• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Yeni tüketici anketi, bilimsel olarak kanıtlanmış prebiyotiklere olan talebi ortaya koyuyor

Yeni tüketici anketi, bilimsel olarak kanıtlanmış prebiyotiklere olan talebi ortaya koyuyor

editor by editor
28/04/2023
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Prebiyotikli fonksiyonel gıdaların satın alınması söz konusu olduğunda, ürün etkinliği ve kanıtlanmış iddialar en önemli tüketici satın alma motivasyonlarıdır. Bu, BENEO’nun yakın bir stratejik ortağı pazar araştırma şirketi FMCG Gurus tarafından 10 ülkede 10.000 tüketiciyle yaptırılan yeni bir küresel anketin sonucudur.[i]

Kanıtlanmış prebiyotiklere olan talep

Prebiyotik satın alan katılımcıların beklentilerine bakıldığında, araştırma, vaat ettiklerini yerine getiren ve bilim tarafından desteklenen ürünler istediklerini göstermektedir: Bu tüketicilerin dörtte üçü için, prebiyotik içeren bir yiyecek veya içecek seçerken en önemli faktörler ürün etkinliği, sağlık beyanları ve bilime dayalı iddialardır. İlginç bir şekilde, yaşam maliyeti krizine rağmen , %55’in önemli bir satın alma faktörü olduğunu belirtmesiyle fiyat yönü bu hususların gerisinde kalıyor. Hangi spesifik sağlık iddialarının talep edildiğine daha yakından bakıldığında, ‘sindirim sağlığı’ ve  ‘iyileştirilmiş genel iyi hissetme’ (her biri % 73), prebiyotik içeren yiyecek ve içecekler satın alanlar için en alakalı olanlar arasında[ii]

Önlem tedaviden daha iyidir

Anket ayrıca, tüketicilerin ‘hastalık tedavisi’ yerine ‘hastalık önleme’ye doğru kaydığını göstermektedir. Aslında, prebiyotik içeren yiyecek ve içecekleri satın alanların neredeyse yarısı (% 48), ilk kullanmaya başladıklarında herhangi bir semptomdan muzdarip değildi. ii Sağlığı destekleyen bir diyet, giderek daha fazla tüketici için öncelikli gündemdedir. Bu eğilime paralel olarak sağlığı artırdığı bilinen yiyecek ve içeceklere olan ilgi, genel nüfusta önemli ölçüde  artmıştır ( 2019’da % 26 iken 2021’de % 42’ye ulaştı.) iii

Dahası, genel katılımcıların üçte ikisi artık bağışıklık sağlığını önümüzdeki yıl ele almaları gereken anahtar alan olarak görüyor ve bunu teşvik etmek söz konusu olduğunda, dörtte üçü (% 74) sindirim sağlığının oynadığı önemi anlıyor.

Anket ayrıca, tüketicilerin genel olarak prebiyotiklere ve belirli prebiyotik bileşenlere aşina olduklarını göstermektedir: Anket, katılımcıların yarısından fazlasının (% 54) prebiyotiklerin farkında olduğunu ve bu tüketicilerin 3’te 1’inin ‘hindiba kökü lifi’ ve ‘inülin’ prebiyotiklerini bildiğini  ve bu da onları en tanınmış bileşenler haline getirdiğini göstermektedir. iv

İnülin ve oligofruktoz (kısa zincirli inülin) mevcut tek bitki bazlı prebiyotiklerdir ve ISAPP’a (Uluslararası Probiyotikler ve Prebiyotikler Bilimsel Birliği) göre kanıtlanmış çok az prebiyotiğe aittirler. Toplamda, hindiba kökü lifi üzerinde 150’den fazla yüksek kaliteli insan çalışması yayınlanmış ve farklı fizyolojik faydalar için güçlü kanıtlar sunulmuştur. Ek olarak, BENEO’nun hindiba kökü lifi inülini, paket üzerinde iletilebilen sindirim sağlığı ve düzenlilik desteği ile ilgili yetkili bir AB sağlık iddiasına sahiptir. Ek olarak, Amerika Birleşik Devletleri’nde BENEO’nun hindiba kökü liflerini kullanırken bir dizi yapı ve işlev iddiası mümkündür.

 Myriam Snaet, Head of Market Intelligence and Consumer Insights at BENEO şöyle açıklıyor: “Bilim tarafından desteklenen güvenilir beyanların tüketicilerin istek listesinin başında yer alması, son 20 yılda bileşenlerimiz için bilimsel prebiyotik araştırmaları destekleme yaklaşımımızı güçlendiriyor. Sonuç olarak, kanıtlanabilir prebiyotiklere yönelik artan tüketici talebini karşılamak için iyi bir konumdayız. Ayrıca, son yıllarda milyonlarca avroluk yatırım programımız sayesinde, artan talebi rahatça karşılayabiliyoruz.”

Michael Hughes, Head of Research and Insight at FMCG Gurus (FMCG Gurus Araştırma ve İçgörü Başkanı) şunları söylüyor: “En son tüketici anketimizin sonuçları, tüketicileri çekmek için üreticilerin odak noktasının paranızın karşılığını vermeye odaklanması gerektiğini açıkça gösteriyor. Paket üzerinde beyanlara izin veren bileşenlerin kullanılması önemlidir ve üreticilerin bu zorlu finansal zamanlarda bile, birinci sınıf ürünlerle başarılı olmalarını sağlar. ”

BENEO’nun hindiba kökü lifleri Orafti® Inulin ve Oligofruktoz için temel uygulamalar arasında süt, tahıllar, unlu mamüller ve şekerleme bulunur, çünkü bunların eklenmesi şeker, yağ ve kalori azaltımına olanak tanır.

[i] FMCG Guruları, Prebiyotik Araştırması, Q2 2022. 10 ülkede (ülke başına 1.000) toplam 10.000 tüketiciye anket yapıldı ve anket yaş ve cinsiyete göre ulusal olarak temsil edildi.

[ii] FMCG Gurus, Prebiyotik anket, Q2 2022, n = 10.000 (burada: satın alma prebiyotikler, n=1.260)

ııı FMCG Gurus, Aktif Beslenme araştırması, 2019 ve 2021 yıllarında yapılan (26 ülkede 26.000 katılımcı)

ıv FMCG Gurus, Prebiyotik anket, Q2 2022, n = 10.000 (burada: duyuldu prebiyotikler, n=5,400)

Tags: #arastirma#Beneo#gida#gidadergisi#gidafuari#gidahaberleri#gidaihracati#gidasektoru#gıdaendüstirisi#gıdaendüstrisi#icecek#iceceksektoru#inulin#oligofruktoz#prebiyotik#yiyecek
Previous Post

Lojistik firmaları SIL BARCELONA Fuarı’na çıkarma yapacak

Next Post

Yılın Seçilmiş Ürünü’nün 2023 ödülleri 2 Mayıs’ta sahiplerini buldu

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Yılın Seçilmiş Ürünü’nün 2023 ödülleri 2 Mayıs’ta sahiplerini buldu

Yılın Seçilmiş Ürünü’nün 2023 ödülleri 2 Mayıs’ta sahiplerini buldu

Mettler-Toledo, Interpack’ta verimliliği artıran uygun fiyatlı akıllı ürün kontrol sistemleri teknolojilerini sergiliyor

Mettler-Toledo, Interpack'ta verimliliği artıran uygun fiyatlı akıllı ürün kontrol sistemleri teknolojilerini sergiliyor

Hijyenik Makine Tasarımının Toplam Değerini Hesaplama

Hijyenik Makine Tasarımının Toplam Değerini Hesaplama

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved