• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Dijital reklam yatırımları %78’lik artış gösterdi

Dijital reklam yatırımları %78’lik artış gösterdi

editor by editor
12/10/2022
in Haberler
Reading Time: 1 min read
A A

 

Deolitte’n Reklamcılar Derneği, Reklam Verenler Derneği, IAB TR, Arvak, Uryad ve MMA dernekleri ile birlikte gerçekleştirdiği Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları raporu açıklandı.

Rapora göre geçen yıl ilk 6 ay dijital 7.9 milyar TL iken, bu yıl ilk 6 ayda 14 milyar TL ile yaklaşık %78’lik bir büyüme gerçekleştirdi.

14 milyar TL’lik bütçenin 8.1 milyar TL’si direkt olarak markalardan mecralara gönderildiği açıklandı. 5.9 milyar TL’lik bölümü ise ajanslar gibi dijital partnerler üzerinden dağıtıldı.

Bütçenin büyük bölümü olan %37.7’lik kesim gösterim bazlı reklamlar alırken, %34 ile video reklamlar yükselişini sürdürüyor. Avrupa’da arama motorlarına ayrılan bütçe ortalaması %43 iken Türkiye’de bu sayı %21,3’lere kadar gerilemiş durumda.

Dijitaldeki bütçenin yine büyük bölümü (%76’sı) mobil siteler ve mobil app’ler üzerinden yayılıyor. Yani masaüstü reklamlar şu anda %24’lük bir seviyede.

Dijital reklamcılığının artışının yanı sıra, yükselen enflasyon ve arz-talep dengesi sebebiyle artan birim maliyetler de büyüme nedenlerinden biridir.

 

Tags: #app#bütce#büyüme#Deolitte#dijitalleşme#dijitalmüsteri#dijitalplatform#dijitalreklam#dijitalreklamcılık#mobil#mobilite#reklam#reklamcılık#reklamfaaliyetleri#reklamyatırımları#uygulama#yatırım
Previous Post

PepsiCo’da üst düzey atamalar gerçekleşti

Next Post

Yayla Agro Gıda, Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda iki ödül kazandı

editor

editor

Related Posts

Üretimden Markalaşmaya: Almanya’da Sürdürülebilir Büyümenin Yolu
Haberler

Üretimden Markalaşmaya: Almanya’da Sürdürülebilir Büyümenin Yolu

by fdturkey
27/10/2025
Yaş meyve sebze ve meyve sebze mamullerinde yeni hedef Norveç
Haberler

Yaş meyve sebze ve meyve sebze mamullerinde yeni hedef Norveç

by fdturkey
27/10/2025
Cola Turka, The Hammer Awards’ta Bronz Ödül Kazandı
Haberler

Cola Turka, The Hammer Awards’ta Bronz Ödül Kazandı

by fdturkey
27/10/2025
The Hammers Awards’ta Bronz Ödülün Sahibi Saka Su Oldu!
Haberler

The Hammers Awards’ta Bronz Ödülün Sahibi Saka Su Oldu!

by fdturkey
27/10/2025
Ahmad Tea, Türkiye’de Çay Deneyimini Yeniden Tanımlıyor
Haberler

Ahmad Tea, Türkiye’de Çay Deneyimini Yeniden Tanımlıyor

by fdturkey
27/10/2025
Next Post
Yayla Agro Gıda, Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda iki ödül kazandı

Yayla Agro Gıda, Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda iki ödül kazandı

Somon ihracatı 9 ayda yüzde 142 artarak 271 milyon doları buldu

Somon ihracatı 9 ayda yüzde 142 artarak 271 milyon doları buldu

İsveç ve UNDP Türkiye, gıdada sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekiyor

İsveç ve UNDP Türkiye, gıdada sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekiyor

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved