• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Hububat ihracatı ilk 2 ayda 2,1 milyar dolar oldu

Hububat ihracatı ilk 2 ayda 2,1 milyar dolar oldu

fdturkey by fdturkey
08/03/2024
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu ürünler ile makarna başta olmak üzere temel gıda ürünlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün yılın ilk iki ayı sonunda toplam ihracatı 2,1 milyar dolar oldu. İhracatını miktar bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38,4 artıran sektör, ihracat gelirlerini yüzde 15,5 artırarak Türkiye’nin bitkisel ürün ihracatı içindeki payını yüzde 48,2’ye taşıdı. Aylık hububat ihracatının 1,05 milyar dolar olduğu Şubat’ta, iller bazında İstanbul ve Gaziantep’in payı yüzde 51’i geçti. İhracat artış oranlarının çift hanelere ulaştığı bisküvi-pasta, buğday unu ile şeker ve şeker mamulleri bu dönemde en fazla ihracatı gerçekleştirilen ürünler oldu.

TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu

“Küresel durgunluk ortamında yüzde 15,5 artış yakaladık”

Dünyadaki ekonomik durgunluğun birçok sektörü olumsuz etkilediği bir ortamda yüzde 15,5 oranındaki ihracat artışının temel gıda ürünlerinin stratejik önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirten TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu şunları söyledi:

“Hububat üretiminde dünya genelinde rekorlar yaşadığımız bir yılın sonunda, küresel fiyatlarda önemli bir gerileme yaşıyoruz. Ukrayna-Rusya çatışmasının başladığı dönemde yapılan yoğun stokların da fiyatlar üzerinde baskılayıcı olduğunu görüyoruz. Arz tarafında yoğun rekabetin olduğu bu tip dönemlerde bizim başardığımız gibi ihracat artışı sağlayabilmek ancak müşterilerimizdeki güven ve sadakatle sağlanabilir. Geçen ay Türkiye Gıda İhracatçıları çatısı altındaki ihracatçı birliklerimizle Dubai’de tanıtım çalışmaları yürütmüştük, bu ay Japonya’daki faaliyetlerimizle Uzak Doğu’ya açılım yapıyoruz.”

“350 bin ton girdi ayçiçek tohumu ve yağında bolluk getirdi”

Üretimin artarken küresel fiyatların gerilediği bu tip dönemlerin hammadde ithalatı konusunda da fırsatlar sağladığına dikkat çeken Tiryakioğlu şunları söyledi:

“Ayçiçek tohumu önceki yıllara göre daha bol. Çiftçilerimizin hasat sezonunda kuraklık, hastalık ile rekolte kaybı pek çok sorun yaşadığı düşünülürse, bu bolluk şu an bizim lehimize. Ticaret Bakanlığımız bu fırsatı zamanında tespit ederek yerinde bir önlem alarak ayçiçek tohumu ve ham ayçiçek yağında belirli bir kotaya kadar vergi indirimleri sağladı. Toplamda 350 bin tona yaklaşan bu girdi, gıda ihracatçısı işletmelere bolluk getirdi.”

“TAKE Projesi geçen yıl 110 bin çiftçimize katkı sağladı”

Tiryakioğlu üretimde sürdürülebilirliği sağlamanın üreticiyi korumada ve ülkenin kendine yeterliliğini sağlamadaki önemine de değinerek şunları ifade etti:

“Tarım ve Orman Bakanlığımızın işlenmeyen, nadasa bırakılan veya işlemeli tarıma uygun olmayan arazilere yönelik yürüttüğü Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesinin Desteklenmesi (TAKE) Projesi, doğrudan hububat, bakliyat ve yağlı tohum sektörümüze katkı sağlamayı hedefliyor. Geçen yıl 110 bin çiftçimizin yararlandığı bu TAKE projesi sayesinde verimsiz durumdaki tarım arazileri, uygun münavebe planı ve ekim yöntemleriyle üretime uygun hale getiriliyor. Üretim ekosistemimizi güçlendiren bu tip kamu projeleri, ihracatçılar için kendimize cesur hedefler koyabilmemizi sağlıyor.

Tags: #bakliyat#çiftçiler#dısticaret#ekonomi#gida#hububat#ihracatartisi#mamuller#sürdürülebilirlik#takeprojesi#tarim#Turkiye#üretim#ürünçeşitleri#ürünler#yağlıtohumlarihracatticaret
Previous Post

SuperFresh, çocukların ‘Pizza Aşkı’nı kutladı

Next Post

Bunge, staj programı kapsamında Avrupa ve Asya’da 35 yeni pozisyon açıyor

fdturkey

fdturkey

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Bunge, staj programı kapsamında Avrupa ve Asya’da 35 yeni pozisyon açıyor

Bunge, staj programı kapsamında Avrupa ve Asya'da 35 yeni pozisyon açıyor

Feast Gıda, 29. Gulfood Dubai 2024 Fuarı’na damga vurdu

Feast Gıda, 29. Gulfood Dubai 2024 Fuarı’na damga vurdu

Burger King® hız kesmeden büyümeye devam ediyor

Burger King® hız kesmeden büyümeye devam ediyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved