• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Land of Berry 50 ton ile yılın ilk blueberry hasadını tamamladı

Land of Berry 50 ton ile yılın ilk blueberry hasadını tamamladı

Türkiye’nin blueberry üreticisi olarak Antalya’dan yola çıkan ve ürünlerini topraksız tarım yöntemiyle yetiştiren Land of Berry, mart ayı ortasında başladığı ve yaklaşık 3.5 ay süren ilk hasat sürecini tamamladı. 88 dönümlük arazisinde sürdürülebilirlik çerçevesinde yetiştirdiği ürünlerini pazara ‘Merry & Berry’ markasıyla sunan Land of Berry haziran ayı sonunda tamamlanan hasatla birlikte 50 tonluk blueberry elde etti

editor by editor
13/07/2023
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Her geçen gün değeri yükselerek tatlılardan içeceklere kadar mutfaklarda birçok lezzetin içinde yer almaya başlayan vitamin ve mineral deposu blueberry meyvesini topraksız tarımla yetiştiren Land of Berry yılın ilk hasadını tamamladı. Antalya’nın Serik bölgesinde 88 dönümlük bir alanda blueberry meyvesinin Ventura, Biloksi ve Star türlerini yetiştiren Land of Berry, ilk hasattan 50 tonluk bir ürün elde etti. Hasadın tamamlanmasının ardından değerlendirmelerde bulunan Land of Berry Kurucusu Meriç Ünver, “Hedefimize ulaştığımız için mutluyuz. Biz bu yıl için 40 ila 50 ton arasında bir ürün elde etmeyi planlıyorduk ve hasadın ardından 50 tona ulaştık. Bu bizim ilk hasat deneyimimizdi ve gelecek hedeflerimiz için bu süreci nasıl geçireceğimiz oldukça önemliydi. Yoğun ve hızlı tempoda çalıştığımız verimli bir 3.5 ayı geride bıraktık. Meyvelerimizi GLOBAL G.A.P. iyi tarım uygulamaları ve ihracat standartlarına uygun olarak bu yıl 88 dönüm açık alanda ve 4 dönüm serada yetiştiriyoruz. Şimdi gelecek yıl için çalışmaya başlayacağız,” dedi.

Hasat tamamlandı, sırada kozmetik ürünler var

Land of Berry gerçekleştirdiği ilk hasadın ardından 2024 yılı için de çalışmalara hız kesmeden başladı. Bitkilerin budanma süreçlerini tamamlayan firma gelecek yıl mart ayına kadar en yüksek verimi almak için bitkilerin düzenli bakımlarını sürdürecek. 2023 hasadının verimli geçtiğine değinen Land of Berry Kurucusu Meriç Ünver, “Verimli bir hasadı geride bıraktık. Elde ettiğimiz ürünlerin yüzde 90’ı Merry&Berry markamızla ihracata ve iç pazara sunuldu. Meyvelerin yüzde 10’u ise direkt meyve olarak satıldı. Hasadın ardından hemen bakımlara başladık. Şimdi bir yandan mühendislerimiz bitkilerin bakımlarını sürdürürken bizler de  kozmetik ürünlerimize ağırlık vereceğiz. Hedefimiz en kısa sürede kozmetik ürünlerimizin de pazarda yer almasını sağlamak. Ayrıca Merry&Berry markasıyla ürettiğimiz tüm ürünlerimiz web sitemizde de satışa sunulacak” dedi. Topraksız tarım yöntemi ile üretim verimliliği ve istikrarı sağladıklarını belirten Ünver, “Gezegenimizin gelecek nesillere daha sağlıklı kalmasını önemsiyoruz. Bunun için sürdürülebilir bir tarım yöntemi kullanıyoruz.  Kurduğumuz damlama sulama yöntemi ile su tasarrufu sağlayarak dünyanın geleceğine katkıda bulunuyoruz. Ayrıca topraksız tarım geri dönüşüme olanak tanıdığı için de tesisimizde kullandığımız suları biriktirerek tekrar tekrar kullanabiliyoruz. Bunun yanı sıra açık arazilerimizde yağmur sularından faydalanarak tasarrufu en üst seviyeye çıkarıyoruz,” dedi.

Tags: #damlamasulama#geridonusum#gida#gidahaberleri#gidaihracati#gidasektoru#gıdaendüstirisi#hasat#içpazar#kozmetik#landofberry#mineral#sürdürülebilirlik#tarim#topraksiztarim#verimlilik#vitaminblueberryihracat
Previous Post

F İstanbul sektörel veriler açıklanarak başladı

Next Post

PepsiCo büyümesini 2023 yılında da sürdürüyor

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
PepsiCo büyümesini 2023 yılında da sürdürüyor

PepsiCo büyümesini 2023 yılında da sürdürüyor

Söke, yıldızlı şeflerin yanında

Söke, yıldızlı şeflerin yanında

Her Balparmak alışverişi Gönül Mutfağında bir çocuğun kahvaltısına dönüşüyor

Her Balparmak alışverişi Gönül Mutfağında bir çocuğun kahvaltısına dönüşüyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved