• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Tüketiciler gıda ve içecek enflasyonuna nasıl tepki veriyor?

Tüketiciler gıda ve içecek enflasyonuna nasıl tepki veriyor?

editor by editor
21/09/2022
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

 

COVID pandemisinin devam eden etkileriyle hala uzlaşmaya çalışan tüketiciler, aynı zamanda Ukrayna’daki savaşın şiddetlendirdiği bir yaşam maliyeti kriziyle de mücadele ediyor. Yavaşlayan ekonomik büyüme, daha yüksek enflasyon, tedarik zinciri sorunları ve siyasi istikrarsızlıkla ilgili endişeler, bu yıl yiyecek ve içecek endüstrisi üzerinde önemli bir etki yarattı. Innova Market Insights, bu küresel sorunların satın alma alışkanlıklarını nasıl yönlendirdiğini keşfetmek için dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin görüşlerini ve eylemlerini bir araya getiren araştırmaya imza attı.

Innova’nın araştırması, fiyat artışlarından en çok kimlerin etkilendiğini ve bu durumun seçimlerini nasıl etkilediği konusunda ilk bulgulara ulaştı. Tüketiciler maliyetlere ve paranın karşılığını almaya daha fazla önem verdiğinden, farklı demografiler belirli eylemlere öncelik veriyor. Örneğin, genç tüketiciler sıfırdan pişirmeyi tercih ederken, daha büyük yaş grupları aktif olarak daha düşük maliyetli ürünler aramaktadır. Aynı zamanda, insanlar lüks olarak algılanan ürünlere harcama yaparken daha dikkatli oluyorlar, bu da tüketiciler para biriktirmenin yollarını aradıkça birinci sınıf ürün ve markaların baskı altına girebileceği anlamına geliyor.

Gezegenin sağlığı, genel olarak tüketiciler için en önemli küresel sorun olmaya devam ederken, hangi konuların ön planda olduğu konusunda bölgesel farklılıklar var. Batı ülkelerinde, özellikle ABD, Birleşik Krallık, İspanya ve Almanya’da siyasi istikrarsızlık daha yüksek bir endişe kaynağı olarak yer alırken, Latin Amerika ve Asya’da daha geniş çevre üzerindeki endişe ön plana çıkıyor. Satın alma açısından, finansal durumu daha güçlü olan tüketicilerin geçen yıl sürdürülebilir ve etik ürünleri seçme oranlarının daha yüksek olduğuna dikkat çeken araştırma, mali durumu kötüleşen kişilerin, gıda israfını en aza indirmeleri ve geri dönüştürülebilir ürünlere yönelmelerinin çevre üzerinde olumlu bir etki yarattığını ortaya koymuştur.

Tags: #arastirma#cobid#Eker#enflasyon#enflasyonkrizi#fiyat#fiyatartışı#gida#gidahaberleri#gidasektoru#maliyet#para#savaş#sürdürülebilir#sürdürülebilirlik#tuketici#tüketicialıskanlıkları#tüketiciarastırması#ukrayna#yiyecekpandemi
Previous Post

PepsiCo, Pepsi Raspberry’i piyasaya sürüyor

Next Post

Almanya’da üretici fiyatları rekor kırdı

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Almanya’da üretici fiyatları rekor kırdı

Almanya'da üretici fiyatları rekor kırdı

Cargill, ‘Güvenilir Tedarikçi’ sertifikası aldı

Cargill, 'Güvenilir Tedarikçi' sertifikası aldı

Hektaş, FTSE Gelişmekte Olan Avrupa Ülkeleri Endeksi’nde 2 basamak yükseldi

Hektaş, FTSE Gelişmekte Olan Avrupa Ülkeleri Endeksi'nde 2 basamak yükseldi

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved