• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Dijital reklamlarda hangi renkler kullanılmalı?

Dijital reklamlarda hangi renkler kullanılmalı?

editor by editor
07/10/2022
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

 

Pazarlama faaliyetlerinde önemli rol oynayan renkler; müşterinin nasıl bir aksiyon alması gerektiğini belirliyor. Kullanılan renkler önemli çünkü güvenilirlik, dayanıklılık, ucuz, uygun fiyatlı, herkese yönelik gibi birçok anlam çıkarabileceğimiz renkler markaların tüketiciye ulaşmasında büyük rol oynuyor.

Hatta sadece renk tonundan markasını hatırlayabileceğimiz birçok işletme var. Örneğin kendine özgü kırmızısı ile Coca Cola, mavi tonu ile Facebook bunlardan birkaçı sadece.

Pazarlamada renkler öne çıkarken; sektörlere göre de bazı renkler daha çok ön plana çıkıyor ve tüketicide etki uyandırmaya başlıyor. Peki normalden çok daha fazla anlama sahip bu renklere kullanıcılar nasıl tepki veriyor?

IQUEEM Kurucusu Berkun Meral kullanıcıların renklere nasıl tepki verdiğini açıklıyor:

Renkleri kullanırken önemli olan noktalardan biri de birbirleri ile doğru kombine edilmeleri. Örneğin, turuncu renk kullandığınız bir görselde aynı anda da sarı rengi aslında kullanmamalısınız. Sarı geçici süreyi, turuncu da indirimi ifade ediyor ise neden geçici süreli indirim gibi bir algı yaratamıyoruz diyebilirsiniz. Ne yazık ki beynimiz renkleri tekil olarak pozitif algılasa da bazılarını yan yana koyduğunuzda negatif anlam çıkarabiliyor.

Tabii ki bu renkleri görsellerinizde nasıl konumladığınız da önemli. Örneğin yukarıdaki görselde turuncu ve sarı kombinasyonları birlikte kullanılmış fakat renk geçişleri gözü yormayan ve beynin her iki mesajı da alabileceği şekilde konumlandırılmış. Profesyonel bir kreatif yaratarak tüm renkleri birbirleri ile kombine edebilirsiniz. Öncelikli amaç bu renklerin her birinin mesajı doğru iletmesini sağlayabilmek olmalı.

Bu noktada sektörünüz ne olursa olsun reklam kampanyalarınızda renk seçerken; kampanyanın amacı, vermek istediğiniz mesaj, rengin sektörünüzdeki konumu, tüketicideki algısı ve kullanacağınız renklerin birbiri ile uyumunu bir bütün olarak düşünmeli; reklam kreatiflerinizi de bu yönde hazırlamalısınız.

Tags: #BerkunMeral#CocaCola#dijital#dijitalleşme#facebook#IQUEEM#kırmızı#pazarlama#pazarlamafaaliyetleri#renk#renkkombinasyonu#renktonu#sarı#satis#satısstratejisi#tuketici#tüketicic#turuncu#üretim#urun#ürüncesitliligi
Previous Post

Avrasya Ambalaj Fuarı sektörün önemli isimlerini bir araya getiriyor

Next Post

Ulusoy Un, Dünya Gıda Programı ile yapılan sözleşmenin ardından ilk sevkiyatını gerçekleştirdi

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Ulusoy Un, Dünya Gıda Programı ile yapılan sözleşmenin ardından ilk sevkiyatını gerçekleştirdi

Ulusoy Un, Dünya Gıda Programı ile yapılan sözleşmenin ardından ilk sevkiyatını gerçekleştirdi

Herbalife Nutrition, Barbekü aromalı ve ekşi kremalı & soğanlı Protein Cipsleri piyasaya sürüyor

Herbalife Nutrition, Barbekü aromalı ve ekşi kremalı & soğanlı Protein Cipsleri piyasaya sürüyor

İtalyan yatırımcılar Türkiye’ye yatırım konusunda oldukça hevesli

İtalyan yatırımcılar Türkiye'ye yatırım konusunda oldukça hevesli

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved