• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Kısıtlamalar ve kotaların kaldırılması halinde ihracat daha da artacak

Kısıtlamalar ve kotaların kaldırılması halinde ihracat daha da artacak

editor by editor
15/09/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

 

Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB) Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Memiş, Ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 artışla 174,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. AHBİB Başkanı Veysel Memiş, açıklamanın devamında organik bakliyat ürünleri, soya yağı, pamuk yağı, aspir yağı, kanola yağı, mısır yağı ve margarin ürünlerinde ihracat kısıtlamalarının sona erdiğini, bulgur ihracatındaki kota uygulamasının kaldırıldığını duyurdu.

Başkan Memiş, “Verimli ve bereketli bir hasat sezonu geçirdik. Rekolteler oldukça iyi seviyelerde gerçekleşti. Ürünlerimiz ihtiyacımızdan fazla. Bunun için ihracatının önünün tamamen açılmasını istiyoruz. Gündeme getirdiğimiz, sektörümüzün ve ülkemizin menfaatlerine olan her konuda bizleri yalnız bırakmayarak çözüm sağlayan Ticaret ve Tarım Bakanlarımız başta olmak üzere emeği geçen kamu kurumlarımızın tüm yöneticilerine teşekkür ediyoruz. Nohut başta olmak üzere sınırlı bir ürün grubunda kalan kısıtlamalar ve kotaların kaldırılması ihracatımızı daha da hızlandıracaktır,” dedi.

Türkiye’nin Ağustos ayında hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatının yüzde 28,1 artışla 999,3 milyon dolara ulaştığını ve bu orana AHBİB olarak yüzde 17,5 oranında destek verdiklerini kaydetti.

Ağustos ayında bölge ihracatında en yüksek değerleri Irak, Suriye ve Yemen pazarlarında elde ettiklerini aktaran Memiş, ihracat hacminde en güçlü artışları Togo, Benin ve Suudi Arabistan’da olduğunu belirtti. Memiş, “Ağustos ayında en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler listesinde yüzde 107 artış ve 51,6 milyon dolar değer ile Irak birinci sırada yer aldı. Bu ülkeyi, yüzde 23 azalış ve 12,2 milyon dolar değer ile Suriye, yüzde 92 artış ve 10 milyon dolar değer ile Yemen takip etti.  İhracat hacminde en güçlü artışları Togo, Benin ve Suudi Arabistan’da yakalarken Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Gana, Polonya, Somali, Romanya, Vietnam, Demokratik Kongo, Hollanda ve Çekya’ya yönelik ihracatımızda da dikkat çekici artışlara imza attık,” dedi.

Açıklamalarına devam eden Veysel Memiş, Türk hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe AHBİB’in konumunu ve ihracattaki rolünü yansıtan tanıtım filmini 15-19 Ekim 2022 tarihleri arasında Fransa’da yapılacak SIAL Paris Uluslararası Gıda Fuarı’nda yansıtacaklarını bildirdi. Başkan Veysel Memiş, “Tanıtım filmimizi, katıldığımız yurt dışı fuarlarda, ulusal ve uluslararası etkinliklerde, sosyal medya platformlarında izlenime sunacağız. Farklı dillerde seslendirmeler ve altyazılı olarak hazırlattığımız tanıtım videolarının kurumsal kimliğimizi daha da güçlendireceğine inanıyoruz. Ayrıca kümelendirme modeliyle Birliğimize üye firmaların tanıtımları için broşürler hazırlıyoruz. İlk info standımızı SIAL Uluslararası Gıda Fuarı’nda açacağız. İnfo standımızda firmaların tanıtım broşürlerinin dağıtımını yapacağız. Stant açmayan üyelerimiz, AHBİB info standındaki oturma alanlarında müşterileriyle görüşmelerini yapabilecekler. Daha sonra Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai kentinde 20-24 Şubat 2023 tarihleri arasında düzenlenecek Gulfood Uluslararası Gıda Fuarı’nda da aynı şekilde info standımızda tanıtımlarımızı devam ettirmeyi hedefliyoruz,” değerlendirmesinde bulundu.

Tags: #ağustos#AHBİB#akdeniz#bakliyat#fuar#fuarcılık#fuarhaberleri#Gulfood#gulfooddubai#hasat#hububat#İhracatcılarmeclisi#ihracatrakamları#mamül#polonya#rekolte#Romanya#SIAL#SIALPARIS#suriye#SuudiArabistan#Togo#veyselmemiş#yaglitohumihracat
Previous Post

Romanya’da ihraç edilecek buğday fazlası var

Next Post

Sürdürülebilirlik alanındaki yatırımlar 35 trilyon doları aştı

editor

editor

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Sürdürülebilirlik alanındaki yatırımlar 35 trilyon doları aştı

Sürdürülebilirlik alanındaki yatırımlar 35 trilyon doları aştı

The ORGANICS by Red Bull içecek serisini yeni alternatiflerle genişletiyor

The ORGANICS by Red Bull içecek serisini yeni alternatiflerle genişletiyor

Su, Aqua Dominus ile çok daha iyi bir hale geliyor

Su, Aqua Dominus ile çok daha iyi bir hale geliyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved