Basın bültenleri artık sadece medya için değil. Yapay zekâ destekli platformlar (ChatGPT, Gemini, Claude) bilgiye ulaşmanın kapısı hâline gelince, markaların keşfedilmesi, hikâye anlatımı ve itibar anlayışı temelden değişiyor.
EIN Presswire’ın yayımladığı yeni bir çalışma, basın bültenlerinin artık SEO (arama motoru optimizasyonu) açısından değil, aynı zamanda ChatGPT, Gemini ve Claude gibi yapay zekâ araçlarında görünürlülüğü artırmadaki rolünü ortaya koyuyor. Bu tür içerikler, markaların AI destekli arama motoru sonuçlarında ve özetlerde yer almasını sağlamak için “generative engine optimization (GEO)” stratejisinin parçası haline geliyor.
GEO nedir?
GEO, içeriklerin yapay zekâ sistemlerine girilmesi ve bu sistemler tarafından kaynak olarak referans gösterilebilir hâle gelmesi üzerine odaklanan yükselen bir stratejidir. Böylece markalar; chatbot yanıtlarında, AI üretimli özetlerde ve diğer AI arama sonuçlarında görünür hale gelir.
Newsmatics’in yöneticileri ve uzman yorumlarına dayanan sunum, kurumların hem SEO’yu hem de AI platformlardaki görünürlüğü güçlendirmek için basın bültenlerini nasıl kullanabileceğini inceliyor. Bu strateji kapsamında; otoriter, iyi yapılandırılmış içerikler üretmek—özellikle basın bültenleri—dil modelleri tarafından kolayca analiz edilip alıntılanabilir hâle getirilmesi öneriliyor.
Jeremy Fields, Newsmatics’in Kurumsal Gelişim Başkan Yardımcısı, “Artık sadece Google tarafından seçilmek yeterli değil. ChatGPT, Gemini ve Claude gibi AI destekli platformlar bilgi kapısı olarak işlev görürken, marka keşfi, hikâye anlatımı ve itibar anlayışı temelden değişiyor,” diyor. Fields ayrıca Forbes Communications Council üyesi olup, bu konuyla ilgili bir yazıyı Forbes’ta yayımlamış durumda.
Beyaz kitapta dikkat çeken başlıklar arasında; basın bültenlerinin backlink kazanımı, güvenilirlik artırımı ve sıralama iyileştirilmesi rolü ile KOBİ’lerin bu stratejiden en çok fayda sağlayabileceği yer alıyor. Strateji araç seti, hem SEO hem de AI görünürlüğünü aynı anda yükseltmeyi amaçlıyor; bu da hızlı bilgi çağında markalarla arama yapan insanların ChatGPT üzerinden sorular sorduğu bir ortamda büyük önem taşıyor.
Sınırlı iletişim bütçeleriyle her mesajın etkili olması gereken KOBİ’ler, optimize edilmiş basın bültenleri yayımlayarak marka görünürlüğü artırabilir, arama sıralamalarını iyileştirebilir ve içeriklerinin AI platformlarında yer almasını sağlayabilir.