• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Ticaret Bakanı Muş, temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı

Ticaret Bakanı Muş, temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı

editor by editor
04/08/2022
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Konya Ticaret Odası’nda düzenlenen programda Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe ile temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı. Türkiye’nin ihracatta 2021’de yakaladığı başarıyı 2022 yılının 7 ayında da devam ettirdiğini belirten Bakan Muş, şunları kaydetti:

“Türkiye, 2022 yılının ilk 6 ayında olduğu gibi 7’nci ayda da en yüksek aylık ihracat değerini yakaladı. 7’de 7 yaparak, rekorlar serisini sürdürdü. Yılın ilk 7 ayında Türkiye toplamda 144,4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Temmuz ayında dış ticaret hacmimiz geçtiğimiz yıla göre yüzde 28,7 oranında artışla 47,7 milyar dolara yükselmiştir. Bu değer şimdiye kadar ölçülmüş en yüksek temmuz ayı ihracat rakamıdır. Temmuz ayı ithalatımız ise 29,1 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir.”

“Önceki yılın paritesi değişmemiş olsaydı avro cinsinden yapılan ihracatımız, 2022 yılının ilk yedi ayında 7 milyar 96 milyon dolar, ithalatımız ise 5 milyar 429 milyon dolar daha yüksek olacaktı,” açıklamasını yapan Bakan Muş, paritedeki gelişmenin etkisiyle dış ticaret açığının yaklaşık 1,6 milyon dolar daha fazla olduğunu, bu bakımdan, paritenin nominal etkisinin dış ticaret açığı üzerinde olumsuz gerçekleştiğini bildirdi.

Bakan Muş, paritedeki bu düşüşün, dış ticaret dengesi üzerinde risk unsuru olarak öne çıktığını aktardı.

Açıklamalarını sürdüren Muş, “Kıymetli ihracatçılar, sizlerin özverili çalışmalarıyla, ihracatımız ekonomimizin lokomotifi olmaya devam etmektedir. Dünyanın en büyük ekonomilerinin tökezlediği bir dönemde, 2022 yılının ilk çeyrek büyümesinin yarısından fazlası net mal ve hizmet ihracatı kaynaklı olmuştur. Nitekim, IMF’nin temmuz ayı raporunda küresel ekonomik büyüme tahminleri düşürülürken, ülkemizin 2022 yılı büyüme tahmini 1,3 puan artışla yüzde 4’e yükseltilmiştir,” ifadelerini kullandı.

Sanayi üretiminde, temmuz 2020’de başlayan yıllık bazlı artışın, 2022 mayıs ayında da yüzde 9,1 ile devam ettiğini dile getiren Muş, şöyle devam etti:

“Bu noktada, üretim tarafında hız kesmeden yola devam ederken, bu durumun istihdam verilerine güçlü bir şekilde yansıdığının da özellikle altını çizmek isterim. 2022 mayıs ayı itibarıyla, salgın öncesi döneme göre Türkiye ekonomisi, 3 milyon 573 bin ilave istihdam yaratmayı başarmıştır. İşgücünde de yükselişin sürmesi ve işgücüne katılım oranının serideki en yüksek seviyede olması, ekonomimizdeki güçlü performansın reel sektöre olumlu yansıdığını göstermektedir. Salgınla birlikte yaşanan tüm zorlu süreçlerin ardından, Rusya-Ukrayna savaşıyla artan belirsizliklere karşın, önümüzdeki aylarda turizm gelirlerimizde yüksek artışlar öngörmekteyiz. Nitekim, haziranda ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 119 artış göstererek, 5,6 milyon kişiye ulaşmış olup, 2019 yılı ile kıyaslandığında salgından sonraki en güçlü seviyesine yükselmiştir.”

Ticaret Bakanlığı
Tags: #dolar#ekonomi#ihracatçılarbirliği#İhracatcılarmeclisi#ihracatfaaliyetleri#ihracathaberleri#ihracatrakamları#IMF#ithalat#MehmetMus#sanayi#sanayisektörü#sanayiüretimi#temmuz#TicaretBakanı#ticarethaberleri#ticarethacmi#ticaretpayı#urun#ürüncesitliligi#yatırımihracatticaret
Previous Post

Sürdürülebilir ambalaj tasarımları trend oluyor

Next Post

Dünyada hızla yükselen dondurulmuş gıda trendi pazarı daha güçlü hale getiriyor

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Dünyada hızla yükselen dondurulmuş gıda trendi pazarı daha güçlü hale getiriyor

Dünyada hızla yükselen dondurulmuş gıda trendi pazarı daha güçlü hale getiriyor

Lesaffre iki yeni ürününü piyasaya sürdü

Lesaffre iki yeni ürününü piyasaya sürdü

Direksiyon Simidi Olmadan Ergonomik Sürüş

Direksiyon Simidi Olmadan Ergonomik Sürüş

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved