• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Dış pazar arayışında e-ihracat bir maden

Ocak ayında temel gıda ihracatı 1,03 milyar dolar

fdturkey by fdturkey
07/02/2024
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu ürünler ile makarna başta olmak üzere temel gıda ürünlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün Ocak ayı toplam ihracatı 1,03 milyar dolar oldu. Ocak’ta 1,1 milyon ton ihracat yapan sektör ihracat gelirlerini geçen yılın aynı dönemine yüzde 5,4 artırarak, Türkiye’nin toplam tarım ihracatı içindeki payını yüzde 33’e taşıdı. Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe en fazla ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Gaziantep ve Mersin, en fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler Irak, ABD ve Suriye oldu.

“Tarımsal üreticilere destekte, Türkiye olumlu yönde ayrışıyor”

Resesyon beklentileri, bölgesel savaşlar, iklim krizi ve maliyet artışlarının getirdiği çeşitli risklere rağmen küresel gıda sektörünün 2024 yılına umutlu başladığına vurgu yapan TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu dünyadaki gelişmeleri şu şekilde değerlendirdi:

“Tarımsal girdi maliyetleri artmış olsa da parasal sıkılaşma programlarının getirdiği talep daralması nedeniyle küresel gıda fiyatları bir süre daha sakin seyredebilir. Bu noktada önemli olan, üretici fiyatlarındaki artışı dengelemek ve enflasyonla mücadele etmek üzere devletlerin tarımsal üreticilere sağladıkları desteklerin sürmesidir. Şu an Avrupa genelinde devam eden çiftçi eylemlerinin gerisinde bu yöndeki talepler var.”

Ortadoğu’daki çatışmaların petrol ve lojistik süreçleri üzerindeki etkisinin ne kadar süreceğinin bilinmediği bir ortamda kritik konulardan birinin, tarımsal üretim olacağına işaret eden Tiryakioğlu, Türkiye’deki gelişmeleri ise şöyle değerlendirdi:

“Ülkemizde geçtiğimiz yıl Toprak Mahsulleri Ofisi’nin alımları 13 milyon tonu geçerken, Tarım ve Orman Bakanlığımızın tarımsal destekleme ödemeleri 63 milyar TL’yi aştı. Kamu kaynaklarımız bu süreçte üretimi destekleyici şekilde kullanıldı. Tarımsal mahsulü işleyerek ürünlerimizin yurt dışına katma değerli şekilde satılmasını sağlayan gıda ihracatçılarımız için, şu an en önemli konulardan biri finansmana erişim hususu. Bu noktada Eximbank’ın 50 milyar dolarlık destek sözü, son dönemde finansman maliyetleri artan ihracatçılarımızı rahatlattı. Rekolte açısından çok verimli geçen bir yılda yurtiçindeki bu gelişmeler 2024 yılına da büyük hedeflerle başlamamızı sağladı.”

“Türkiye Gıda İhracatçıları markası tanıtım atağında”

Temel gıda alanında Türkiye’nin en büyük şirketlerinin üye olduğu, farklı bölgelerdeki 6 ihracatçı birliğinin bir araya gelerek oluşturduğu Türkiye Gıda İhracatçıları markasının tanıtım atağı hakkında bilgiler veren Tiryakioğlu şunları söyledi:

“Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün iştigal alanı geniş ve zengin olduğu için, Birliklerimiz çatısı altında uluslararası ölçekte rekabet eden çok büyük markalar var. İşletmelerimizin her biri, kendi alanlarında ses getiren pazarlama çalışmaları yürütüyor ama bireysel faaliyetler, sektörün ortak algısına istediğimiz kadar katkı vermiyor. 6 İhracatçı Birliğimizin iş birliği, Türkiye’nin dünyanın önde gelen gıda ihracatçılarından biri olarak tanınırlığı   açısında çok önemli bir adım oldu. Bu ay, Turkish Food Exporters markasıyla Dubai’deki Gulfood fuarında olacağız. Burada potansiyel müşterilerimiz için düzenleyeceğimiz tanıtım çalışmalarıyla, Ortadoğu pazarındaki Türk malı algısına büyük katkı sağlayacağız.”

Tags: #bakliyat#ekonomi#finansman#gida#gıdaihracat#hububat#mamuller#marka#OrtaDoğu#pazarlama#sürdürülebilirlik#tanitim#tarim#tarımsalürünler#tarımsektörü#Turkiye#ürünihraç#ürünler#yağlıtohumlarihracatticaret
Previous Post

Yenilikçi beslenme trendleri “Fonksiyonel Gıda Moleküler Eğitimi”nde

Next Post

Solarex Istanbul güneş enerjisinin dönüşümüne öncülük ediyor

fdturkey

fdturkey

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Solarex Istanbul güneş enerjisinin dönüşümüne öncülük ediyor

Solarex Istanbul güneş enerjisinin dönüşümüne öncülük ediyor

İçim, mutfakların gözdesi labne ve kremayı çeşitlendirdi

İçim, mutfakların gözdesi labne ve kremayı çeşitlendirdi

Söke halka arz oluyor

IAOM Avrasya Başkanı Dr. Eren Günhan Ulusoy: "Un sektörü, tüm zamanların rekorunu kırdı.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved