• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Dijital reklam yatırımları %78’lik artış gösterdi

Dijital reklam yatırımları %78’lik artış gösterdi

editor by editor
12/10/2022
in Haberler
Reading Time: 1 min read
A A

 

Deolitte’n Reklamcılar Derneği, Reklam Verenler Derneği, IAB TR, Arvak, Uryad ve MMA dernekleri ile birlikte gerçekleştirdiği Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları raporu açıklandı.

Rapora göre geçen yıl ilk 6 ay dijital 7.9 milyar TL iken, bu yıl ilk 6 ayda 14 milyar TL ile yaklaşık %78’lik bir büyüme gerçekleştirdi.

14 milyar TL’lik bütçenin 8.1 milyar TL’si direkt olarak markalardan mecralara gönderildiği açıklandı. 5.9 milyar TL’lik bölümü ise ajanslar gibi dijital partnerler üzerinden dağıtıldı.

Bütçenin büyük bölümü olan %37.7’lik kesim gösterim bazlı reklamlar alırken, %34 ile video reklamlar yükselişini sürdürüyor. Avrupa’da arama motorlarına ayrılan bütçe ortalaması %43 iken Türkiye’de bu sayı %21,3’lere kadar gerilemiş durumda.

Dijitaldeki bütçenin yine büyük bölümü (%76’sı) mobil siteler ve mobil app’ler üzerinden yayılıyor. Yani masaüstü reklamlar şu anda %24’lük bir seviyede.

Dijital reklamcılığının artışının yanı sıra, yükselen enflasyon ve arz-talep dengesi sebebiyle artan birim maliyetler de büyüme nedenlerinden biridir.

 

Tags: #app#bütce#büyüme#Deolitte#dijitalleşme#dijitalmüsteri#dijitalplatform#dijitalreklam#dijitalreklamcılık#mobil#mobilite#reklam#reklamcılık#reklamfaaliyetleri#reklamyatırımları#uygulama#yatırım
Previous Post

PepsiCo’da üst düzey atamalar gerçekleşti

Next Post

Yayla Agro Gıda, Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda iki ödül kazandı

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Yayla Agro Gıda, Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda iki ödül kazandı

Yayla Agro Gıda, Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda iki ödül kazandı

Somon ihracatı 9 ayda yüzde 142 artarak 271 milyon doları buldu

Somon ihracatı 9 ayda yüzde 142 artarak 271 milyon doları buldu

İsveç ve UNDP Türkiye, gıdada sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekiyor

İsveç ve UNDP Türkiye, gıdada sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekiyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved