• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Türkiye’deki uzun ömürlü işletmelerin 7 sırrı

Türkiye’deki uzun ömürlü işletmelerin 7 sırrı

editor by editor
13/12/2020
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Verilere göre, Türk şirketlerinin ortalama yaşı 34. Açılan şirketlerin büyük bir bölümü ise 10 yılını doldurmadan faaliyetlerini sonlandırıyor. Ancak bu rakamların aksine yarım asırdan fazladır faaliyetlerini sürdüren işletmeler de söz konusu. 150 yılı aşkın köklü geçmişiyle Generali Sigorta, uzun ömürlü işletmelerin ortak yanlarını ve günümüze kadar taşıdıkları değerleri paylaştı.

Ortak akıl

İşletmelerin büyük bölümünde alınan kararlar, işletme sahibinin ya da işletme yöneticisinin tek başına aldığı kararlardır. Bu durumun olumlu getirileri kadar olumsuz getirileri de söz konusudur. İşletmeyle ilgili kararlar alırken çalışanlarından veya alanında uzman isimlerden fikir alan, diğer bir deyişle ortak aklı yönetim süreçlerine dâhil eden şirketler ve yönetim anlayışı, işletmelerin uzun süre ayakta tutan faktörlerin başında geliyor.

Şirket anayasaları

İşletmelerin dağılmalarının veya iflaslarının önemli nedenlerinden biri de ortaklar arası uyumsuzluk veya iletişimsizliktir. Ortaklar arası ilişkileri ve ortakların şirketle ilişkilerini düzenleyen şirket anayasaları, işletmelerin uzun süre yaşamasını sağlayan önemli noktalardan biridir. Bu anayasalar ya da yazılı kurallar, işletme faaliyetlerini sınırlandıran katı kurallar değil, ilişkileri düzenleyen ve şirketin uzun ömürlü olmasını sağlayan esaslardır.

Yenilikçi ve geleneksele sahip çıkan yönetici yapısı

İşletmelerin ilk günden günümüze kadar getirdiği birikimlere, yazılı kurallara, ilkelere sahip çıkarken aynı zamanda da değişen sektör, finans, teknoloji, müşteri gibi değişkenlere uyum sağlayabilen yönetici yapısı altın değerindedir. Bu tip yöneticiler, işletmeyi o güne kadar taşıyan değerlere sahip çıkarken, yenilikçi yönleriyle de şirketlerin mevcut koşullara uyumunu  ve ayakta kalmalarını sağlamaktadırlar.

Pazarlamanın merkeze konması

İşletmelerin yaptığı belki de en kritik yönetim hataların başında pazarlamayı önemsememek gelmektedir. İşletmenin ürettiği ürün ya da sunduğu hizmet ne kadar iyi olursa olsun, sektördeki rakip markalar arasında öne çıkmak, doğru hedef kitlelere, doğru yöntemlerle ulaşmak için pazarlama kritik önem taşımaktadır. Pazarlamayı bir gider kalemi olarak değil, gelir kalemi olarak gören işletmelerin ömrü daha uzundur.

Çalışan işgücünün önemsenmesi

Bir işletmenin en önemli ve güçlü yanlarından biri, çalışan işgücüdür. Unutulmamalıdır ki, mutsuz personel, verimsiz personeldir. Yalnızca ürün ve hizmetlerin üretimine ve satışına değil, çalışan iş gücünün verimliliğine ve motivasyonuna da odaklanan işletmeler daha uzun süre ayakta kalmaktadır.

Egolar ve çıkarlardan feragat edebilme gücü

Ekip halinde çalışmada zorlanma, birçok bireyin ve işletmenin en önemli sorunları arasında yer alıyor. Ekibin çıkarlarını bireysel çıkarların önünde tutabilmek önemli bir değerdir. Diğer bir deyişle işletmenin ve sistemin bekası için bireysel egolar ve çıkarlardan feragat edebilmek, şirketlerin ömrünü uzatan bir diğer faktördür.

Memnun müşteri anlayışı

İşletmeler için müşteri ilişkilerinin yönetimi her dönemde zor olmuştur. Her memnun müşteri, işletmeye yeni müşteriler kazandırdığı gibi, memnun olmayan her müşteri de potansiyel müşteri kaybına neden olabilmektedir. İlk gününden itibaren memnun müşteri anlayışını merkeze koyan işletmelerin ömrü daha uzundur.

Tags: #arastirma#dergi#dergilik#ekonomi#foodbusiness#isletme#isletmeyonetimi#makale#turkishbusiness#turkiyedeisletmeler#turksirketlerhaberler
Previous Post

WorldFood Istanbul katılımcıları “güvenli ticaret” yaklaşımıyla 13 ülkeye ihracat yaptı

Next Post

Ankutsan, Anadolu 500’de zirveyi hedefliyor

editor

editor

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Ankutsan, Anadolu 500’de zirveyi hedefliyor

Ankutsan, Anadolu 500’de zirveyi hedefliyor

Helal gıda katkı maddeleri ve standartları Dünya Helal Zirvesi’nin gündeminde

Helal gıda katkı maddeleri ve standartları Dünya Helal Zirvesi’nin gündeminde

Bi’Zeytin – Zeytinde titiz, hassas ve kaliteli yaklaşım

Bi’Zeytin - Zeytinde titiz, hassas ve kaliteli yaklaşım

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved