• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
CÜD A.Ş. logolu cevizler raflardaki yerini aldı

CÜD A.Ş. logolu cevizler raflardaki yerini aldı

Ceviz Üreticileri Derneği, Türkiye’nin dört bir köşesindeki üye ceviz bahçelerinin 2023 hasadını, CÜD A.Ş. logosuyla marketlere taşıdı. Yerli cevizin markalaşması adına çok önemli olan bu adımla; tüketicilerin lezzetli, taze, kaliteli ve güvenilir cevizle buluşması kolaylaşacak, üreticilere de önemli bir teşvik sağlanmış olacak. Tüketiciler, bir kilogramlık nostaljik filelerle raflardaki yerini alan yerli cevizlerin üzerinde yer alan karekod sayesinde, satın aldıkları ürünlerin hangi tarihte, hangi bahçede hasat edildiğini de görebilecek

fdturkey by fdturkey
17/01/2024
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 4 mins read
A A

Yerli cevizin lezzetine, tazeliğine, kalitesine ve en önemlisi de güvenilirliğine her fırsatta dikkat çeken Ceviz Üreticileri Derneği (CÜD) hem üreticilere hem de tüketicilere fayda sağlayacak CÜD A.Ş. logolu ürünlerini raflara taşıdı. Geçtiğimiz aylarda 2023 hasat işlemine başlayan CÜD üyeleri, donanımlı tesislerinde el değmeden ürettikleri cevizi tüketicilerle buluşturuyor. CÜD A.Ş.’nin kaliteli ürün, doğru fiyatlandırma, güçlü tanıtım ve doğru satış kanalları ile üreticiler için büyük bir teşvik olacağının altını çizen CÜD Başkanı Ömer Ergüder, tüketicilerin de artık en lezzetli, en taze, en kaliteli ve en güvenilir yerli cevizi günlük alışverişin bir parçası yapabileceklerini belirtti.  

 

CÜD A.Ş. aracılığıyla bahçelerin gücünü birleştirerek zincir marketlerin talebini karşılamayı hedeflediklerini söyleyen Ergüder, üreticiye katma değer sağlayacak şekilde stratejik bir lojistik tasarladıklarını açıkladı. Ergüder, bu stratejiyle CÜD üyeleri tarafından üretilen cevizlerin bahçeden sofraya en kısa zamanda ulaşabilmesinin yolunu açtıklarını ifade etti.

 

Tüketiciler aldıkları cevizin hangi bahçede yetiştiğini görebilecek

 

Yerli cevizlin kalite ve sağlık açısından çok daha üstün olduğunu vurgulayan Ergüder, her bahçenin tek tek zincir marketlerde yer almasının çok zor olduğunu belirterek şunları söyledi: “Geçtiğimiz aylarda kurulan CÜD A.Ş., bu işin anahtarı olacak. Tüketiciler artık, ilk kez giriş yaptığımız Migros şubelerinde birer kiloluk filelerde CÜD A.Ş. logolu ürünleri satın alabilecek. En büyük amacımız, tüketicilerimizi yerli cevizle yakınlaştırmak ve talebi artırmak. Paketlerin üzerinde yer alan barkodlar aracılığıyla satın alınan cevizin hangi bahçede üretildiği de görülebiliyor. Böylece tamamen şeffaf bir tedarik zinciri oluşumuna katkı sağlamış oluyoruz. Öncelikli olarak kabuklu cevizlerimizi tüketicilerimizle buluşturuyoruz. İlerleyen yıllarda ise iç ceviz olarak da satış yapmayı planlıyoruz. Farklı zincirlerde daha büyük ölçekli paketlemeler yapmayı hedefliyoruz. Şu an için önceliğimiz elbette ki Türkiye, ancak 2024 yılı itibariyle yurtdışındaki fuarlara katılarak ürünlerimizin lezzetini ve kalitesini tüm dünyaya göstermek istiyoruz. Çıktığımız bu yolculukta tüm bahçelerimizle standart kalite için profesyonel bir gıda denetim firmasıyla birlikte çalışıyoruz,” dedi.

 

Taze ve güvenli cezivlere ulaşmak artık çok daha kolay

 

Dünya sıralamasına bakıldığında kişi başı ceviz tüketimi konusunda İran, Suriye ve Çin’le bilirlikte ülkemizin ilk sıralarda yer aldığını belirten Ergüder, CÜD A.Ş. sayesinde tüketicilerin, modern ziraat uygulamalarıyla üreticilik yapan işletmelerin bahçelerindeki en taze, en güvenli cevizlere ulaşmasının artık çok daha kolay olduğunu söyledi. Yerli cevizin hiçbir kimyasal işleme kalmadığının altını çizen Ergüder, özenle yetiştirilmiş cevizlerin CÜD A.Ş. imzasıyla, tüketicilerin sofralarındaki yerini almaya hazır olduğunu ifade etti. Geçtiğimiz aylarda The New York Times’da özellikle ceviz tüketiminin kansere yakalanma riskini azalttığına yönelik makale yayımladığını vurgulayan Ergüder, “Uzmanların da belirttiği gibi, elbette ki hiçbir gıda, tek başına kanseri önleme konusunda etkili olmayacaktır. Ancak sağlıklı beslenme bunu sağlayabilir. Makalede yer alan bilgilere göre; sağlıklı yağlar, protein ve lif açısından zengin olan ağaç yemişlerini tüketen bireylerin başta sindirim sistemi olmak üzere çeşitli kanser türlerine yakalanma riskinin azaldığı görülüyor ve ceviz, bağırsak bakterileri tarafından kanserin büyüme, çoğalma yeteneğini azaltabilecek metabolitlere dönüştürülen ellagitannin adı verilen olağanüstü yüksek düzeyde bitki bileşikleri içeriyor. Yapılan klinik araştırmalar gösteriyor ki, günde bir avuç ceviz yemek sağlığa oldukça faydalı,” diye konuştu.

 

“İthal cevizle rekabet edebilmek için tek yol üretimde verimliliği artırmak”

 

Sektörün ayakta kalabilmesi, bilinirliğinin artması, yerli ürünün tüketiciye daha güzel bir şekilde sunulması ve en önemlisi de ithal cevizle rekabet edebilmek için tek yolun üretimde verimliliği artırmak olduğunun altını çizen Ergüder, “Ürün kalitemizden ödün vermeden dekar başına ceviz üretimimizi artırmalı ve bunu yaparken girdi maliyetlerimizi kontrol altında tutabilmeliyiz. Her konuda üyelerimizin en büyük destekçisi olmaya devam edeceğiz. İnanıyoruz ki, CÜD A.Ş. yerli ceviz üreticilerinin önündeki engelleri aşmasına ve doğru adımları atmasına olanak sağlayarak, uzun dönemde üretim hacminde artış olacaktır,” dedi.

Tags: #cevizüretimi#CUD#CÜDAŞ#gida#gidaguvenligi#gidasektoru#guvenilirlik#kalite#lezzet#lojistik#sağlıklıbeslenme#tarımgirişim#tarımsektörü#tarımürünleri#tazeceviz#tuketici#ürünkalitesi#ürüntransparanlığı#verimlilik#yerliceviz#yerlitarım#yerlitarımürünleri#zincirmarketler
Previous Post

Eksim Holding Gıda Grubu Başkanı ve Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir: “Yeni yönetmelikle Sinangil Gluten Yok markalı ürünlerimiz daha erişilebilir olacak.”

Next Post

Asido; kendisi küçük etkisi büyük

fdturkey

fdturkey

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Asido; kendisi küçük etkisi büyük

Asido; kendisi küçük etkisi büyük

Aile yadigarı lezzetler “Sinangil 60 Yıllık Tarifler” kitabında toplanıyor

Aile yadigarı lezzetler “Sinangil 60 Yıllık Tarifler” kitabında toplanıyor

Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Departmanında Üst Düzey Atama

Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Departmanında Üst Düzey Atama

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved