• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Banvit/Gürleroğlu: “Odağımızda sürdürülebilirlik var”

Banvit/Gürleroğlu: “Odağımızda sürdürülebilirlik var”

editor by editor
04/11/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Global Marketing Summit 2022’de “Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü” panelinde konuşan Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu, “Araştırmalarımız tüketicilerimizin %80’inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve %60’ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösteriyor. Bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarımızın odağında görüyoruz,” dedi.

Etkinlik kapsamında gerçekleştirilen ve Banvit BRF’in sponsorluğunu üstlendiği “Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü” paneline katılan konuşmacılar arasında Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) Yönetici Ortağı Sitare Baras, Beslenme Uzmanı, Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak ile Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu yer aldı.

Gıda teknolojisindeki gelişmeler, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin değişmesi, önemi giderek artan sürdürülebilirlik konusu nedeniyle son 10 yılda sektörde çok büyük değişimlerin yaşandığını belirten Gürleroğlu şunları söyledi:

“Günümüzde artık gıda şirketleri, teknolojik gelişmelerle birlikte hem değişen tüketici taleplerine yanıt vermeye hem de dünyadaki ekolojik değişikliklere uygun çözümler bulmaya çalışıyor. Artık gıda şirketlerinin sadece lezzetli, sağlıklı, kaliteli ve pratik ürünler üretmesi yeterli değil. Kullandıkları girdilerden tüketime kadar olan her aşamadan sorumlular. Daha az su ve enerji kullanılan, daha az atık ve sera gazı oluşturan, çevreye duyarlı ürünler üretmek durumundalar. Ayrıca toplum yararına yönelik sosyal sorumluluk programları geliştirmek de artık şirketlerin sorumlulukları arasında.”

Banvit BRF’in yaptığı araştırmaların sonuçlarını da aktaran Gürleroğlu, tüketicilerinin %80’inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve %60’ının ise sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını kaydederek şöyle konuştu:

“Bu anlamda da sürdürülebilirlik projeleri bizim için çok önemli. Şirketimiz geçen yıl Birleşmiş Milletler’in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefine paralel olarak, sürdürülebilirlik alanındaki hedeflerini belirledi ve taahhütlerini kamuoyuna duyurdu. Bu kapsamda, tesislerimizdeki sera gazı salınımları için 2040’a kadar “Net Sıfır” hedefimiz bulunuyor. Ağaçlandırma projeleri ile de “Net Sıfır” hedefine ulaşmayı planlıyoruz. Geçen yıl Bandırma’da 20 bin ağaçlık Banvit BRF Ormanı’nın fidanlarını toprakla buluşturduk. Bu yıl da Elazığ ve İzmir’de bulunan üretim bölgelerimizde benzer projelere devam ediyoruz ve 20 bin fidanı daha toprakla buluşturacağız. Ayrıca, Su ve enerji tüketimimizi azaltmaya çalışıyoruz. Atık Su Tesislerimiz ile kullandığımız suyu tamamını arıtıyoruz ve Bandırma tesislerimizde arıttığımız suyu ikinci bir prosese tabi tutarak %43’ünü içme suyu kalitesinde geri kazanabiliyoruz. Böylece yer altı sularını korumuş oluyoruz. Elektrik ve doğalgaz tasarrufu konusundaki çalışmalarımız ise devam ediyor. 2030 yılında kullandığımız enerjinin yarısını yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlayacağız.”

Üretimde sıfır gıda kaybı modeli ile çalıştıklarını ve ambalaj taahhütleri çerçevesinde kullandıkları ambalajların %95’inin geri dönüştürülebilir nitelikte olduğunu kaydeden Gürleroğlu, 2025 yılına kadar ambalaj malzemelerinin %100’ünün geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir veya biyolojik olarak doğada parçalanabilir hale dönüştürmeyi hedeflediklerini ifade etti.

Tags: #banvit#BanvitBRF#gida#gidaambalaji#gidasektoru#GlobalMarketingSummit#haber#surdurulebilirgida#sürdürülebilirlik
Previous Post

Glutensiz gıda markası Dr. Schär, 100. yılını kutluyor

Next Post

PepsiCo, net gelirini 22 milyar dolar olarak açıkladı

editor

editor

Related Posts

Sultani çekirdeksiz taze üzüm ihracatında 2025 hedefi 100 milyon dolar
Haberler

Sultani çekirdeksiz taze üzüm ihracatında 2025 hedefi 100 milyon dolar

by fdturkey
01/08/2025
DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı
Haberler

DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı

by fdturkey
29/07/2025
Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor
Haberler

Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor

by fdturkey
28/07/2025
Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat
Haberler

Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat

by fdturkey
28/07/2025
Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti
Haberler

Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti

by fdturkey
25/07/2025
Next Post
PepsiCo, net gelirini 22 milyar dolar olarak açıkladı

PepsiCo, net gelirini 22 milyar dolar olarak açıkladı

Barillla’da görev değişimi

Barillla'da görev değişimi

2023’te yenilenebilir enerji talebi yüzde 11 artacak

2023'te yenilenebilir enerji talebi yüzde 11 artacak

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved