• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Olivtech ve Ekoloji İzmir fuarları küçük üreticiyi ihracatla buluşturdu

Olivtech ve Ekoloji İzmir fuarları küçük üreticiyi ihracatla buluşturdu

editor by editor
01/06/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Türkiye’den 17 il ve 2 ülkeden toplam 174 firmanın katıldığı 10. Olivtech Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri, Şarap ve Teknolojileri Fuarı ile 11 Ekoloji İzmir’i; 54 ülkeden ve 42 ilden toplam 12 bin 520 kişi ziyaret etti. Dört gün süren ve son iki günü halka açık olan fuarlar, yerli ve yabancı katılımcı ile ziyaretçiyi bir araya getirirken sektörün tüm aktörlerini İzmir’de tek çatı altında buluşturdu.

Zeytin ve zeytinyağını ana ürün grubu olarak bünyesinde barındıran Türkiye’deki tek uluslararası fuarı Olivtech ile Türkiye’yi uluslararası alanda temsil eden organik sertifikalı ürünlerin ve sektörün tüm paydaşlarının yer aldığı tek fuar olan Ekoloji İzmir; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından 26 – 29 Mayıs 2022 tarihlerinde fuarizmir’de düzenlendi.  Olivtech Fuarı, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi’nin (UZZK) desteğiyle, Ekoloji İzmir Fuarı, Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) desteğiyle eş zamanlı olarak gerçekleşti.

“Sektörün ihracat kapısı oldu”

İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, “Son zamanlarda, zeytinin çok gündemde olduğu bir dönemde geniş zamanlı bir fuar yaptık. Bizim buradaki misyonumuz; İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Tunç Soyer’in “Başka Bir Tarım Mümkün” politikasını hayata geçirebilmek için, küçük üreticiyi doğrudan ihracatçı yapabilecek ve fuarlar kanalıyla, farklı mecralarda karşılaşamayacağı yurt dışından gelen satın alımcılarla aynı ortamda buluşturabilmek. Dolayısıyla bu sektörlerin ihracat kapısı olabilmek. Fuarlarımız dört gün sürdü ve iyi bir ticari hacim yakaladığımızı düşünüyoruz. Olivtech Fuarı kapsamında Edremit Ticaret Odası ile zeytinyağı sektöründe “Alım Heyeti Programı” gerçekleştirdik. Türkiye genelinde onlarca katılımcı firmamız fuara katıldı.   Yurt dışından Libya ve Fas’tan pek çok katılımcı firma da ürünleriyle fuarımız da yer aldı. Aynı zamanda yurt dışından, özellikle Avrupa’dan çok ciddi satın almacılar geldi bunlardan, Almanya, İtalya, İspanya, Portekiz’i sayabiliriz. Kuzey Afrika’dan ise, Cezayir, Fas, Libya ve Tunus, ayrıca Rusya Federasyonun’dan profesyonel ziyaretçiler geldi,” dedi.

“Fuar çok başarılı geçti”

Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi’nin (UZZK) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mustafa Tan, “Otuz yıldır bu sektörün içindeyim, 2007 yılında ülkemizde ilk ürün konseyi olan UZZK’yı kurucularındanım. UZZK, Türkiye’de binlerce işletme, ticaret ve ihracat yapanlar, kooperatifler ve birliklerin yer aldığı sektörü temsil eden çatı kuruluştur. Biz bu fuarın en önemli bileşenlerindeniz. İzmir Büyükşehir ve İZFAŞ’ın destekleriyle bu platform, zeytinciliğimizin Türkiye’de gelişmesi bakımından önemli çalışmalara imza attı ve fırsatlar yarattı. Fuar çok başarılı geçti. Özellikle makine üreticileri çok güzel bağlantılar yaptı. Sofralık zeytinle ilgili tüm makinalar dolum tesisleri ve paslanmaz çelik depolarla dünyada adımızı duyurmaya başladık. Örnek vermek gerekirse, sadece bir Ürdünlü firma 8 adet makine aldı. Ayrıca, merkezi Madrid’de bulunan Uluslararası Zeytin Konseyi (IOC) himayelerinde ve UZZK tarafından “Türkiye Kalite Ödülü Natürel Sızma Zeytinyağı Yarışması” gerçekleşti. Bunun yanında, “İran Ulusal Zeytin Konseyi” başkanlığında, 50 kişilik bir heyet ile ülkemiz arasında imzalanan karşılıklı teknik ve ticari işbirliği anlaşmalarının adresi de Olivtech Fuarı oldu,” açıklamalarında bulundu.

“Ekoloji Buluşmaları” kapsamında 9 söyleşi, 2 workshop ve 1 gösteri düzenlendi. Almanya, Azerbaycan, Belçika, Danimarka, Fas, Hırvatistan, Hindistan, İran, İspanya, İtalya, İngiltere, Kırgızistan ve Yunanistan’dan alanında uzman kişilerin katılımıyla 4. Akdeniz İklimlerinde Organik Tarım Konferansı hibrit olarak düzenlendi. 16 oturumun gerçekleştiği konferansta 112 konuşmacı yer aldı.

Düzenli olarak denetimlerin ve periyodik olarak gerekli analizlerin yapıldığı organik ürünlerden oluşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Eko Pazarı, fuar ziyaretçilerin uğrak yeri oldu. Fuara katılan firmaların zeytinyağlarının yer aldığı tadım alanında; ziyaretçiler Ege Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin anlatımı ile farklı sıkım teknikleriyle elde edilen zeytinyağları deneyimledi.

Tags: #ekoloji#ekolojifuari#Ekolojiİzmir#ekopazar#fuar#fuarcılık#fuarcılıksektörü#fuarhaberleri#fuarizmir#fuarsektörü#ihracathaberleri#izfas#olivtech#sektörhaberleri#suturunleri#Turkiye#zeytin#zeytinihracati#zeytinureticisi#zeytinyagi#zeytinyagiihracati#zeytinyagisektoruihracatIzmir
Previous Post

Türkiye, küresel risklere rağmen yılın ilk çeyreğinde yüzde 7,3 büyüme gösterdi

Next Post

Abalıoğlu Yağ, İSO 500’ün açıkladığı listede yükselişe geçen marka oldu

editor

editor

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Abalıoğlu Yağ, İSO 500’ün açıkladığı listede yükselişe geçen marka oldu

Abalıoğlu Yağ, İSO 500’ün açıkladığı listede yükselişe geçen marka oldu

Tat’ın yeni “Hazır Tabak” ürünleri raflarda yerini aldı

Tat’ın yeni “Hazır Tabak” ürünleri raflarda yerini aldı

Malezya tavuk ihracatını askıya aldı

Malezya tavuk ihracatını askıya aldı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved