• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Yeni nesil gıda girişimi Naturiga yatırımcılarını arıyor

Yeni nesil gıda girişimi Naturiga yatırımcılarını arıyor

editor by editor
09/08/2022
in Haberler
Reading Time: 4 mins read
A A

Türkiye’nin süper gıda ve sağlıklı atıştırmalık markası olarak dünyaya açılma hazırlığında olan yeni nesil gıda girişimi Naturiga yatırımcılarını arıyor. Türkiye’nin en büyük kitle fonlama platformu fonbulucu üzerinden yatırım turuna çıkan şirket, şirket paylarının %1,4’ünü yatırımcılara arz ederek 5 milyon TL fona ulaşmayı hedefliyor. Geçtiğimiz haziran ayında Almanya pazarına private label ilk test ihracatını yapan Naturiga, fonlamanın hemen sonrasında karışım ürünleriyle İngiltere pazarına online kanaldan giriş yapacak. Tura katılan tüm yatırımcılar, yatırım turunda aldıkları hisse oranı ile Naturiga’nın İngiltere’de kuracağı şirketin de ortağı konumunda olacaklar.

İnovatif, rekabetçi, tamamen vegan, glutensiz, fonksiyonel ve sağlıklı atıştırmalıklar üreten, ülkemizin büyük süpermarket zincirlerinde listelenen ilk süper gıda şirketi Naturiga paya dayalı kitle fonlama kampanyasını başlattı. fonbulucu platformunda çıktığı yatırım turunda 7 Ekim 2022’ye kadar şirket paylarının %14,4’nün yatırımcılara arzıyla 5 milyon TL fona ulaşmaya çalışacak olan Türkiye merkezli girişim, fonlama sonrası güçlendireceği üretim ve pazarlama altyapısı ile mevcut ihracat taleplerini karşılamayı ve elde edeceği döviz geliri ile sürdürülebilir bir şekilde büyümeyi hedefliyor. Naturiga, halihazırda 158 milyar doları aşan ve 2026 yılında 209 milyar dolara ulaşması beklenen global süper gıda pazarına öncelikle İngiltere ve Almanya, sonrasında tüm Avrupa, ABD ve Körfez Bölgesi ülkeleri ile online/offline kanallardan giriş yapmaya hazırlanıyor.

Girişim şirketi, yatırım turunun başlama tarihi olan 8 Ağustos Pazartesi saat 10.00 itibari ile ilk 15 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %25 fazladan pay verecek. İlk 15 iş günü sonrasında, fonlama rakamı %100’e ulaşana kadar yapılan yatırımlarda ise yatırımcılar %15 fazladan pay sahibi olacak. Dağıtılacak bedelsiz paylar, kurucu ortaklardan Yılmaz Kekeç ve Tuba Yapıcak’ın paylarından oransal olarak dağıtılacak. Ayrıca tüm yatırımcılar, yatırım turunda aldıkları hisse oranı ile Naturiga’nın İngiltere’de kuracağı şirketin de ortağı olacaklar. Ayrıca tüm yatırımcılar, yatırım turunda aldıkları hisse oranı ile Naturiga’nın İngiltere’de kuracağı şirketin de ortağı olacaklar.

Kitle fonlaması ile yatırım arayışlarının nedenlerinden bahseden Naturiga Kurucu Ortağı Yılmaz Kekeç, “Naturiga olarak süper gıdaları tüketmenin doğal, yenilikçi ve kullanışlı birçok yolunu sunan, sağlıklı büyüyen, çok kanallı yapıya sahip, küçük bütçelerimize rağmen ciro ve marka bilinirliği olarak ciddi yol almış bir markayız. 2020 yılı toplam ciromuz 1,85 milyon TL idi. 2021 yılında bu rakamı  4 milyon TL’ye ulaştırmayı başardık. 2022 yılının henüz ilk altı ayında toplam ciromuz 2,79 milyon seviyesine gelmiş durumda. Yeni eklenen ürünlerin baz artış etkisi, yeni kanallar ve ihracat gelirlerinin başlamasıyla 2022 sonunda 7,9 milyon TL ciro öngörmekteyiz. Bununla birlikte büyük pazarlama kampanyaları ve bütçeleri ile bugünlere ulaşmadık; kulaktan kulağa yayılan ürün ve müşteri hizmeti kalitemiz ile ürünlerimizi kullanan kişilerin deneyimlerini memnuniyetle paylaşmaları sayesinde ciddi bir bilinirlik elde ettik. Kitle fonlaması, büyümemizi destekleyebilecek, global pazarlarda hızlı ilerlememizi  ve bu büyük pazar ekonomisinden pay alabilen bir marka olmamızı sağlayacak önemli bir adım. Bunu sadece yakıt olarak ihtiyacımız olan finansmanı bulabilmek değil, binlerce kişinin dahil olduğu bir tanıtım ve güçlenme fırsatı olarak da görüyoruz. Tura katılarak bizi destekleyen tüm yatırımcı ortaklarımızla birlikte yolumuz daha da açık olacak,” dedi.

Yatırım sonrası kısa ve orta vadedeki planları hakkında bilgi veren Yılmaz Kekeç, “2022 Haziran’da Almanya pazarına private label ilk test ihracatımızı yaptık. Ayrıca Almanya’da bulunan bir distribütör aracılığı ile kendi markalı Glutensiz Granola serimizi 3 binden fazla satış noktasına ihracata hazır duruma getirdik. Yeni alacağımız yatırımımızla özetle; ilk iki yıl içinde Almanya pazarına 140-200 bin paket arası granola hacmine ulaşacağımız ihracat için altyapımızı güçlendirmeye, istihdam artışına ve gerekli üretim ekipmanlarını almaya odaklanacağız. Ayrıca 2022 sonbaharında İngiltere pazarına fonksiyonel karışımlarımız ile online kanaldan giriş yapacağız. Tüm operasyonumuzu sade ve güçlü hale getirmek için üretim, depo ve ofis alanlarımızı tek ve daha geniş bir çatı altında toplayarak gelen talepleri karşılayabilecek şekle ulaşmayı hedefliyoruz. Uluslararası pazarlarda ürün satışının kolaylaşması için gerekli sertifikaların alınması da önceliklerimiz arasında,” ifadelerini kaydetti.

Naturiga’nın ilk uluslararası fuar rezervasyonunun NOPE Londra 2022’de yapıldığını ve Goodbye Gluten ürün serisinin lansmanını bu fuarda gerçekleştirdiklerini söyleyen Kekeç, seri dahilindeki bir ürünün Avrupa En İyi Yeni Atıştırmalık Kategorisi Ödülü’ne layık görüldüğünü de sözlerine ekledi. Londra fuarı sonrası Amerika’da faaliyet gösteren distribütörlerden talep almaya başlayan Naturiga, yatırım turunu takip eden ikinci yılın ardından ABD ve Körfez Bölgesi ülkelerine giriş yapmayı planlıyor.

Tags: #abd#almanya#atistirmalik#avrupa#fon#gida#gidahaberleri#ingiltere#KörfezBölgesi#Naturiga#privatelabel#sağlıklıatıştırmalık#yatırım#yatırımcı
Previous Post

Mondelez International Türkiye, “En Fazla Kadın İstihdamı Sağlayan Şirketler” kategorisinde ödül aldı

Next Post

Barry Callebaut Türkiye, Uluslararası Yenilenebilir Enerji Sertifikası (I-REC) almaya hak kazandı

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Barry Callebaut Türkiye, Uluslararası Yenilenebilir Enerji Sertifikası (I-REC) almaya hak kazandı

Barry Callebaut Türkiye, Uluslararası Yenilenebilir Enerji Sertifikası (I-REC) almaya hak kazandı

Foodtech alanındaki inovasyon ve girişimlere rehberlik edecek araştırma raporu yayınlandı

Foodtech alanındaki inovasyon ve girişimlere rehberlik edecek araştırma raporu yayınlandı

Tamek Limo’lar raflarda yerini aldı

Tamek Limo’lar raflarda yerini aldı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved