletmelerin insan gücüne de ihtiyacı var. BCG’ye göre, şirketler veriye dayalı ileri teknolojilerden yararlandığında kampanya metriklerinde yüzde 20’yi bulan gelişme sağlayabilir ve kampanyaya insan eliyle yapılan düzenlemelerle yüzde 15’lik ek performansla güçlendirebilir.

Teknolojiye hükmetmek yetkin insan kaynağı ile mümkün

Dijital pazarlamada insan kaynağının önemine dikkat çeken EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül: “Dijital pazarlama alanında sürekli gelişen teknolojilerin, şirketlerin iş hacimlerine yaptığı kaldıraç etkisi, kısa zamanda yüzde 50’lere ulaşıyor. BCG’nin yapmış olduğu araştırma sonuçları dijital pazarlamada insan kaynağının ne denli önemli olduğunu gözler önüne seriyor. Etkin insan kaynağı, doğru veri analizi ve doğru veri girişi ile şirketler hedeflerine çok daha hızlı ulaşabiliyor,” dedi. Kurumların dijital pazarlama stratejilerinde hacimsel büyüklüğün yanında sadakatin de önem kazandığına dikkat çeken Bülbül, yetkin insan kaynağı tarafından optimize edilen verilerin sadık müşteri kitlesi oluşturmanın en hızlı yolu olduğunu belirtiyor. 

Tags: #dergi#digitalmarketing#dijitalpazarlama#foodtrade#tanitim#ticaridergiB2Bfoodmagazine
Previous Post

Fırınlanmış ürünlerde etiketin ötesine bakmak

Next Post

Peyman: “Yeni vergi düzenlemesi kuruyemiş sektöründe yeni bir dönem başlatacak”

editor

editor

Related Posts

Sunar Yatırım FSA Onayıyla Tarımsal Geleceğe Katkısını Pekiştirdi
Haberler

Sunar Yatırım FSA Onayıyla Tarımsal Geleceğe Katkısını Pekiştirdi

by fdturkey
18/09/2025
Hamdi Ulukaya ve Ivanka Trump, Canlı Yayında Yeni Sürdürülebilirlik Odaklı İş Birliğini Duyurdu
Haberler

Hamdi Ulukaya ve Ivanka Trump, Canlı Yayında Yeni Sürdürülebilirlik Odaklı İş Birliğini Duyurdu

by fdturkey
18/09/2025
Doğuş Çay, 3. cips fabrikasını Bursa’da kurdu Artan kapasitesiyle rekabette çıtayı yükseltti
Haberler

Doğuş Çay, 3. cips fabrikasını Bursa’da kurdu Artan kapasitesiyle rekabette çıtayı yükseltti

by fdturkey
18/09/2025
Tamek Ice Tea’den yeni reklam filmi
Haberler

Tamek Ice Tea’den yeni reklam filmi

by fdturkey
12/09/2025
Şişecam Drinktec 2025’e Katılıyor
Haberler

Şişecam Drinktec 2025’e Katılıyor

by fdturkey
12/09/2025
Next Post
Peyman: “Yeni vergi düzenlemesi kuruyemiş sektöründe  yeni bir dönem başlatacak”

Peyman: “Yeni vergi düzenlemesi kuruyemiş sektöründe yeni bir dönem başlatacak”

Ticaret Bakanlığı ihracatta dijital devrimi başlatıyor

Ticaret Bakanlığı ihracatta dijital devrimi başlatıyor

Anadolu Etap sektöründe ilklere imza atıyor

Anadolu Etap sektöründe ilklere imza atıyor

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved