• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Türkiye, ABD’ye gıda ihracatında 5 milyar dolar hedef koydu

Türkiye, ABD’ye gıda ihracatında 5 milyar dolar hedef koydu

fdturkey by fdturkey
12/03/2024
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 4 mins read
A A

Türk gıda sektörü son 5 yılda iki kat büyüyerek 2 milyar dolar seviyesinde ihracat yaptığı Amerika Birleşik Devletleri pazarı için 5 milyar dolar hedef koydu. Türk gıda sektörü, 14-16 Mart 2024 tarihlerinde Amerika Birleşik Devletleri’nde Californiya-ANAHEİM’da düzenlenecek olan Natural Products Expo West Fuarı’na 8 firmayla katılıyor. 

Natural Products Expo West Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu Türkiye’nin gıda ve organik ürün ihracatında lider ihracatçı birliği olan Ege İhracatçı Birlikleri gerçekleştiriyor. 

2023 yılında 7,3 milyar dolar tarım ürünleri ihraç eden Egeli ihracatçılar 10 milyar dolar tarım ürünleri ihracatına ABD pazarında büyüyerek ulaşmak için kolları sıvadı.

Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, ABD’nin dünyanın en büyük gıda ithalatçısı ülkesi olduğunu, ABD’nin yıllık 230 milyar dolara ulaşan gıda ithalatından daha fazla pay almak için Natural Products Expo West Fuarı’nda yerlerini alacaklarını söyledi. 

Dünya’nın gıda ambarıyız

Türk gıda sektörlerinin 2023 yılında 26 milyar dolarlık bir ihracat performansı ortaya koyduğunu aktaran Işık, “Dünya’nın gıda ambarıyız. Kuru meyveler, zeytin, zeytinyağı su ürünleri, meyve sebze mamulleri, baharatlar, bitkisel yağlar, hububat, bakliyat, un, unlu mamuller, taze meyve sebze, hayvansal mamuller başta olmak üzere pek çok gıda ürününde dünyanın en büyük tedarikçileri arasındayız. Organik sektöründe 1 milyar dolarlık ihracat potansiyeline ulaştık. ABD pazarında 2 milyar dolar bandına gelen gıda ürünleri ihracatımızı 5 milyar dolara çıkarmak için ABD pazarına yönelik tanıtım stratejimiz fuarlar, TURQUALITY Projesi ve sektörel ticaret heyetleriyle devam edecek,” şeklinde konuştu. 

Türk gıda ürünlerinin ABD pazarında bilinirliğini artırmak ve ihracatımızı yükseltmek için Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projelerinin 5 yıldır devam ettiğini ve Ticaret Bakanlığı’nca örnek proje olarak nitelendirildiğini ifade eden Işık, şöyle devam etti; “Amerika Birleşik Devletleri’nde Fancy Food, Japonya’da Foodex Japan, Almanya’da Biofach Organik Ürünler, Çin’de Çin İthalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonlarını uzun yıllardır başarılı bir şekilde yapıyoruz. Ticaret Bakanlığı’nın Uzak Ülkeler Stratejisiyle uyumlu olarak ABD’deki Natural Products Expo West Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yaparak Milli Katılım yaptığımız gıda fuarları sayısını 5’e çıkarmış olduk.”

Natural Products Expo West Fuarı 1981 yılından beri düzenleniyor, bilinirliği ve katılımın yüksek olduğu bir fuar. Bu yıl 43. Kez ziyaretçilerini ağırlayacak. Yalnızca profesyonel ziyaretçilerin kabul edildiği fuarı, 2023 yılında, 3.000 Şirket, 65.000’den fazla profesyonel ziyaret etti.

Fuarın Teması: Sürdürülebilir Bir Gezegen iken, fuarın Konusu: Doğal, Organik Gıdalar, Takviyeler, Doğal Güzellik ve Ev Ürünleri. Fuarın En Önemli Özelliği: Büyük Alıcıların ve Perakendecilerin Fuara Katılması ve Fuarı Takip Etmesi, 2023’de, Kroger, Aldi, 7-Eleven, Sprouts, Whole Foods Market, GNC, Albertson’s, Walmart, Costco, Target, Thrive Market, Amazon, Trader Joe’s, Bi-Rite Market, Clark’s Nutrition, Cambridge Naturals, PCC Markets, Earth Fare, Natural Grocers, Jimbo’s, Fresh Thyme, Misfits Market, MOM’s Organic Market, Walgreen’s, CVS  gibi büyük alım grupları ziyaret eden gruplar oldu.

Ege İhracatçı Birlikleri’yle ANAHEIM CONVENTION CENTER düzenlenen Natural Products Expo West Fuarı’na katılan firmalar, Anaheim’da düzenlenen, 13 Mart Fresh Organic Ideas, ACC Level 3& North Hall 13-15 Mart ziyaret etme hakkına da sahip olacaklar.

Natural Products Expo West Fuarı’nda sağlıklı Türk gıda ürünlerinin tanıtımı yapacak ve Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatını artırma çabası içinde olacak olan firmalar; “Timtaş Tarım İlaç ve Mahsulleri Ticaret Anonim Şirketi, Hatti Gıda A.Ş., Osman Akça Tarım Ürünleri Sanayi Ticaret A.Ş., Sanford Gıda Tarım İnş. Tur. San. Tic. A.Ş., Marbil Yağ San. ve Tic. A.Ş., Manavlar Gıda San. ve Tic. A.Ş., Sante Gıda San. Ve Tic. A.Ş. ve Altaş Yağ San. Ve Tic. A.Ş.” olacak.

Tags: #ABDpazarı#AmerikaBirleşikDevletleriPazarı#anahtaralıcılar#egeihracatcibirlikleri#fuarakatılım#fuarınteması#ihracathedefleri#katılımcıfirmalar#katılımorganizasyonu#NaturalProductsExpoWestFuarı#organikurunler#sağlıklıgıdaürünleri#sürdürülebilirlik#tanıtımstratejisi#tarımürünleri#ticaretheyetleri#türkgıdasektörü#TurkishTastesprojesi#ziraiürünlerihracat
Previous Post

Türkiye’nin ilk sağlıklı atıştırmalık markası Uniq2go büyüme yolunda 

Next Post

Herbalife’tan yeni F1 Muz Aromalı Öğün Yerine Geçen Shake Karışımı

fdturkey

fdturkey

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Herbalife’tan yeni F1 Muz Aromalı Öğün Yerine Geçen Shake Karışımı

Herbalife’tan yeni F1 Muz Aromalı Öğün Yerine Geçen Shake Karışımı

Tat Gıda’dan dev bir anlaşma: Tat’ın ürettiği soslar Avrupa’nın dev zincirlerinin raflarına taşınıyor

Tat Gıda’dan dev bir anlaşma: Tat’ın ürettiği soslar Avrupa’nın dev zincirlerinin raflarına taşınıyor

Şişecam, ProWein Fuarı’na katıldı

Şişecam, ProWein Fuarı’na katıldı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved