• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Güçlü marka kimliğinin tüketici üzerindeki etkisi

Güçlü marka kimliğinin tüketici üzerindeki etkisi

editor by editor
28/11/2022
in Sektör Güncel
Reading Time: 4 mins read
A A

Tüketiciler, bazı markaları marka adı ya da logo görmeden kolaylıkla hatırlayabiliyor. Bilinçaltında oluşan bu durum, markaların sahip oldukları ‘güçlü marka kimliği’ ile ilişkili bir konu. Etki oluşturmak isteyen markaların logo ve marka adının ötesine, 5 duyu organına ulaşan hatırlatıcılara bakmaları gerektiğini vurgulayan Tasarist Direktörü Musa Çelik, “Görsel unsurlar markayı temsil etmede oldukça etkili araçlar olsa da güçlü bir marka kimliği oluşturmak ve sonrasında yerleşik hale getirmek için perspektifi genişletmeli ve zamanın gücüne güvenmeliyiz,” dedi.

 

Güçlü marka kimliği, tüketicilerin markayı hızlıca hatırlamasını sağlayan unsurların tamamını kapsıyor. Marka adı ve logo, marka oluşturmada temel ve çok önemli iki konu fakat tüketicinin bilinç altına marka algısını yerleştirmekte son derece yetersiz. Dolayısıyla geniş bir perspektiften bakıldığında 5 duyu organına yönelik, markaya özelleştirilmiş hatırlatıcıların olduğu güçlü marka kimliği konusu ortaya çıkıyor. Son dönemde global markaların ürünlerinden ya da reklam kampanyalarından logoları kaldırıp tüketiciye bir mesaj verdikleri uygulamalar görülüyor. Üstelik tüketici, markayı renginden, ambalajının şeklinden ya da yazı fontundan markanın adını bile görmeden ilk anda tanıyor. Bunun altında yatan sebebin tartışmasız güçlü marka kimliği ve marka bilinirliği olduğunu vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Bu güce ulaşmak için markalar, kendilerini tüketicinin duygularıyla ilişkilendirmeli, markayı hatırlatan hatırlatıcıların her zaman tutarlı ve sürekli kılmalılar. Güçlü marka kimliği uyumlu değilse, ürünlerde sunulan deneyim değişkense bu durum markanın gücünü zayıflatır ve bütünlüğü bozarak akılda kalıcılığı baltalar,” vurgusu yapıyor.

 

Farkındalık, markalara bilinirlik getirmez

 

Marka farkındalığı ile marka bilinirliği çok sık birbirine karıştırılıyor ya da bu kavramların aynı olduğu düşünülüyor. Oysaki ilişkili olmalarına rağmen aralarında, markanın satışlarına giden yolu da etkileyen ciddi bir ayrım bulunuyor. Marka farkındalığı, tüketicinin markanın varlığından haberdar olduğunu ifade ederken marka bilinirliği, tüketicinin markanın görsel ve işitsel unsurları aracılığıyla markayı tanımlayabilmesi olarak tanımlanıyor. Öyle ki marka farkındalığı uzun vadede marka bilinirliğine de yol açabiliyor ve ilişkileri bu noktadan kaynaklanıyor ancak farkındalık seviyesinin ötesine geçmeme ihtimali göz ardı edilmemeli. güçlü marka kimliğinin yalnızca bir logonun daha önce görülmüş olmasından ya da marka adının duyulmuş olmasından çok daha fazlası olduğunu belirten Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, markanın ruhunun ve hikayesinin bir bütün olarak ele alınması ve tüketiciye bütün halinde sunulması gerektiğini vurguluyor.

 

“Marka – tüketici ilişkisi zamanın elinde”

 

Markaların ve ürünlerinin güçlü marka kimliği unsurları, tüketici satın alma davranışını etkilemek için kullanılıyor. Tüketicinin markayla temas ettiği her noktada aynı ve birbirini hatırlatacak içeriklerle karşılaşması markaya olan güven duygusunu kişi farkında olmadan artırıyor. Bu sayede tutarlı marka kimliği, verdiği çağrışımlarla tüketicinin bilinçaltında yer ediniyor. Derin tüketici analizleri sonrasında güçlü marka kimliği geliştiren markalara Musa Çelik, “Tüm temas noktalarına güçlü marka kimliği yansıtın, son aşamanız artık markanızı tüketicinin zamanına bırakmak. Bu ilişkiyi güçlendirmek paradan çok zamanın elinde!” açıklamasında bulunuyor.

Tags: #gidafirmalari#guclumarkalar#logo#marka#markakimligi#tasarist
Previous Post

Hyve Group, bayrağı ICA Group’a devretti

Next Post

Türkiye kuru üzüm işleyicilerinden Osman Akça, 25. yıl iş birlikleri dolayısıyla TOMRA Food yöneticilerini tesisinde ağırladı

editor

editor

Related Posts

Egeli kuru meyve ihracatçıları TİM ilk 1000 ihracatçı listesine damga vurdu   
Sektör Güncel

Egeli kuru meyve ihracatçıları TİM ilk 1000 ihracatçı listesine damga vurdu  

by fdturkey
12/06/2024
Herbalife’tan DNA tabanlı botanik kimlik doğrulama programı
Sektör Güncel

Herbalife’tan DNA tabanlı botanik kimlik doğrulama programı

by fdturkey
10/06/2024
Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği’nden Dünya Çevre Günü’nde Toprakla Barış çağrısı
Sektör Güncel

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği’nden Dünya Çevre Günü’nde Toprakla Barış çağrısı

by fdturkey
05/06/2024
Tetra Pak, Avrupa Birliği genelinde geri dönüşümü artırmak için yatırımlar yapıyor
Firmalardan haberler

Tetra Pak, Avrupa Birliği genelinde geri dönüşümü artırmak için yatırımlar yapıyor

by fdturkey
15/03/2024
Hindistan ihracatçılar için yükselen bir yıldız
Haberler

Hindistan ihracatçılar için yükselen bir yıldız

by fdturkey
27/12/2023
Next Post
Türkiye kuru üzüm işleyicilerinden Osman Akça, 25. yıl iş birlikleri dolayısıyla TOMRA Food yöneticilerini tesisinde ağırladı

Türkiye kuru üzüm işleyicilerinden Osman Akça, 25. yıl iş birlikleri dolayısıyla TOMRA Food yöneticilerini tesisinde ağırladı

Su ve meşrubat sektörünün aranan ismi Sayhun

Su ve meşrubat sektörünün aranan ismi Sayhun

Akbank KOBİ’lere Almanya’ya nasıl ihracat yapacaklarını gösteriyor

Akbank KOBİ’lere Almanya'ya nasıl ihracat yapacaklarını gösteriyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved