• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Teneke ambalajları bu yıl daha sık göreceğiz

Teneke ambalajları bu yıl daha sık göreceğiz

editor by editor
31/01/2023
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Geleneksel ambalajların bir süredir farklı yaklaşımlarla yeniden yorumlandığı gözlemleniyor. Teneke ambalajlar da hem tüketiciye hem de markalara ve tedarik zincirine sağladığı faydalarla yalnızca sınırlı sektörlerin yöneldiği bir malzeme olmaktan çıkıyor. Global arenada yenilikleriyle dikkat çeken örnekleri yorumlayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, 2023 yılının ambalaj tasarım trendleri arasında yerini alan teneke ambalajların avantajlarını sıralıyor.

Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik

Tedarik zinciri boyunca görülen birçok avantajı sebebiyle teneke ambalajlar, özellikle yiyecek ve içecek endüstrisinde yeniden popülerlik kazanıyor. Uzun yıllar boyunca konserve ürünlerde ve belirli içeceklerin ambalajlanmasında kullanılan teneke ambalajlar, son zamanlarda daha geniş perspektifte tüketiciye sunuluyor. Gelenekselleşen ambalaj malzemelerinin farklı yaklaşımlarla yeniden yorumlanarak başarı elde etmelerinin altında yatan sebebin tüketicilerin değişen yaşam tarzları olduğunu belirten Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Paketlenmiş ve hazır yiyecekler, tüketicinin yaşamlarında temel bir unsur haline geldi. Markalar, bu hızlı tüketim dünyası içinde yaşayan bireylerin hem sosyal duyarlılıklarını korumaya devam etmeleri hem de popüler ürünlerden uzak kalmamalarını sağlamakla görevli hissediyor. Tüm bunların yanında da ambalajın fonksiyonel görevlerini de koruması gereken bir nokta var. Bu noktada markalar, geleneksel ambalajlara yeni bakış açıları kazandırmayı seçiyor. Sıradanlıktan sıyrılabildikleri sürece de başarıya ulaşıyorlar,” yorumlarında bulunuyor.

Yeniden popülerleşen tenekelerin kazandıran özellikleri

Teneke ambalajların öne çıkan özelliği olan dayanıklılığı sayesinde depolama ve nakliye alanı en üst düzeye çıkarılabiliyor. Kutular herhangi bir hasar görmeden üst üste istiflenebiliyor ve ürün mağazaya ulaştığında çok daha uzun bir raf ömrü sağlayabiliyor. Bu sayede ürün kaybı ve bozulma maliyetleri önemli ölçüde azalıyor. Ayrıca teneke türlerinin birçoğu kolayca dönüştürülebilirdir. Tüketicinin hassasiyetlerine bu özelliği ile karşılık veren teneke ambalajlar, çoğu zaman en azından kısmen geri dönüştürülen malzemelerden oluşuyor. Dolayısıyla plastik gibi alternatiflerin yanında gezegen için daha az riskli olması ve doğada çözünmesi gibi sebepler sayesinde markaların çevre dostu yaşam sürmek isteyen tüketicilerle ortak paydada buluşmasına yardımcı oluyor.

Sıradanlığı yıkıp başarıya koşan bir örnek

2017’de lansmanı yapılan bir doğal kaynak suyu markası, küresel tarihin en hızlı büyüyen alkolsüz içecek markası oldu. Bugünün pazarlama dünyasında yapılabilecek en zararlı hatanın sıradan olmak olduğunu vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Sağlam bir marka stratejisi ile sürdürülebilirlik üzerine kurgulanan marka hikayesi sayesinde yeni nesil tüketicinin havalı ortamlarda da elinden düşürmek istemeyeceği bir su markası haline gelinmiş. Bu seviyeye ulaşmak için markanın önce tüketicisini iyi analiz etmesi gerekiyordu, başarılmış. Greenwashing olmadığını kanıtlaması gerekiyordu, sıradan su şişeleri yerine alüminyum kutu ile gelenekler yıkılarak başarılmış. Yaratıcılık ve akılla birleşen cesaret, başarının altın anahtarıdır. Bu başarı, kırılması gereken sıradanlık duvarlarının ve geleneksel malzemelerin başarılı uyarlamalarının mükemmel bir örneği,” açıklamalarında bulunuyor.

Tags: #ambalaj#gida#gidahaberleri#gidasektoru#iceceksektoru#paketlenmisgıda#sürdürülebilirlik#tasarim#tasarist#tedarik#teneke#yiyecekveicecekhazirgida
Previous Post

Bebeto’dan Sevgililer Günü’nde kalpleri yumuşatan alternatifler

Next Post

PAGEV Başkanlığına oy birliğiyle yeniden Yavuz Eroğlu seçildi

editor

editor

Related Posts

DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı
Haberler

DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı

by fdturkey
29/07/2025
Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor
Haberler

Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor

by fdturkey
28/07/2025
Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat
Haberler

Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat

by fdturkey
28/07/2025
Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti
Haberler

Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti

by fdturkey
25/07/2025
Yeni Nesil Fermente Lezzet: Doğanay Pancar Kvass
Haberler

Yeni Nesil Fermente Lezzet: Doğanay Pancar Kvass

by fdturkey
24/07/2025
Next Post
PAGEV Başkanlığına oy birliğiyle yeniden Yavuz Eroğlu seçildi

PAGEV Başkanlığına oy birliğiyle yeniden Yavuz Eroğlu seçildi

ANFAŞ 29’uncu Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda Cargill rüzgarı esti

ANFAŞ 29’uncu Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda Cargill rüzgarı esti

METTLER TOLEDO, Interpack Fuarı’na Akıllı Ürün Kontrol Sistemleri Çözümleri ile katılacak

METTLER TOLEDO, Interpack Fuarı'na Akıllı Ürün Kontrol Sistemleri Çözümleri ile katılacak

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved