• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Küresel işlenmiş meyve pazarı ve endüstri eğilimleri

Küresel işlenmiş meyve pazarı ve endüstri eğilimleri

editor by editor
25/04/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Taze meyveler gibi ürünlerin kalitesini ve depolama ömrünü artırmak için meyve ve sebzelerin işlenmesi, yaygın olarak yapılıyor. Gıda bileşenleri gibi doğrudan tüketime yönelik ürünlerin üretimi, meyve ve sebzenin işlenmesi sayesinde mümkün.

Küresel olarak yaşam tarzındaki değişim, işlenmiş meyve pazarının büyümesini artırıyor. Küresel İşlenmiş Meyve Pazarı 2021’de 303,66 milyar ABD Doları değerindeydi ve 2022-2029 tahmin döneminde % 8,45’lik bir CAGR kaydederek 2029 yılına kadar 581,06 milyar ABD Dolarına ulaşması bekleniyor.

Küresel işlenmiş meyve pazarı

İşlenmiş meyveler, çiğ gıda bileşenlerinden yemeye hazır hale dönüştürülen meyveler olarak tanımlanır. Meyvenin besin içeriğini koruduğu için, işlenmiş meyvelerin oldukça etkili olduğu bilinir. Meyveler, enzim yıkımını ve çürümeyi önleyen farklı işlemlerden geçer. İşlenmiş meyvelerin pratik ve kullanımı kolay olduğu ve hazırlanması için daha az zaman gerektirdiği biliniyor.

İşlenmiş meyve pazarına Covid-19 etkisi

COVID-19, dünya genelinde büyük bir tüketici tabanının yemek yemesini etkiledi. İşlenmiş meyve pazarının büyümesini daha da hızlandıran düzenli market alışveriş yollarına sınırlı erişim yüzünden, özellikle sebze, meyve ve deniz ürünleri olmak üzere taze gıda ürünlerinin tüketiminde düşüş yaşandı. Tüketici risklerini azaltmak için pişmemiş, çiğ veya minimum düzeyde işlenmiş meyve tüketimine bağlı olarak, mikrobiyolojik güvenlik üzerine yoğunlaşmanın artması, pazar büyümesini hızlandırıyor.

Küresel işlenmiş meyve pazar kapsamı ve pazar büyüklüğü

İşlenmiş meyve pazarı, ürün, işleme ekipmanı ve çalışma şekli olarak bölümlere ayrılır. Bu bölümler arasındaki gelişim, sanayilerdeki yetersiz büyüme bölümlerini analiz etmenize ve kullanıcılara, temel pazar uygulamalarını belirlemek için stratejik kararlar vermelerine yardımcı olacak değerli bir pazar genel bakışı ve pazar bilgileri sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Ürün

  • Taze
  • Taze Kesim
  • Konserve
  • Dondurulmuş
  • Kurutma
  • Dehidrasyon

Ürün bazında, işlenmiş meyve pazarı taze, taze kesilmiş, konserve, dondurulmuş, kurutma ve dehidrasyon olarak bölümlere ayrılır.

İşlenmiş meyve pazarı bölgesel analizi/ içgörüleri

Yukarıda referans gösterildiği gibi, işlenmiş meyve pazarı analiz edilir ve pazar büyüklüğünü anlama ve trendleri, ülke, ürün, işleme ekipmanı ve çalışma türüne göre sağlanır.

İşlenmiş meyve pazarı raporunda yer alan ülkeler, Kuzey Amerika’da ABD, Kanada, Meksika, Avrupa’da Almanya, İsveç, Polonya, Danimarka, İtalya, İngiltere, Fransa, İspanya, Hollanda, Belçika, İsviçre, Türkiye, Rusya, Avrupa’nın Geri Kalanı, Asya-Pasifik’te (APAC) Japonya, Çin, Hindistan, Güney Kore, Yeni Zelanda, Vietnam, Avustralya, Singapur, Malezya, Tayland, Endonezya, Filipinler, Asya-Pasifik’in Geri Kalanı (APAC), Güney Amerika’nın bir parçası olarak Brezilya, Arjantin, Güney Amerika’nın geri kalanı, Orta Doğu ve Afrika’nın (MEA) bir parçası olarak BAE, Suudi Arabistan, Umman, Katar, Kuveyt, Güney Afrika, Orta Doğu ve Afrika’nın geri kalanı (MEA)’dır.

Kuzey Amerika, bölgedeki tüketici sağlığı bilincinin artması sebebiyle işlenmiş meyve pazarına hakimdir.

Asya-Pasifik’in, bölgedeki birinci sınıf organik gıda ürünlerine artan tüketici harcamaları sebebiyle tahmini 2022-2029 döneminde önemli bir gelişime tanık olması bekleniyor.

Tags: #almanya#avrupa#Avustralya#belcika#çiğgıda#dehidrasyon#ekioman#enzim#Fransa#gida#GüneyKore#Hollanda#işlenmişmeyve#İspanya#İsviçre#italya#Katar#Malezya#marketanalizi#meyve#meyveihracatı#meyvepazarı#meyvesektörü#rusya#Singapur#Tayland#tazekesim#Turkiye#Umman#USA#Vietnamcin
Previous Post

Eximbank yurt dışında yapılan satışlar için kredi sigortası yapılabilecek

Next Post

Kent, ‘Bayram Tüketim Alışkanlıkları’ araştırması gerçekleştirdi

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Kent, ‘Bayram Tüketim Alışkanlıkları’ araştırması gerçekleştirdi

Kent, ‘Bayram Tüketim Alışkanlıkları’ araştırması gerçekleştirdi

Kısıtlı bütçelerle işletmenizi büyütmenin ipuçları

Kısıtlı bütçelerle işletmenizi büyütmenin ipuçları

Balparmak, balda esmer pirinç şurubunun varlığını tespit eden bir metot geliştirdi

Balparmak, balda esmer pirinç şurubunun varlığını tespit eden bir metot geliştirdi

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved