• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Eksim Gıda un üretimindeki liderliğini gıda mağazacılığına taşıyacak

Eksim Gıda un üretimindeki liderliğini gıda mağazacılığına taşıyacak

editor by editor
13/04/2023
in Haberler
Reading Time: 5 mins read
A A

Eksim Gıda Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye’nin önde gelen un üreticilerinden biri olan Eksun Gıda, sektörünün sürdürülebilir geleceğine katkı sunmaya devam ediyor. Yenilikçi talepleri karşılayarak amaca özel un geliştiren, bünyesinde bulundurduğu Sinangil, Gluten Yok ve alt markalarıyla perakende ve ev dışı tüketim kanallarına yönelik ürünler sunan Eksun Gıda, üç fabrikasında yeni nesil teknolojiyle üretimini sürdürüyor. Bu yıl Sinangil markasının 60’ıncı yılını kutlayan ve başarılı bir halka arz süreci gerçekleştiren Eksun Gıda, halka arz gelirlerini daha önce yatırımcısı ile paylaştığı kalemlerde kullanmak için de kolları sıvadı.

Eksim Gıda çatısı altında gıda mağazacılığı alanında hizmet veren Aslı ise yeni konsepti, menüsü ve logosu ile müşterileri ile buluştu. Yeni yüzüyle kapılarını aralayan Aslı, klasikleşmiş tatlarının yanı sıra Türk ve dünya mutfağından özel lezzetler, enfes tatlılar, taptaze ve kaliteli kahve çekirdeklerinden hazırlanan kahve seçenekleri ve daha fazlası ile ziyaretçilerine keyifli bir deneyim sağlamak için bekliyor.

Eksim Yatırım Holding iştiraklerinden olan Eksim Gıda Grubu, bünyesinde yer alan Eksun ve Aslı markalarıyla gıda ve yeme-içme sektörlerinde yükselen bir ivmeyle faaliyetlerini sürdürüyor. Son olarak Sinangil, Gluten Yok ve alt markalarıyla perakende ve ev dışı tüketim kanallarına yönelik ürünler sunan Eksun Gıda, halka arzını gerçekleştirmesinin ardından gelirlerini daha önce yatırımcısıyla paylaştığı kalemlerde kullanmak üzere harekete geçti. Eksun Gıda, bu yıl aynı zamanda un sekörünün öncü markası Sinangil’in 60. yılını da kutluyor. Eksim Gıda Grubu’nun yeme-içme sektöründeki sevilen markası Aslı ise yeni konsepti ve zenginleşen mutfağıyla çıtayı daha da yükseltti.

Eksun Gıda, halka arz ile 1,2 milyon bireysel yatırımcıya ulaştı

Geçtiğimiz Mart ayında tamamı sermaye artışı şeklinde gerçekleşen halka arz ile Eksun Gıda’nın paylarının %28,63’ü Borsa İstanbul’da işlem görmeye başladı. 48,90 TL fiyattan yaklaşık 15 kat talebin alındığı halka arz sürecinin o döneminde tüm zamanların en yüksek bireysel katılımı gerçekleşti. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Eksim Holding Gıda Grubu Başkanı ve Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir, “Eksun Gıda’ya güvenerek ortak olan 1,2 milyondan fazla yatırımcıya teşekkür ederiz. Eksun Gıda BİST’e şeffaflık ve hesap verebilirlik iddiasıyla geldi. Sürdürülebilir büyümemize ivme kazandıracak halka arzımızla, pazardaki rekabet gücümüzün de artacağına inanıyoruz. Özetle 1.2 milyondan fazla yatırımcı hesap verebilir, şeffaf, sürdürülebilir bir büyüme ivmesi yakalamış bir şirkete ortak oldu,” ifadelerini kullandı.

Halka arz ile güçlü bir büyüme ivmesi yakalamayı hedeflediklerini belirten Demir, “Bu yatırımların ardından gerekli olgunluğa eriştiğimize inandık ve halka arz için gerekli adımları attık. Çünkü bizim gibi sektörün öncü firmalarının halka açılarak şeffaf ve kurumsal bir yapıya kavuşmasının önemli olduğuna inanıyoruz. Bizim de öncelikli amacımız, hem bu yapıyı tam olarak sağlamak hem de büyüme planlarımızı yeni ortaklarla hayata geçirmek. Kurulduğu günden itibaren koyduğu hedefleri gerçekleştiren Eksun Gıda olarak şeffaflık ve hesap verilebilirlik gibi her kurumun ihtiyaç duyduğu dinamiklerle işleyiş standartlarımızı sürekli iyileştirmeyi hedefliyoruz,” dedi.

Yenilenebilir enerji santralinde değerlendirilecek

Eksun Gıda’nın halka arz gelirinin önemli bir bölümü doğrudan yatırımlar için kullanılacak. Bu doğrultuda kaynağın yüzde 20’si, Tekirdağ ve Konya’da kurulu un üretim tesislerinde elektrik enerjisi ihtiyacının karşılanması için yapılacak 28 MW’lık yenilenebilir enerji santralinde değerlendirilecek. Yine halka arz gelirlerinin yüzde 10’u ise  un silosu tesisi, makine yatırımları ve modernizasyon amacıyla kullanılacak. Halka arz gelirinin geri kalanı ise işletme sermayesi ihtiyacının ve finansal borçların azaltılmasına yönelik ele alınacak.

200’ü aşkın ürün, 30’dan fazla ülkeye ihracat

Latin Amerika, Afrika ve Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere, 30’dan fazla ülkeye, farklı ürün kategorilerinde un ihracatı gerçekleştirdiklerinin altını çizen Demir, “Rakiplerimizden 200’ü aşkın ürün çeşidi, ulusal ve uluslararası çapta verdiğimiz satış sonrası destek ile ayrışıyoruz. 2020 yılında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onay alınarak kurulan Ar-Ge merkezimizde glutensiz un, glutensiz ekmek, unlu mamuller, yeni un çeşitlendirmeleri ve buğday paçallarının en uygun karışımlarıyla yüksek kalitede unların elde edilmesi gibi projeler yürütüyor, böylece hızla değişen tüketici alışkanlıklarına da zaman geçirmeden ayak uyduruyoruz,” dedi.

Net kârı 224 milyon TL’ye ulaştı

Geçtiğimiz yılın rakamlarına da değinen ve Türkiye’nin buğday kaynaklarını değerlendiren Demir, “2022 yıl sonunda toplam ciromuz geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 153 artışla 3,9 milyar TL’nin üzerine çıktı ve net karımız 224 milyon TL’ye ulaştı. 2022 yıl sonunda FAVÖK marjımız ise yüzde 12,3 olarak gerçekleşti. Un sanayicileri olarak ise en önemli avantajımız buğdayı kendi çiftçimizden alabilmemiz. Türkiye buğdayda kendi kendine yeten bir ülke ve bu piyasa en regüle piyasalardan biri. İç piyasa için ihtiyacımız olan buğdayı içerden tedarik edebiliyoruz. İhracat için de dâhilde işleme izni ile buğday ithalatı yapıyoruz. Bu da hem enflasyona hem de döviz kurlarındaki artışa karşın un sanayicileri için bir zırh oluşturuyor diyebiliriz” ifadelerini kullandı.

Sinangil 60. yılını reklam filmiyle kutluyor

Günümüzde Eksun Gıda bünyesinde faaliyet gösteren ve 1963 yılından bu yana gıda sektöründe olan Sinangil, 60 yılını geride bıraktı. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk paketli unu olan Sinangil çatısı altında; çok amaçlı unlar, fonksiyonel unlar, geleneksel unlar, hazır ekmek karışımları, irmik, kek unları, geleneksel ürünler, özel amaçlı unlar, glutensiz unlar, pastacılık malzemeleri, pişirme yardımcıları ile tatlı serisi kategorilerinde üretim ve satış gerçekleşiyor. Son olarak Sinangil’in 60. yılı kapsamında bir reklam filmi de yayınlandı. Filmde Sinangil’in 60 yıldır nesilden nesile devam eden mutfaklardaki varlığı, izleyiciyi gülümseten detaylarla aktarılıyor. Filmde anneannelerinin tarif defterini bulan ve onun en sevdiği tarifi yapmak için defterde yazılan bir malzemeyi okuyamayan 3 sevimli torunun herkese eksik malzemeyi okutmaya çalışması gösteriliyor. Filmin sonunda anneanne, torunların okuyamadıkları malzemeyi kağıdın arka yüzünü çevirerek işaret ediyor ve Sinangil yazısı markanın o yıllardaki ilk ambalajı üzerinde görülüyor.

Aslı, yeni konseptiyle karşınızda

Eksim Gıda Grubu bünyesinde yer alan, yılların birikimi ve tecrübesiyle yürüttüğü Ar-Ge ve ürün geliştirme faaliyetleriyle Türkiye’de kendi alanında öncü olan Aslı, 36’sı franchise sisteminde, toplam 41 şubesiyle hizmet veriyor. İstanbul Dudullu Organize Sanayi Bölgesi’nde 15 bin m2 lik kapalı alanda yer alan Türkiye’nin ve Avrupa’nın sayılı entegre unlu mamul tesislerinden birinde üretim gerçekleştiren Aslı, yenilenen konseptiyle tüketicilerin karşısına çıktı.

Yeni yüzüyle hizmet veren Aslı, börek çeşitleri başta olmak üzere, şerbetli tatlılar, mantı, zeytinyağlılar, kek, sokak simitleri, kurabiye ve sütlü tatlılar gibi geleneksel Türk lezzetlerinden dünya lezzetlerine uzanan geniş bir yelpazede 300’den fazla ürün üretiyor. Değişen dekorasyonu ve yenilenen mutfağıyla çıtayı daha da yükselten Aslı, müşterilerinin damak zevkini yepyeni lezzetlerle de buluşturmayı hedefliyor. Bu kapsamda yayınlanan yeni reklam filmi de Aslı’nın değişen yüzünü ve yeniliklerini gözler önüne seriyor.

Tags: #AhmetDemir#AsliBorek#EksimGida#glutensizun#halkaarz#irmik#kekunlari#pastacilikmalzemeleri#pastacılık#sinangilUN
Previous Post

Heinz, Ketch-Up ve Down şişesinin piyasaya sürülmesiyle asırlık bir soruna hoş bir çözüm buluyor

Next Post

Güneydoğu Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu: “Mart’ta 300 milyon dolar ihracatla Şubat’taki kaybımızı telafi ettik”

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Güneydoğu Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu: “Mart’ta 300 milyon dolar ihracatla Şubat’taki kaybımızı telafi ettik”

Güneydoğu Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu: “Mart’ta 300 milyon dolar ihracatla Şubat’taki kaybımızı telafi ettik”

Golf Maraşım’dan anlamlı reklam filmi: “Biz hep buradayız, çünkü biz buralıyız…”

Golf Maraşım’dan anlamlı reklam filmi: “Biz hep buradayız, çünkü biz buralıyız…”

Ulusoy Un’dan deprem bölgesine yeni fabrika yatırımı

Ulusoy Un'dan deprem bölgesine yeni fabrika yatırımı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved