• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Nestlé, kahvenin geleceği için onarıcı tarıma 1 milyar İsviçre Frangı değerinde yatırım gerçekleştirecek

Nestlé, kahvenin geleceği için onarıcı tarıma 1 milyar İsviçre Frangı değerinde yatırım gerçekleştirecek

Dünyanın 186 ülkesinde faaliyet gösteren Nestlé, 2050’ye kadar “Net Sıfır” emisyona ulaşma taahhüdü doğrultusunda geçen yıl hayata geçirdiği ve onarıcı tarım uygulamalarına odaklanan “Generation Regeneration” yolculuğuna devam ediyor.

editor by editor
19/10/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

 

Nestlé, 2050’ye kadar “Net Sıfır” emisyona ulaşma taahhüdü doğrultusunda, sürdürülebilirlik yolundaki çalışmalarına hız veriyor. Sürdürülebilirliği başlangıç noktası kabul ederek, “koru-onar-yerine koy” vizyonuyla “Generation Regeneration” yolculuğuna başlayan Nestlé, onarıcı tarım çalışmalarını da ön plana koydu. Bu çerçevede, 10 yıl önce başlattığı Nescafé Plan’ın kapsamını genişleten Nestlé, kahve üretiminde onarıcı tarım çalışmalarını desteklemek için 2030 yılına kadar 1 milyar İsviçre Frangı’nın üzerinde yatırım yapacak.

Şirket, karbon emisyonunu azaltmak, kahve sektörünün gelecek nesiller için büyümesini sağlamak ve çiftçileri ihtiyaç duydukları becerilerle donatmak için, onarıcı kahve tarımına geçişte çiftçilerle el ele verecek.

Nescafé 2030 Planı ile kahve çiftçiliği üzerinde global ölçekte gerçek bir etki yaratmayı amaçlayan Nestlé, yeni uygulamalarıyla tarım arazilerinin korunmasına, biyoçeşitliliğin geliştirilmesine ve ormansızlaştırmanın önlenmesine katkıda bulunacak. Sürdürülebilir kahve çiftçiliği uygulamalarına geçişte çiftçilere eğitim olanağı, teknik yardım ve yüksek verimli kahve fideleri sağlayacak. Temin ettiği kahve çekirdeklerinin 2030’a kadar yüzde 50’sini onarıcı tarım uygulamalarından sağlama hedefini benimseyen Şirket, yenileyici tarım uygulamalarını değerlendirmek üzere de çiftçilerle birlikte çalışacak. Bu kapsamda kahvesinin yüzde 90’ını temin ettiği yedi kilit menşe ülke olan Brezilya, Vietnam, Meksika, Kolombiya, Fildişi Sahili, Endonezya ve Honduras’a odaklanacak. Nescafé, karbondioksitin atmosferden uzaklaştırılmasını sağlamak için kahve çiftliklerinin içerisine ve çevresine 2026 yılına kadar 20 milyon ağaç dikecek.

Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu

Onarıcı tarımın, Nestlé’nin Net Sıfır yol haritasında kilit bir alan olduğunu ifade eden Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu, yeni planla ilgili şunları söyledi: “Geçen yıl, sürdürülebilirliğin ötesine geçmek amacıyla ‘Generation Regeneration’ başlığı altında küresel bir yolculuk başlattık. Nescafé 2030 Planı, bu yolculuğun önemli bir parçası. Planın merkezinde yer alan onarıcı tarım, karbonu toprakta yakalayarak atmosferden karbondioksit çekilmesine ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunuyor. Gezegeni iyileştirme ve onarma amacımızı destekleyen bu plan ile kahve üretiminde onarıcı tarımı canlandıracak, toprak sağlığını ve verimliliğini artıracağız. Böylece hem çevreye olan etkimizi azaltacak hem de çiftçilerin refahına katkıda bulunacağız.”

Nestlé Türkiye Nescafé İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan

Nestlé Türkiye Nescafé İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan ise yaptığı açıklamada, “Milyonlarca insanın hayatına dokunan dünyanın lider kahve markası Nescafé olarak, küresel kahve çiftçiliği üzerinde gerçek bir etki yaratmayı hedefliyoruz. Kahvenin çevre ve doğa üzerinde pozitif bir etki yaratmasını istediğimiz kadar, geçimini kahveden sağlayan çiftçilerin de sosyal ve ekonomik anlamda gelişmesini ve kalkınmasını istiyoruz. Bu amaçla global olarak sürdürülebilir adımlar atarak 10 yıllık sürecini geride bıraktığımız projenin kapsamını genişleterek, küresel çapta Nescafé 2030 Planı’nı oluşturduk. Onarıcı tarım uygulamalarına geçmelerine yardımcı olmak için çiftçilerle birlikte çalışıyor, onlara eğitim, teknik yardım ve yüksek verimli kahve fidanları ile iyileştirici çözümler sunmaya devam ediyoruz. Bu şekilde değer zincirimizi yeniden tasarlayarak Net Sıfır hedefine doğru toprağı karbondan arındırıyor ve iklim değişikliğiyle mücadele için operasyonlarımızı optimize ediyoruz. Tüm bu çalışmalarımızın kahve tarımıyla birlikte çevre ve tüm dünyanın iyi yönde değişimine yardımcı olacağına inanıyoruz,” ifadelerine yer verdi.

Tags: #biyoçeşitlilik#Brezilya#endonezya#icecek#iceceksektoru#kahve#kahveçekirdeği#kahvesektoru#karbon#karbonemisyonu#kolombiya#Meksika#Nescafé#Nestle#sürdürülebilir#sürdürülebilirlik#sürdürülebilirlikfaaliyetleri#tarim#tarımçalışmaları#tarımfaaliyetleri#Vietnam
Previous Post

Metro Türkiye, bitki bazlı ürünleri tüketiciyle buluşturuyor

Next Post

Araştırma sonuçlarına göre Türk kahvesi “En Sevilen Kahve” seçildi

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Araştırma sonuçlarına göre Türk kahvesi “En Sevilen Kahve” seçildi

Araştırma sonuçlarına göre Türk kahvesi “En Sevilen Kahve” seçildi

Güneydoğu Anadolu Bölgesi 169 ülkeye 3,3 milyon ton hububat ve bakliyat ihracatı gerçekleştirdi

Güneydoğu Anadolu Bölgesi 169 ülkeye 3,3 milyon ton hububat ve bakliyat ihracatı gerçekleştirdi

Abalıoğlu Yağ, SIAL Paris’te sektörün önde gelen temsilcileriyle buluştu

Abalıoğlu Yağ, SIAL Paris’te sektörün önde gelen temsilcileriyle buluştu

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved