• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Dünya helal pazarı 10 trilyona koşuyor

Dünya helal pazarı 10 trilyona koşuyor

Küresel pazarı helal ekonomisi şekillendirecek

editor by editor
06/11/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, dünya helal pazarının 7 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirterek, “Pazarın önümüzdeki beş yıl içinde 10 trilyon doları bulması bekleniyor. Helal ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı şekillendireceği öngörülüyor” dedi. Türkiye’nin bu pazardan aldığı payı büyütmek için çalıştıklarını anlatan Ete, “Helal Akreditasyon Kurumu’nun aktif çalışmaları ve düzenlediğimiz Helal Expo gibi etkinliklerle, Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı beş yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz,” diye konuştu.

Finanstan gıdaya, turizmden tekstile, kozmetikten tıp, ilaç ve kimyaya kadar dev bir sektörü içine barındıran dünya helal pazarının büyüklüğü 7 trilyon doları aştı. Önümüzdeki beş yıl içinde 10 trilyon doları bulması beklenen helal pazarının, küresel pazarı şekillendirmesi de bekleniyor. Hem jeopolitik konumu hem de yürüttüğü projelerle helal pazarının üssü konumuna yükselen Türkiye ise bu pazardan aldığı payı son beş yılda üçe katlayarak 150 milyar doların üzerine taşıdı.

Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete

Küresel pazarı şekillendirecek

Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, son 5 yılda dünya helal pazarının iki kattan fazla büyüme kaydettiği bilgisini verdi. Bu hızlı büyümede Kovid-19 pandemisinin de etkisi olduğunu anlatan Ete, “Helal ürünlerin temellerinden biri de hijyen. Pandemi döneminde de insanların sağlıklı ve hijyenik ürünlere ilgisi arttı. Bu da helal olan ilgiyi artırdı. Dolayısıyla pazar hızlı bir büyüme ivmesine girdi” dedi. Dünya helal pazarının 10 trilyon dolara doğru koştuğunu anlatan Ete, “İslami finansın 3.5 trilyon dolar, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon dolar, helal turizm sektörünün 400 milyar dolar, kozmetik sektörünün 200 milyar dolar, muhafazakâr giyimin ise 240 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor. Helal ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı şekillendirmesi de bekleniyor,” ifadelerini kullandı.

 

Türkiye üs konumuna yükseldi

Bu pazardaki potansiyeli yıllar önce fark ederek, 10 yıl önce Helal Zirvesi ve Fuarı için çalışmalarını başlattıklarını aktaran Ete, “Her yıl düzenli olarak yaptığımız organizasyonumuzla ülkemizi hem dünya helal pazarının üssü haline taşıdık hem de Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı büyütmesine katkı sağladık,” diye konuştu. Helal pazarında Türkiye’nin aldığı payı da her geçen yıl büyüttüğünü anlatan Yunus Ete, şöyle devam etti:

“Türkiye’nin payı hali hazırda 150 milyar doları aştı. Pazar büyüklüğünün 7 trilyon dolar olduğu düşünüldüğünde burada çok büyük bir pasta olduğunu da görebiliyorsunuz. Yani daha gidecek çok yolumuz var. Ülkemizde faaliyetlerine devam eden Helal Akreditasyon Kurumu’nun aktif çalışmaları ve düzenlediğimiz Helal Expo gibi etkinliklerle, Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı beş yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz.”

40’a yakın ülkeden 500 firma

9’uncu İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Helal Expo Fuarı’nın bu yıl 24-27 Kasım 2022 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenleneceğini anlatan Yunus Ete, fularla ilgili şu bilgileri verdi: “Organizasyonumuzu İslam Ülkeleri Standardlar ve Metroloji Enstitüsü’nün (SMIIC) koordinasyonu ve İslam Ticaretini Geliştirme Merkezi’nin (ICDT) iş birliğinde düzenliyoruz. Organizasyona 40’a yakın ülkeden 500’e yakın firma stantla katılacak. 2021 yılında olduğu gibi bu yıl da 90’dan fazla ülkeden 4 gün boyunca 9 bine yakını yabancı 40 bine yakın toplam ziyaretçi bekliyoruz.”

Genç girişimcilere fırsat

8’inci Dünya Helal Zirvesi ise bu yıl “Sürdürülebilir ticaret için: Global helal endüstrisinin gelişimini tüm yönleri ile keşfedin” mottosu ile kapılarını açacak. Zirvenin 11 farklı oturumunda 50’den fazla uluslararası konuşmacı sunum gerçekleştirecek. Ayrıca Dünya Helal Zirvesi çatısı altında 40’a yakın ülkeden uluslararası şefin katılımı ile Uluslararası Aşçılar Olimpiyatı gerçekleşecek. Muhafazakâr giyim ve aksesuar firmalarının katılım yaparak ürünlerini tanıtacağı Muhafazakar Moda ve Sanat Sokağı ziyaretçileri ile buluşacak. 2021 yılında olduğu gibi bu yılda start-up’ların projelerini gelen uluslararası yatırımcı kitlesine tanıtabilmesi için özel bir Start Up Zone alanı ayrılarak, genç girişimcilere fırsat oluşturulacak.

Tags: #food#gida#gidafuari#halalexpo#helalexpo#helalexpofuari#helalgıda#IIT
Previous Post

2023’te yenilenebilir enerji talebi yüzde 11 artacak

Next Post

Türkiye’de atıştırmalık ve içecek grupları güçlü hacim ve ciro performansıyla büyüyor

editor

editor

Related Posts

Indomie Türkiye, ISO Belgeli ve Helal Sertifikalı Üretimiyle Güvenilir Lezzeti Milyonlarca Sofraya Taşıyor
Haberler

Indomie Türkiye, ISO Belgeli ve Helal Sertifikalı Üretimiyle Güvenilir Lezzeti Milyonlarca Sofraya Taşıyor

by fdturkey
26/08/2025
NESCAFÉ Gold, ‘Bu Fincan Sanat Yolunda’ ile 100 sanatçı gence ulaştı
Haberler

NESCAFÉ Gold, ‘Bu Fincan Sanat Yolunda’ ile 100 sanatçı gence ulaştı

by fdturkey
25/08/2025
İnsan Kaynaklarında Küresel Başarı: Eksim Holding Brandon Hall’da Üç Uluslararası Ödül Aldı
Haberler

İnsan Kaynaklarında Küresel Başarı: Eksim Holding Brandon Hall’da Üç Uluslararası Ödül Aldı

by fdturkey
22/08/2025
Korea Pops, Deniz Mahsulleri Yükselişte ve 2025 Gıda Fuarı’ndan Diğer Yükselen Trendler
Haberler

Korea Pops, Deniz Mahsulleri Yükselişte ve 2025 Gıda Fuarı’ndan Diğer Yükselen Trendler

by fdturkey
21/08/2025
Geleneksel Yağlarla Hazırlanan Atıştırmalık Markası, Tüketicilerin Tohum Yağı İçermeyen Ürün Talebine Yanıt Olarak Yeni Lezzetler Ekliyor
Haberler

Geleneksel Yağlarla Hazırlanan Atıştırmalık Markası, Tüketicilerin Tohum Yağı İçermeyen Ürün Talebine Yanıt Olarak Yeni Lezzetler Ekliyor

by fdturkey
21/08/2025
Next Post
Türkiye’de atıştırmalık ve içecek grupları güçlü hacim ve ciro performansıyla büyüyor

Türkiye'de atıştırmalık ve içecek grupları güçlü hacim ve ciro performansıyla büyüyor

Mondelez International Türkiye “Doğru olanı yaparız” diyerek her alanda çalışanlarının yanında

Mondelez International Türkiye “Doğru olanı yaparız” diyerek her alanda çalışanlarının yanında

Türkiye’nin en çok tercih edilen laktozsuz ürün markası İçim Rahat, laktozsuz peynir kategorisini büyütüyor

Türkiye’nin en çok tercih edilen laktozsuz ürün markası İçim Rahat, laktozsuz peynir kategorisini büyütüyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved