• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
ATO/Baran: “İhracat ve ihracatçı sayımızı artırarak büyümeyi sürdüreceğiz”

İhracatçıların yüzde 40’ı ödeme alamama endişesi taşıyor

Ticari alacak sigortasında dünya lideri Allianz Trade, Küresel Anket Raporu’nun ikincisini yayınladı. İhracatçı şirketlerle yapılan Küresel Anket Raporu’na göre; bu yıl şirketlerin projeksiyonunda yeni pazarlara girmek değil mevcut pazarlardaki güçlerini koruyabilmek var

editor by editor
21/06/2023
in Haberler, Sektör Güncel
Reading Time: 2 mins read
A A

Allianz Trade, ihracatçı şirketlerle gerçekleştirdiği Küresel Anket Raporu’nun ikincisini yayınladı. Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Polonya, İngiltere ve ABD’den yaklaşık 3.000 ihracatçı şirketle yapılan ankete göre, şirketler 2023 yılı ihracat beklentileri konusunda nispeten iyimser olsa da ekonomik belirsizlik endişesini de yaşamaya devam ediyorlar. Anket sonuçlarına göre ayrıca ihracatta ödeme alamama riskinde artış bekleyen katılımcıların oranı 2022 yılı başındaki ankete kıyasla 11 puan artarak ortalamada yüzde 40’a yükseldi.

İhracat, tedarik zinciri aksaklıkları ve Çevresel Sosyal ve Kurumsal Yönetişim (ÇSY) stratejilerine dair soruların yer aldığı ankete göre, ciro artışı bekleyen şirketlerin oranında geçen yıla kıyasla bir azalma da söz konusu. 2022 yılında katılımcı şirketlerin yüzde 80’i ihracat yoluyla elde edilen cironun bir önceki yıla göre artmasını beklerken, bu yıl bu oran yüzde 70’e geriledi. Bu gerileme küresel ticaret ortamının 2023 yılında daha az güven verdiğinin bir yansıması olarak yorumlanıyor. 2022 yılında küresel ticaretin yüzde 3,8 büyümesine karşın 2023’de bu oranın yalnızca yüzde 0,7 olduğu görülüyor.

Yeni pazarlar için iştah azaldı

Şirketlerin, yeni pazarlara yönelik iştahlarının azaldığı ve önceliğin mevcut pazarların konsolidasyonunda olduğu belirtilen Allianz Trade Küresel Anket katılımcıların yüzde 63’ünün halihazırda bulundukları ülkelerde yatırımlarını artırmayı tercih ettiği belirtiliyor. Rapora göre katılımcıların sadece yüzde 47’si yeni ülkelere yatırım yapmayı planlıyor. Ayrıca, ihracat stratejileri bakımından, şirketlerin yüzde 55’inden fazlası mevcut bulunduğu ülkelerde pazar payını arttırmayı planlarken, yaklaşık yüzde 52’si pazarlarını çeşitlendirmeyi ve yeni ülkeler hedeflemeyi düşünüyor.

İhracat finansmanında nakit hâlâ lider

Ankete göre; firmaların ihracat geliştirme planlarını nakit, banka kredileri ve ödeme koşullarına bağlı olarak finanse edecekleri belirtiliyor. Ancak, şirketlerin kullanabilecekleri nakit tamponlarının azaldığı ve banka kredi koşullarının sıkılaştığı bir ortamda alternatifler arasında çok da fark kalmadığı vurgulanıyor. Ayrıca anket katılımcılarının yaklaşık yüzde 75’i lojistik engeller ve yüksek nakliye maliyetlerinin 2023 yılı ihracat faaliyetleri üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğunu belirtiyor.  Diğer yandan, katılımcıların yüzde 80’inden fazlası 2023 yılında ekonomik yavaşlama ve finansman kısıtlamaları nedeniyle iş sürekliliğine ÇSY taahhütlerinden daha fazla öncelik vereceğini söylüyor. Öte yandan şirketler ÇSY hedeflerinden tamamen vazgeçmiş değil.

Allianz Ticaret CEO’su Aylin Somersan Coqui, “Merkez bankalarının enflasyonu düşürmek için faiz oranlarını artırmaya devam etmesiyle birlikte şirketler, daha düşük talep, kârlılık üzerinde ek baskı ve sıkılaşan kredi koşullarının bir kombinasyonuyla karşı karşıya. Bu bağlamda, 2023 yılında ihracatta daha uzun ödeme vadelerine ve daha yüksek ödeme alamama riskine karşı hazırlanıyorlar. Bu durum, 2022 yılındaki yüzde 2’lik artıştan sonra 2023 yılında yüzde 21 artmasını beklediğimiz küresel iflaslara ilişkin öngörümüzle de uyumlu,” dedi.

Tags: #allianztrade#ciroartışı#ekonomikbelirsizlik#gida#gidahaberleri#gidaihracati#gidasektoru#gıdaendüstirisi#gıdaendüstrisi#KüreselAnketRaporu#küreselticaret#talepdüşüşü#tedarikzinciriihracat
Previous Post

Cargill’in Yarının Kadın Liderleri Programı, dördüncü yılında etkisini ikiye katlıyor

Next Post

PepsiCo, Türkiye’de Pepsi ve Ruffles markalarıyla UEFA Şampiyonlar Ligi stratejik ortaklığını lig tarihinin önemli bir döneminde üç yıl daha uzattı

editor

editor

Related Posts

Sultani çekirdeksiz taze üzüm ihracatında 2025 hedefi 100 milyon dolar
Haberler

Sultani çekirdeksiz taze üzüm ihracatında 2025 hedefi 100 milyon dolar

by fdturkey
01/08/2025
DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı
Haberler

DFİF kesintisi kalktı, yumurta ihracatçısı rahatladı

by fdturkey
29/07/2025
Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor
Haberler

Muratbey sosyal projeleriyle toplumsal faydayı yukarılara taşımaya devam ediyor

by fdturkey
28/07/2025
Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat
Haberler

Ege İhracatçı Birlikleri’nden 210 ülke ve gümrüklü bölgeye ihracat

by fdturkey
28/07/2025
Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti
Haberler

Eker Süzme Ekibi, Cape31 Med Circuit Round 4 Imperia’da Türkiye’yi Gururla Temsil Etti

by fdturkey
25/07/2025
Next Post
PepsiCo, Türkiye’de Pepsi ve Ruffles markalarıyla UEFA Şampiyonlar Ligi stratejik ortaklığını lig tarihinin önemli bir döneminde üç yıl daha uzattı

PepsiCo, Türkiye'de Pepsi ve Ruffles markalarıyla UEFA Şampiyonlar Ligi stratejik ortaklığını lig tarihinin önemli bir döneminde üç yıl daha uzattı

Azmi Gümüşlüoğlu ‘İtalya Yıldızı Nişanı’ ile ödüllendirildi

Azmi Gümüşlüoğlu ‘İtalya Yıldızı Nişanı’ ile ödüllendirildi

Tomra Food, Foteg 2023’te Türkiye pazarındaki yerel varlığını sergileyecek

Tomra Food, Foteg 2023'te Türkiye pazarındaki yerel varlığını sergileyecek

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved