• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Limited edition ürünlerin ambalajları için 5 strateji

Limited edition ürünlerin ambalajları için 5 strateji

editor by editor
04/10/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

 

Sınırlı sayıda sunulan ürünler, tüketicide satın alma aksiyonunu harekete geçiriyor. Ürünün bir daha bulunamayacağı korkusu ve kitlelerin çoğunluğundan daha özel bir ürüne sahip olma isteği tüketicileri satın almaya yönlendiriyor. Yalnızca 999 adet üretilen Endemic Verse kolonyalarının 1 ay içerisinde hızla tükenmek üzere olduğu gibi somut bir örneği vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “limited edition” ürünlerin hem yerleşik hem de yeni markalar için doğru stratejiyle önemli bir fırsat haline gelebileceğini aktarırken bu tarz uygulamalarda en etkili ambalajı tasarlamanın adımlarını sıralıyor.

Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik

Pazarlama dünyası sınırlı sayıda üretim ürünlerine yoğun ilgi gösteriyor. “Limited edition” ürünler, tüketicilerde satın almayı harekete geçirmek için birçok sebep sunuyor. Ürünün bir daha bulunamayacağı korkusu, daha sonra pişman olmama isteği ya da kitlelerin çoğundan daha özel bir ürüne sahip olarak ayrıcalıklı hissetme gibi duygulara dokunan sınırlı üretim ürünleri tüketicileri satın almaya yönlendiriyor. Genellikle sevgililer günü ya da yılbaşı gibi özel günlerde yeni tasarımlarla tüketicilerinin karşısına çıkan markalar, kendilerini büyük bir rekabet havuzunda buluyor. Oysa ki doğru zamanda ve doğru stratejiyle hazırlanan sınırlı sayıda üretim uygulamalarının satışlarda büyük artışlar yaşatacağını özellikle vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Yakın zamanda dünyada %90’ını yapay zekanın tasarladığı ilk marka olan Endemic Verse’yi sınırlı sayıda üretimle online satışa sunduk. 1 ay içerisinde hızla tükenme noktasına ulaşan Endemic Verse kolonyaları tüketicilerin sınırlı sayıda üretilen ürünlere olan ilgisinin bir kanıtı niteliğinde oldu bizim için,” cümleleriyle birlikte sınırlı üretim ürünlerinin nasıl geliştirileceği ve daha etkin kullanılacağına dair adımları paylaşıyor.

1. Güçlü bir marka kimliğinin oluşturulması gerekiyor. Limited Edition üretimler genellikle tüketicinin yoğun ilgi gösterdiği, en beğenilen ürünlerin farklı bir tasarımla ya da birkaç yeni özelliğin eklenmesiyle satışa sunuluyor. Tasarımda bir yeniliğin yapılacağı sınırlı üretimlerde markanın ayırt edici kimlik özelliklerinin varlığı ve tüketicinin bu varlığa aşina olması önemli. Markanın tanınan renginin, yazı fontunun, logosunun ya da ambalaj biçiminin köklü ve sağlam olması, tüketicinin sınırlı üretim ürünleri ayırt etmesi için daha etkili olacaktır.

2.Tüketici arzularını önceliklendirin. Limited edition uygulamaların tüketici için yapıldığını unutmadan onların neyi seveceklerine, neyi istediklerine odaklanmak gerekiyor. Bu kez sadece markanın anlatmak istediği iddialar, hikayeler, özelliklerden uzaklaşmak ve farklı bir uygulama yapmak ürünü satın almaya değer hale getirebilir.

3.Sınırlı sayıda üretimler marka bağlılığı oluşturabilir. Sınırlı sayıda üretimle sunulan ürünler kullanıldıktan sonra bu ürünleri bir koleksiyon haline getirmek tüketicinin markayla temasının devam etmesini sağlayabilir. Yinelenen bir koleksiyonun parçalarını tamamlamak sınırlı sayıda üretim ürünlerine sahip olmak için tüketici nezdinde bir neden daha sunacaktır. Markalar zaman faktöründen faydalanarak tüketici ve ürün arasında yeni bir dünya yaratabilir.

4.Dijital bir çağda yaşadığınızı unutmayın. Tüketiciye sosyal medyalarında kullanabilecekleri doneler vermek etkileşimi artırarak potansiyel tüketiciyi teşvik edecektir. Sınırlı sayıda üretimin sosyal ve paylaşılabilir olması için ürün ambalajını optimize etmenizin oldukça önemli olduğu bir çağda tasarım yaptığınızı unutmayın.

5.Özel günlerin ötesine bakmak gerekiyor. Tüm rakiplerin benzer uygulamalar yaptığı sevgililer günü, yılbaşı gibi özel günlerde sınırlı sayıda üretim çıkarmak sizi ayrıştırmaz. Yalnızca hedef kitlenizle alakalı benzersiz günleri bulmak ya da haber değeri taşıyan farklı bağlantılar yaratmak ve rakiplerinizin yapmadığı anda sınırlı üretiminizi pazara sunmak sizi mutlaka bir adım öne taşıyacaktır. Dolayısıyla stratejinizi doğru zamana ve hikayeye kurgulamak gözle görülür bir fark yaratacaktır.

Tags: #ambalaj#ambalajlama#edition#Endemic#EndemicVerse#limitededition#marka#özelürün#paketleme#sınırlıüretim#tasarist#tuketici#üretim#üretimfaaliyetleri#urun
Previous Post

Tatlıya sağlıklı bir alternatif: Bal

Next Post

Cam kavanozda dondurma dönemi başladı

editor

editor

Related Posts

DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı
Haberler

DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı

by fdturkey
29/07/2025
Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor
Haberler

Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor

by fdturkey
28/07/2025
Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat
Haberler

Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat

by fdturkey
28/07/2025
Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti
Haberler

Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti

by fdturkey
25/07/2025
Yeni Nesil Fermente Lezzet: Doğanay Pancar Kvass
Haberler

Yeni Nesil Fermente Lezzet: Doğanay Pancar Kvass

by fdturkey
24/07/2025
Next Post
Cam kavanozda dondurma dönemi başladı

Cam kavanozda dondurma dönemi başladı

Ülker, karbon salım artışı olmadan büyüyor

Ülker, karbon salım artışı olmadan büyüyor

Inventis ekmek karışımları raflarda yerini alıyor

Inventis ekmek karışımları raflarda yerini alıyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved