• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında dijital reklam yatırımı “En Fazla Büyüyen Ülke” oldu

Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında dijital reklam yatırımı “En Fazla Büyüyen Ülke” oldu

editor by editor
05/06/2023
in Firmalardan haberler, Sektör Güncel
Reading Time: 2 mins read
A A

Dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektör derneği Interactive Advertising Bureau (IAB)’nun Avrupa bölgesel kuruluşu IAB Europe, Madrid’de gerçekleşen Interact 2023 Konferansı’nda Avrupa Dijital ReklamYatırımları Raporunu açıkladı. Rapora göre, Avrupa Dijital Reklam Yatırımları 2022 yılında yüzde 9,8 artarak 86 milyar Euro ‘ya ulaştı. Yatırımların 2023 yılında yüzde 4,8 büyümeyle 90,1 milyar Euro’ya ulaşacağı öngörülüyor.

17 yıldır hazırlanan IAB Europe AdEx Benchmark Raporu ulusal pazarlar genelinde toplanan verilerle Avrupa’daki reklam yatırımlarını açıklıyor.

29 ülke arasında Türkiye reklam yatırımları büyüklüğüne göre ilk 10 pazar içinde yer alırken, yüzde 93,3 ile en fazla büyüyen ülke oldu. İngiltere, Almanya ve Fransa yatırımları toplamı Avrupa dijital reklam yatırımlarının yüzde 59’unu oluşturuyor.

Rapora göre Türkiye enflasyondan arındırılmış büyüme oranı ile de birinci sırada yer alıyor

Raporda, çalışmanın ilk kez yüksek enflasyon ortamında yapıldığı belirtilirken, buna rağmen 2022’de gerçekleştirilen 7,7 milyar Euro’luk büyümeye dikkat çekiliyor. Türkiye yüzde 12,2 enflasyondan arındırılmış büyüme oranı ile de Avrupa’da en fazla büyüyen ülke durumunda. Son 3 yılın bu rakamlarla büyüme oranına bakıldığında ise Türkiye’nin yüzde 41,5 ile ilk sırada yer aldığı, ortalamadan 4 kat daha fazla büyüdüğü görülüyor.

Raporu yorumlayan IAB Avrupa Baş Ekonomisti Daniel Knapp,”Markalar verimliliklerini artırmak için tüm işletmelerini dijitalleştiriyor ve aynı şekilde reklam bütçelerini de dijitale kaydırıyor. Dolayısıyla, Avrupa’da dijital reklamcılık değişken makro ortama rağmen güçlü bir büyüme kaydetti. Bu durum, ölçülebilirliği ve performansı nedeniyle dijitalin markalar için önemini gösteriyor,” dedi.

Ses ve video en güçlü büyümeyi kaydetti

2022 yılında tüm formatlar arasında en büyük büyüme yüzde 22,1’lik artışla 0,7 milyar Euro’ya ulaşan ses formatında görüldü. Video da yüzde 13,6’lık artışla 18,3 milyar Euro’luk format yatırımı değeriyle önemli bir büyüme yaşadı. Toplam yatırımların yüzde 50’sini oluşturan görüntülü reklamlar yüzde 9,5’lik bir artışla 40,1 milyar Euro’ya ulaşırken arama yüzde 10,7’lik bir artışla 37,4 milyar Euro’ya yükseldi.

Tags: #artis#avrupa#büyüme#dijitalleşme#dijitalpazarlama#DijitalReklamYatırımlarıRaporu#enflasyon#gida#gidahaberleri#gidasektoru#gıdaendüstrisi#görüntülüreklam#IAB#reklamcılık#sesformatı#Turkiye#videoreklamı
Previous Post

Dardanel, NATO’nun onaylı tedarikçisi olmaya hak kazandı

Next Post

Dünya Çevre Günü’nün 50. yılında kanatlı eti sektörü çevreci yaklaşımlarını artırarak sürdürüyor

editor

editor

Related Posts

SMA Comfort 3 ile Konfor Yeniden Tanımlanıyor
Firmalardan haberler

SMA Comfort 3 ile Konfor Yeniden Tanımlanıyor

by fdturkey
11/06/2025
Cappy Bubble, tüm dünyada ilk kez Türkiye’de tüketicilerle buluşacak
Firmalardan haberler

Cappy Bubble, tüm dünyada ilk kez Türkiye’de tüketicilerle buluşacak

by fdturkey
11/06/2025
Türkiye’den Dünyaya: Nilky, Uluslararası Büyümesini İngiltere’ye Taşıyor
Firmalardan haberler

Türkiye’den Dünyaya: Nilky, Uluslararası Büyümesini İngiltere’ye Taşıyor

by fdturkey
10/06/2025
Pepsico Türkiye çevre için daha sürdürülebilir yaşam adına adımlar atmaya devam ediyor
Firmalardan haberler

Pepsico Türkiye çevre için daha sürdürülebilir yaşam adına adımlar atmaya devam ediyor

by fdturkey
10/06/2025
Dünya Bitkisel Yağ Arzının %40’ını Karşılayan Palm Yağında Sürdürülebilir Üretim Artıyor
Firmalardan haberler

Dünya Bitkisel Yağ Arzının %40’ını Karşılayan Palm Yağında Sürdürülebilir Üretim Artıyor

by fdturkey
10/06/2025
Next Post
Dünya Çevre Günü’nün 50. yılında kanatlı eti sektörü çevreci yaklaşımlarını artırarak sürdürüyor

Dünya Çevre Günü'nün 50. yılında kanatlı eti sektörü çevreci yaklaşımlarını artırarak sürdürüyor

Bidfood Türkiye ve Monin’den içecek dünyasına ilham veren buluşma

Bidfood Türkiye ve Monin’den içecek dünyasına ilham veren buluşma

Niz Olive’e bir ödül de Japonya’dan

Niz Olive’e bir ödül de Japonya’dan

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved