• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Güneydoğu Anadolu’dan makarnanın gücü: Ayda 50 milyon dolarlık ihracat

Güneydoğu Anadolu’dan makarnanın gücü: Ayda 50 milyon dolarlık ihracat

fdturkey by fdturkey
17/10/2023
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Güneydoğu Anadolu bölgesinde yılın ilk 9 ayı sonunda hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün ihracatı 2,8 milyar dolar oldu. Güneydoğu’nun toplam ihracatının üçte birini gerçekleştiren hububatçılar, aylık 300 milyon dolar ihracat ortalamasını aşarak bölge ihracatındaki liderliğini korudu. 9 aylık dönemde sektörün ihracatını miktar bazında yüzde 31,2 yükselten bölgedeki işletmeler ihracat gelirlerini ise yüzde 8,6 oranında artırmayı başardı. Bu dönemde en fazla ihraç edilen ürünler makarna, buğday unu ve bitkisel yağlar oldu. Bölgenin aynı dönemdeki makarna ihracatı 450 milyon doları geçti.

“Makarna ihracatından gelirimiz ayda ortalama 50 milyon dolar”

Dünyanın en büyük makarna ihracatçılarından biri olan Türkiye’nin bu alandaki güçlü markalarının Gaziantep’te faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu  şunları söyledi:

“Makarna ithal etmek isteyen ülkeler için Türkiye, akla ilk gelen seçeneklerden biri. Sahip olduğumuz kaliteli buğdayı yüksek teknolojili tesislerde işleyerek rekabetçi fiyatlarla ihraç edebilen bir ülkeyiz. Bu alandaki en güçlü rakibimiz İtalyanlar, Avrupa’daki ve bölgenin önemli tedarikçisi Kanada’daki kuraklık ve kötü hava koşulları nedeniyle bir süredir makarnalık buğday bulmakta zorlanıyor. Dünyaca ünlü İtalyan markaları çareyi Türkiye’den durum buğdayı ithalatında arıyor. Küresel gıda arzında önemli bir yeri olan Türkiye’nin toplam makarna ihracatının yüzde 65’ten fazlasını durum buğdayının ana vatanı Güneydoğu’da faaliyet gösteren işletmeler yapıyor. Bölgede işlediğimiz ürünlere farklı coğrafyalardan büyük talep olduğundan firmalarımız makarna ihracatından ayda ortalama 50 milyon dolar gelir sağlıyor.”

“Makarna ihracatında KG başına ortalamamız 0,64 dolar”

Hububat sektörünün önde gelen ihraç kalemlerinden birinin makarna olduğunu belirten Kadooğlu, buğdayın işlendiğinde katma değerinin arttığına dikkat çekerek şunları söyledi:

“Güneydoğu Anadolu’dan ihracatta KG başı ortalama fiyatlarımız buğday ununda 0,42 dolar seviyesinde iken; bu oran irmikte 0,50 doları, bulgurda 0,55 doları, makarnada ise 0,64 doları buluyor. Dış piyasada Türkiye’ye senede 1 milyar dolara yakın gelir sağlayan makarnanın, iç tüketimdeki payı da düşünüldüğünde sektörün ekonomik büyüklüğü daha net görülüyor. On binlerce kişiye istihdam sağlayan sektörde, özellikle Gaziantep’teki yatırımların etkisiyle üretim tesislerimiz  mevcut talepten fazlasını sağlayabilecek kapasitede. Ayçiçek yağı ve buğday unu gibi, çok güçlü olduğumuz diğer ürün gruplarıyla birlikte makarnamızı da yurt dışından ikili görüşmelere gelen misafirlerimize kapsamlı şekilde tanıtıyoruz. Dünyanın önde gelen süpermarketlerinin raflarında ve restoranlarının mutfaklarında, ilerleyen dönemde Türk makarnasını daha fazla göreceğiz.”

Yıllara Göre Makarna İhracatı (milyon dolar)

Yıl Türkiye toplamı Güneydoğu Anadolu
2020 785,7 587,5
2021 780,2 588,1
2022 967,0 654,9
2023 – 9 ay 678,0 450,3
Tags: #ayçiçekyağı#bakliyat#bitkiselyaglar#bugdayunu#duraklık#ekonomi#gelir#güneydoğuanadolu#hububat#hububatsektörü#ihracatcılar#ihracatgelirleri#istihdam#italya#ithalat#kalite#Kanada#köthava#mamulleri#markalar#talep#tanitim#Turkiye#ülkeler#yağlıtohumlarihracatmakarna
Previous Post

Şişecam Avrasya Ambalaj Fuarı’na katıldı

Next Post

Sütaş, 2022 Yılı Sürdürülebilirlik İlerleme Raporu ile sürdürülebilikte öncü rol oynuyor

fdturkey

fdturkey

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Sütaş, 2022 Yılı Sürdürülebilirlik İlerleme Raporu ile sürdürülebilikte öncü rol oynuyor

Sütaş, 2022 Yılı Sürdürülebilirlik İlerleme Raporu ile sürdürülebilikte öncü rol oynuyor

İstanbul’da gerçekleşen Avrasya Ambalaj Fuarı ve Alım Heyeti, Türk ambalaj sektörüne yeni iş fırsatları getirdi

İstanbul'da gerçekleşen Avrasya Ambalaj Fuarı ve Alım Heyeti, Türk ambalaj sektörüne yeni iş fırsatları getirdi

Humm Organic’in sürdürülebilir büyümesine, Şirin Işık liderlik edecek

Humm Organic’in sürdürülebilir büyümesine, Şirin Işık liderlik edecek

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved