• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Yarı vejeteryanlar, et ve süt ürünleri alternatiflerinde inovasyonun itici gücü

Yarı vejeteryanlar, et ve süt ürünleri alternatiflerinde inovasyonun itici gücü

editor by editor
18/07/2022
in Firmalardan haberler
Reading Time: 4 mins read
A A

Son yıllarda bitki bazlı eğilim niş olmaktan çıkıp ana akıma geçti ve dünya genelinde yaklaşık 2 tüketiciden 1’i artık bitki bazlı yiyecek ve içeceklerle[i]. ilgileniyor. Yeni araştırmalar, [ii]esnek tüketicilerin bitki bazlı gıda talebini artırdığını göstermektedir. Özellikle şeffaf etiketler, sürdürülebilirlik, sağlık ve gıda maceralarıyla ilgileniyorlar. Burada Olivier Chevalier, Senior Product Manager Functional Proteins at BENEO (Fonksiyonel Proteinler Kıdemli Ürün Müdürü), bitki bazlı talebin nasıl değiştiğini, üreticilerin ihtiyaç duyduğu gelişmiş tat ve doku profillerini ve fonksiyonel bileşenlerin çözümün bir parçası olduğunu tartışıyor.

Et ve süt ürünlerini azaltmak artık dünya çapında tüketici gündemlerinde yer alıyor. BENEO’nun en son bitki bazlı tüketici anketi,[iii] küresel olarak dört tüketiciden birinin artık kendilerini yarı vejetaryen olarak adlandırdığını ve dünya genelinde sadece %7’sinin kendilerini vegan, vejetaryen veya peskataryen[iv] olarak tanımladığını gösteriyor. Yarı vejetaryenler şu anda bitki bazlı ürün üreticileri için en önemli hedef grup olduğundan, bu eğilimden etkili bir şekilde yararlanmak için satın alımlarını neyin yönlendirdiğini bilmek önemlidir.

BENEO’nun araştırmasına göre[v], 10 kişiden neredeyse 6’sı artık et tüketimine dikkat ederken, 10 kişiden 3’ünden fazlası süt tüketimini sınırlamayı seçiyor. Kendilerini yarı vejetaryen olarak adlandıranlara gelince, yaklaşık yarısı et (% 45) ve süt ürünlerine (% 49) alternatifler satın alırken, neredeyse 3’te 1’i çikolata (% 32) gibi bitki bazlı tatlılar da satın alıyor. Bununla birlikte, yarı vejetaryen tüketiciler arasında daha fazla büyüme için yer var, üçte biri gelecekte süt ve et alternatifleri satın almakla ilgileniyor ve % 42’si tatlı alternatiflerini keşfetmek istiyor.

Tekrar satın alma, yarı vejetaryenler için itici güç

Bitki bazlı satın alma için temel motivasyonları ve beklentileri anlamak, hızla büyüyen bir pazarda ürün geliştirme ve başarı için hayati öneme sahiptir. BENEO’nun bitki bazlı anketine göre, tüketicilerin vücutlarına bakmalarına yardımcı olmak, diyetlerine çeşitlilik sağlamak ve ürünün tadı satın alma başarısını tekrarlamanın anahtarıdır.

BENEO’nun tüketici araştırması, farklı bitki bazlı kategoriler için tüketici beklentilerine ilişkin katma değerli bilgiler ortaya çıkardı. Et alternatifleri[vi] için yarı vejetaryen satın almanın en önemli itici güçleri, tüketicinin sağlıklı beslenmesine çeşitlilik getirmek ve vücutlarına bakmalarına yardımcı olmaktır. Hayvan sağlığı da güçlü bir motivasyon kaynağıdır. Benzer şekilde, üründe kullanılan bileşenlerin doğal kökenleri ve dengeli bir beslenmeyi desteklemesi gibi, vücutlarına özen gösteren süt ürünleri alternatifleri [vii]satın alan yarı vejetaryenler için kilit bir faktördür. Son olarak, bitki bazlı fırın ürünleri ve tatlı[viii] satın almak isteyen yarı vejetaryenler için, en önemli itici güçler, kullanılan bileşenlerin doğal olması, tüketicilerin vücutlarına bakmalarına yardımcı olmaları ve diyetlerine çeşitlilik getirmeleridir. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, tüm kategoriler için, bitki bazlı alternatifin tadı da satın almayı tekrarlamak için önemli bir itici güçtür.

Tercih edilen beslenme beyanları

Önemli olan sadece doğru etiket mesajı vermek değildir. Yarı vejetaryen tüketiciler ayrıca üreticilerin bitki bazlı beslenmeleri için doğru formatta daha fazla heyecan ve macera sunmalarını istiyor. Örneğin, yarı vejetaryenlerin yarısı en son gıda trendlerine ayak uydurmak istiyor ve Avrupalı tüketicilerin neredeyse yarısı et ve bitki bazlı proteinleri birleştiren hibrit formatlı ürünlerle ilgileniyor[ix]. Bitki bazlı süt alternatifleriyle ilgilenenler için, süt ürünlerinin tadı ve dokusunu eşleştirmek çok önemlidir[x]  ve bitki bazlı çikolatalar için yarı vejetaryen tüketiciler, satın aldıkları markaların yüksek kaliteli, güvenilir malzemelerle duyuları heyecanlandırmasını ve harekete geçirmesini istiyor[xi].

Duygusal engelleri aşmak

Yarı vejetaryenlerin önemli bir satın alma teşviki olan lezzetle birlikte, üreticilerin et, süt ve çikolatada alternatif ürün geliştirmeleri için temiz, nötr bir tada sahip yüksek kaliteli malzemeleri seçmeleri gerekiyor. Geçmişte, bitki proteinlerinin tadı, çekicilikleri üzerinde sınırlayıcı bir etkiye sahipti. Bununla birlikte, yeni ürün geliştirme konusundaki artan çabalar sayesinde,

BENEO gibi şirketler, hem tat hem de yapı açısından nötr bir tada ve diğer teknik faydalara sahip yüksek kaliteli bitki proteinleri geliştirdiler. Örneğin, BENEO’nun BeneoPro W-Tex dokulu buğday proteini yelpazesi, bitki bazlı burgerler, köfteler, sosisler veya tavuk dilimleri gibi etsiz sulu ürünler geliştirmeye olanak tanır. Ayrıca BENEO’nun özel pirinç bileşenleri, süt ürünleri, fırıncılık ve çikolata alternatiflerinde ideal temiz etiketli tekstüre edici bileşenlerdir. Ağızda yumuşak, pürüzsüz bir his ile dengeli ve kremsi yapılar oluştururlar.

[i] BENEO Global Bitki Bazlı Anket 2021 – Insites Consulting, Temmuz 2021’de İspanya, Fransa, Almanya, Polonya, İngiltere, ABD, Brezilya, Avustralya, Çin ve Rusya’da çevrimiçi bir nicel anket gerçekleştirdi: 1000 tüketici / ülke = toplamda 11.990 tüketici. [% 48’i bitki bazlı beslenmeye olan ilgide 7 veya daha fazla puan verir N = 11990]

[ii] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021

[iii]BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021

[iv] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021 (Filtre: Yarı Vejetaryenler (N = 2905))

[v] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021

[vi] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021 (Filtre: Et ve Balık Tüketicileri ve Yarı Vejetaryenler)

[vii] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021 (Filtre: Global süt ürünleri tüketicileri ve Yarı Vejetaryen)

[viii] BENEO Global Plant-Based Survey 2021 (Filter: Yarı Vejetaryen Fırın ve Tatlı Tüketicileri)

[ix] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021 (Filtre: Et ve Balık Tüketicileri)

[x] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021

[xi] BENEO Küresel Bitki Bazlı Anket 2021

Tags: #almanya#Beneo#beneonews#bitkibazlı#cikolata#et#etalternatifleri#etendüstrisi#ettüketimi#fonksiyonel#fonksiyonelprotein#peskataryen#rusya#sut#sütalternatifleri#sutsektoru#suturunleri#ttalı#tuketici#veganbeslenme#vegangıda#vejetaryencinvegan
Previous Post

Küresel bir lezzet şöleni: Krema ve krem şanti sektörüne genel bakış

Next Post

Metro Türkiye, 2021 yılı Etki Raporu’nu yayımladı

editor

editor

Related Posts

ETi ve Yuvam Dünya Derneği, “İklim Şampiyonları” programıyla çocuklara sürdürülebilirlik bilinci aşıladı   
Firmalardan haberler

ETi ve Yuvam Dünya Derneği, “İklim Şampiyonları” programıyla çocuklara sürdürülebilirlik bilinci aşıladı  

by fdturkey
12/06/2024
Muratbey, üretimden tüketime israfın önlenmesi için çalışıyor 
Firmalardan haberler

Muratbey, üretimden tüketime israfın önlenmesi için çalışıyor 

by fdturkey
10/06/2024
Eriş, Nudo ile yeni bir dönemi başlattı, noodle’ı sağlıklı beslenmenin bir parçası yaptı
Firmalardan haberler

Eriş, Nudo ile yeni bir dönemi başlattı, noodle’ı sağlıklı beslenmenin bir parçası yaptı

by fdturkey
06/06/2024
Atakey, yılın ilk çeyreğini rekorla kapattı
Firmalardan haberler

Atakey, yılın ilk çeyreğini rekorla kapattı

by fdturkey
06/06/2024
Tadelle Antep fıstıklı çikolata, “Superior Taste Award”ta iki yıldızın sahibi oldu
Firmalardan haberler

Tadelle Antep fıstıklı çikolata, “Superior Taste Award”ta iki yıldızın sahibi oldu

by fdturkey
05/06/2024
Next Post
Metro Türkiye, 2021 yılı Etki Raporu’nu yayımladı

Metro Türkiye, 2021 yılı Etki Raporu’nu yayımladı

Sessiz, güçlü ve atletik E100-E180!

Sessiz, güçlü ve atletik E100-E180!

İçim Fit’in yüksek proteinli sütleri raflarda yerini aldı

İçim Fit’in yüksek proteinli sütleri raflarda yerini aldı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved