• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Ekici Peynir; Avrupa, ABD ve KKTC’de pazar payını arttırdı

Ekici Peynir; Avrupa, ABD ve KKTC’de pazar payını arttırdı

fdturkey by fdturkey
11/10/2024
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Ekici, global büyüme stratejisi doğrultusunda Avrupa başta olmak üzere ABD, Körfez ülkeleri ve KKTC pazarında genişlemeye devam ediyor. 2023 yılında ihracatta tonajda yüzde 10, ciroda ise yüzde 25 büyüme elde eden Ekici Peynir, 2024 yılının ilk yarısında özellikle ABD ve KKTC pazarlarında kayda değer bir büyüme sağladı. Yıl sonunda ABD pazarında ise yüzde 100 büyüme, genel ihracat performansında tonajda yüzde 30 ve ciroda yüzde 50 oranında büyümeyi hedefliyor. 

Türkiye’nin önde gelen peynir üreticilerinden Ekici Peynir, global büyüme stratejisi kapsamında ABD, Avrupa, Körfez ülkeleri ve KKTC pazarındaki varlığını güçlendirmeye devam ediyor. Avrupa‘ya ilk ihracatını Ekim 2023‘de Bulgaristan‘a gerçekleştiren Ekici, Mayıs 2024‘te Almanya ve Belçika pazarlarına ürün sevkiyatına başladı. Marka, global büyüme stratejisi doğrultusunda KKTC, Avrupa, ABD ve Körfez bölgesinde pazar payını arttırmak için yatırımlarını sürdürüyor.

“İhracatta 2024 yılı sonunda tonajda yüzde 30, ciroda ise yüzde 50 seviyelerinde büyüme hedefliyoruz” 

60 yıldan uzun süredir sadece peynir üretiminden gelen uzmanlığı, hem Türkiye’de hem de yurt dışında peynir severlerle buluşturduklarını belirten Ekici Peynir Genel Müdürü Burçin Ekici, “2023 yılında ihracatta tonajda yüzde 10, ciroda ise yüzde 25 büyüme elde ederek 2024 yılının ilk yarısında özellikle ABD ve KKTC pazarlarında kayda değer bir büyüme sağladık. Yıl sonunda ABD pazarında yüzde 100 büyüme, genel ihracat performansında tonajda yüzde 30 ve ciroda yüzde 50 oranında büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa Birliği ülkelerindeki varlığımızı güçlendirerek yeni pazarlara açılmayı ve özellikle süt ürünleri sektörü için önemli bir pazar olan Körfez ülkelerine ihracatı arttırmayı planlıyoruz. Özellikle Suudi Arabistan’daki pazarın yeniden canlanmasıyla birlikte bölgesel varlığımızı ve ürün çeşitliliğimizi artıracağız” dedi.

Bugüne kadar ABD, Irak, KKTC, Almanya, Belçika, Bulgaristan, BAE, Kuveyt, Suudi Arabistan, Ürdün, Libya, Afganistan, Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Çin Halk Cumhuriyeti ve Malezya‘ya ihracat gerçekleştiren Ekici Peynir, Almanya, Belçika ve Bulgaristan pazarlarında büyüyerek orta vadede diğer Avrupa Birliği ülkelerine ve İngiltere‘ye de ürünlerini ulaştırmayı hedefliyor.

“Üretim maliyetimizi azaltmak için yenilenebilir ve yeşil enerji kullanıyoruz”

Üretim maliyetlerini azaltmak için yenilenebilir ve yeşil enerjiye yatırım yaptıklarının da altını çizen Ekici açıklamasına şöyle devam etti: “Her ne kadar kur baskısı devam etse de vade finansmanının faiz yükünü azaltmak için peşin ihracat kanallarımızı ve lokasyonlarımızı büyütmekteyiz. Karlılığımızı koruyacak vadelerde stok alımı yapıyoruz, uzun vadeli alım ve satımları daha kısa vadelerde öngörülebilir finansman maliyetleri ile yönetmeye gayret gösteriyoruz. Üretim maliyetimizi azaltmak için yenilenebilir ve yeşil enerji kullanıyoruz.”

1997 yılında Antalya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki günlük 480 ton süt işleme kapasitesine sahip yeni fabrikasına taşınan Ekici, bugüne geldiğimizde yılda yaklaşık 136 milyon litre süt işleyen ve her yıl 24 bin ton peynir üreten dev bir işletme haline geldi.  2017 yılında bağımsız araştırma şirketi Ipsos tarafından yapılan araştırmaya göre ambalajlı peynir kategorisinde Türkiye’nin en sevilen peynir markalarından biri seçildi.

Fortune Türkiye ve CRIF Türkiye’nin bu yıl 17’incisini gerçekleştirdiği Fortune 500 Türkiye 2023 Araştırması’nda 490’ıncı şirketi ve İstanbul Sanayi Odası’nın açıkladığı Türkiye’nin en büyük ilk 1000 şirketi arasında olan şirket, bu sene 145 sıra birden yükselerek İSO ikinci 500 listesinde 36. sıraya yerleşti. 2024 için hedefi ise ilk 500 listesinde olmak.

Tags: #Ekici#peynir#peynirihracati#sut#suturunleri
Previous Post

Humm Organic, çocukların favorisi seçildi

Next Post

“Artan maliyetler ihracatçıyı zorluyor, destekler can suyu olacak”

fdturkey

fdturkey

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
“Artan maliyetler ihracatçıyı zorluyor, destekler can suyu olacak”

"Artan maliyetler ihracatçıyı zorluyor, destekler can suyu olacak"

DANET’ten Sonbahara Özel Gurme Lezzetler Kampanyası

DANET’ten Sonbahara Özel Gurme Lezzetler Kampanyası

Türkiye’nin en yüksek magnezyum ve toplam mineral değerine sahip maden suyu AVOYA raflarda

Türkiye’nin en yüksek magnezyum ve toplam mineral değerine sahip maden suyu AVOYA raflarda

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved