• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Banvit BRF “Akıllı Çocuk Sofrası” projesiyle gıda israfına odaklanıyor

Banvit BRF CEO’su Tolga Gündüz

Banvit BRF “Akıllı Çocuk Sofrası” projesiyle gıda israfına odaklanıyor

fdturkey by fdturkey
16/10/2024
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Sürdürülebilirlik uygulamalarında gıda israfı ve bilinçli beslenme konularını da odağına alan Banvit BRF’in Akıllı Çocuk Sofrası projesi, “Dünya Gıda Günü”nde gıda israfı ve bilinçli beslenme konusuna bir kez daha dikkat çekiyor.  

 

Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) kuruluş günü olan 16 Ekim, her yıl  Dünya Gıda Günü olarak kutlanıyor. Dünya Gıda Günü’nün bu yılki teması, “Daha iyi bir yaşam ve daha iyi bir gelecek için gıda hakkı” olarak belirlendi. Bu tema, 44. kez kutlanan Dünya Gıda Günü’nde dünyadaki gıda israfını gündeme getirdi. FAO Gıda Kaybı Endeksi raporuna* göre dünyada üretilen gıdanın neredeyse 1,5 milyar tonu her yıl israf ediliyor. Ülkemizde ise yılda toplam yaklaşık 8 milyon ton gıda çöpe gidiyor.** 

 

Gıda sürdürülebilirliği açısından son derece önemli olan gıda israfı konusu, Türkiye’nin önde gelen gıda üreticilerinden Banvit BRF’nin de en başta gelen gündem maddeleri arasında. Şirket, Akıllı Çocuk Sofrası projesi ile toplumsal alandaki sürdürülebilirlik uygulamalarında gıda israfı ve bilinçli beslenme konularına da odaklanıyor.

 

Banvit BRF’nin bu kapsamdaki çalışmalarını anlatan Banvit BRF CEO’su Tolga Gündüz, sürdürülebilirlik odaklarının üretim süreçleri ile sınırlı olmadığını ve toplumsal alanda yürüttükleri “Akıllı Çocuk Sofrası” projesi ile gıda israfının azaltılmasına da katkı sağlamayı hedeflediklerini belirtti. Gündüz; “Dünya’da pek çok insanın sağlıklı gıdaya erişememesinin en önemli nedenlerinden birisi de gıda israfı. Bu israfın önüne geçilmesi ile açlık çeken milyonlarca insanın kaderi değiştirilebilir. Bu anlamda tasarrufun sağlanması ve israfın azaltılması yönünde akılcı, düşük maliyetli ve hızlı sonuç verebilecek önlemlerin alınmasını önemsiyoruz,” dedi. 

 

Çocuklarda erken yaşta bilinçli gıda tüketimi alışkanlıkları kazandırmak ve gıda israfının önüne geçecek bir neslin yetişmesine destek olma hedefiyle de çalıştıklarını belirten Gündüz; “Biz Banvit BRF olarak üretim süreçlerimizde sıfır atık modeli ile faaliyet gösteriyor ve israfın oluşmaması adına üzerimize düşen sorumluluklarımızı yerine getiriyoruz. Diğer yandan toplumsal yatırımlarımız içinde gördüğümüz Akıllı Çocuk Sofrası projemizle eğitim yolu ile daha bilinçli bir neslin oluşmasına katkı sağlıyoruz. Şirket olarak bu hassasiyetimizi korumaya devam ederek, çalışmalarımıza ara vermeden devam edeceğiz,” dedi.

Tags: #banvit#DunyaGidaGunuFAO
Previous Post

Lezzet Ustalarının İmza Çikolatası Nestlé 1927 Ailesinin Yeni Üyesi: Nestlé 1927 Gold Çikolata

Next Post

Tetra Pak, 50 ülkede tüketici eğilimlerini araştırdı

fdturkey

fdturkey

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Tetra Pak, 50 ülkede tüketici eğilimlerini araştırdı

Tetra Pak, 50 ülkede tüketici eğilimlerini araştırdı

Pınar Su ve İçecek, yeni pazarların kapısını SIAL’de aralıyor

Pınar Su ve İçecek, yeni pazarların kapısını SIAL’de aralıyor

İŞKUR’dan Polat Makina’ya ziyaret

İŞKUR’dan Polat Makina’ya ziyaret

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved