• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Göknur Gıda halka arz için SPK’ya başvuru yaptı

Göknur Gıda halka arz için SPK’ya başvuru yaptı

editor by editor
11/01/2022
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Meyve ve sebze suyu sektöründe faaliyet gösteren, Göknur Gıda Maddeleri Enerji İmalat İhracat Ticaret ve Sanayi A.Ş. şirket paylarının halka arzı kapsamında izahname onayı için Sermaye Piyasası Kurulu’na başvurdu. 1993 yılında kurulan Göknur 4 farklı şehirde kurulu tesislerinde meyve suları, konsantreler ve püreler dahil çok çeşitli ürünler üreterek Anadolu’nun meyve ve sebzelerini, katma değerli ürünler haline getiriyor. Bu ürünler, başta meyve suları olmak üzere, pastalar, şekerlemeler, dondurma ve süt ürünleri gibi birçok nihai gıda ürününde girdi olarak kullanılıyor. Firma sahibi olduğu yaklaşık 10 bin dekar ve yönetim hizmeti verdiği yaklaşık 15.000 dekar olmak üzere toplam yaklaşık 25 bin dekarlık bahçede çoğunluğu organik olmak üzere meyve ziraatı faaliyetlerini de yürütüyor.

Göknur üretiminin yaklaşık %85’ini ihraç ediyor

Türkiye uygun iklimi ve gelişmiş zirai ekosistemi sayesinde birçok meyve ve sebzenin üretiminde dünyada üst sıralarda yer alan marka, sağlıklı ve lezzetli sebze ve meyveleri katma değerli ürünlere çevirerek uluslararası pazarlara ihraç ediyor. Sektöründe ülkemizin önemli ihracatçılarından olan Göknur, ürünlerini başta ABD ve Avrupa Birliği olmak üzere, dünyanın 85 ülkesine ihraç ediyor. Göknur’un satışlarında ihracatının payı ise yaklaşık %85 seviyelerinde gerçekleşiyor.

20 yılda meyve ve sebze üretimi %50’den fazla artış gösterdi

Göknur Genel Müdürü Osman Aslanali, sebze ve meyvenin sağlık ve çevreye olan olumlu etkilerini dikkate alarak Birleşmiş Milletler ’in 2021 yılını “Dünya Meyve ve Sebze Yılı” ilan ettiğine dikkat çekerek şunları söyledi: “Göknur Gıda, 1993 yılında küçük bir apartman dairesinde başladığı yolculuğunda 4 farklı şehrimizdeki tesislerinde günlük 7.000 tonun üzerinde meyve ve sebze işleme kapasitesine sahip bir şirket haline geldi. Ürünlerimizi dünyanın pek çok ülkesine ihraç ediyoruz. Ürünlerimizin ve müşterilerimize sunduğumuz hizmetin kalitesinin yanında geniş bir organik ürün çeşitliliğimizin olması global pazarda payımızın sürekli artmasını sağladı. FAO verilerine göre son 20 yılda dünya meyve ve sebze üretimi %50’den fazla artmıştır. Üretim artışı, nüfus artışının iki katı olmasına rağmen, FAO verileri dünyada hala tavsiye edilenin çok altında meyve ve sebze tüketildiğini göstermektedir. Göknur meyve ve sebzeyi kolay ulaşılabilir forma sokarak tüketimin yeterli seviyelere çıkmasını hedeflemektedir. Yapılan araştırmalar meyve ziraatının karbon ayak izinin ete göre 50 kat daha az olduğuna işaret etmektedir. Bu veriler diyetimizde meyve ve sebzeye veya sularına daha fazla yer vermenin insan sağlığı yanında çevreye de olumlu katkısı olduğunu göstermektedir. Göknur organik ziraata önem vererek zirai alanlarımızın korunmasına katkı yaparken fabrikalardaki atıkları biyogaz tesislerinde elektriğe dönüştürerek atıkların çevreye olan etkilerini minimize etmektedir. Göknur 30 yıllık yolculuğunda ürün ve hizmetlerini sürekli geliştirmiş ve yeni pazarlara girmiştir. Meyve ve sebze konsantresi yanında, meyve suyu üretimine, biyogazdan elektrik üretimine, meyve ziraatına ve birçok meyveli ürün üretimine de başlamıştır. Ülkemizin ziraattan gelen gücünü dünya pazarlarında daha fazla büyümek için kullanacağız,” açıklamasında bulundu.

 

Tags: #food#gida#göknur#meyve#meyvesuyu#sebze#tarim#ziraatihracatticaret
Previous Post

Kadın tarım üreticilerine destek artıyor

Next Post

Sosyal medya paylaşımları markanızı ünlü edebilir

editor

editor

Related Posts

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon
Haberler

Kocaman Balıkçılık: Türkiye’nin Köklü Balıkçılık Markasından Küresel Vizyon

by fdturkey
16/06/2025
PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Sosyal medya paylaşımları markanızı ünlü edebilir

Sosyal medya paylaşımları markanızı ünlü edebilir

Salgınla mücadelede D vitaminin önemi artıyor

Salgınla mücadelede D vitaminin önemi artıyor

Sofralar 2022 trendi very peri ile renkleniyor

Sofralar 2022 trendi very peri ile renkleniyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved