• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Türkiye, makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada geliyor

Türkiye, makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada geliyor

editor by editor
19/04/2022
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, “Yurt içinde makarna stoklarımız yeterli. 2022 yılının başında makarnalık buğday anlamında ekim alanlarının yeterli olduğunu görüyoruz,” dedi.

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, 160 ülkeye ihraç edilen makarnada en çok “spagetti”, yurt içinde de “burgu” türünün tercih edildiğini belirtti.

Külahçıoğlu, geçen yıl 160 ülkeye yapılan 1 milyon 370 bin tonluk ürün ihracatından 780 milyon dolar gelir elde eden Türkiye’nin, dış satımda İtalya’dan sonra dünyada ikinci sırada yer aldığını söyledi.

İç pazarda da geçen yıl 650 bin ton makarna tüketildiğine dikkati çeken Külahçıoğlu, “Kovid-19 nedeniyle artan taleplerle 2020 yılında pazarda yüzde 20 büyüme gerçekleşti. Geçen yıl da bu büyümenin korunduğunu görüyoruz, azalma olmadı. Türkiye’de kişi başına tüketim yıllık 8 kilogram olarak korundu. Bu da yıllık 650 bin tona tekabül ediyor. Türk halkı makarnayı seviyor ve tüketmeye devam ediyor,” dedi.

Külahçıoğlu, Türkiye’yi dış satımda olduğu gibi makarna tüketiminde de dünyanın ilk sıralarına taşımayı hedeflediklerini vurgulayarak, kişi başı tüketimle dünyada 8’inci sırada yer aldıklarını, bunu yüzde 5 artırarak 8,4 kilograma çıkarmak istediklerini kaydetti.

Sektör çalışmalarının yanı sıra tüketiciyi de bilinçlendirerek reklam ve etkinliklerle bu rakama ulaşacaklarını anlatan Külahçıoğlu, sağlık açısından ve besleyici özelliğinden dolayı her yaş gruba makarna tüketmeleri önerisinde bulundu.

Külahçıoğlu, Türkiye’deki sofralarda en çok tüketilen makarnanın “burgu”, dış satımda ise “spagetti” olduğuna değinerek, “Tüketilen çeşitler açısından baktığımızda Türk tüketicisi en çok burguyu tercih ediyor. Sonrasında kelebek ve fiyonk, spagetti, kalem kesme ve ince kesme çeşitleri geliyor. Bunların arkasında da arpa ve tel şehriye yer alıyor. Bu türler, makarna sektörünün sattığı ürünlerin ağırlığını oluşturuyor. Yurt dışına gönderilen ürünlerin yüzde 80’ini ise spagetti oluşturuyor,” ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin makarna stoklarının yeterli seviyede olduğunu bildiren Külahçıoğlu, “Yurt içinde makarna stoklarımız yeterli. 2022 yılının başında makarnalık buğday anlamında ekim alanlarının yeterli olduğunu görüyoruz. Bahar yağışları da uygun ve yeterli olursa gelecek yıl içerisinde sektörün hammadde ve stok sıkıntısı yaşayacağını düşünmüyoruz. Buğday arzında da herhangi bir problem yaşayacağımızı düşünmüyoruz,” dedi.

Türk makarna sektörünün büyüklüğünün 1 milyar dolara ulaştığını söyleyen Külahçıoğlu, sektörün, doğrudan ve dolaylı olarak 50 bin kişiye istihdam sağladığını belirtti.

Tags: #buğday#burgu#burgumakarna#içpazar#ihracathaberleri#ihracattesvigi#italya#makarnabuğdayı#makarnaihracatı#makarnastoğu#makarnaüretimi#spagetti#stok#tuketici#Turkiyeihracatmakarnapandemipasta
Previous Post

Türk çayı yılın ilk çeyreğinde en fazla Belçika’ya ihraç edildi

Next Post

Karadeniz’den Azerbaycan’a yapılan ihracatın lideri Rize oldu

editor

editor

Related Posts

Indomie Türkiye, ISO Belgeli ve Helal Sertifikalı Üretimiyle Güvenilir Lezzeti Milyonlarca Sofraya Taşıyor
Haberler

Indomie Türkiye, ISO Belgeli ve Helal Sertifikalı Üretimiyle Güvenilir Lezzeti Milyonlarca Sofraya Taşıyor

by fdturkey
26/08/2025
NESCAFÉ Gold, ‘Bu Fincan Sanat Yolunda’ ile 100 sanatçı gence ulaştı
Haberler

NESCAFÉ Gold, ‘Bu Fincan Sanat Yolunda’ ile 100 sanatçı gence ulaştı

by fdturkey
25/08/2025
İnsan Kaynaklarında Küresel Başarı: Eksim Holding Brandon Hall’da Üç Uluslararası Ödül Aldı
Haberler

İnsan Kaynaklarında Küresel Başarı: Eksim Holding Brandon Hall’da Üç Uluslararası Ödül Aldı

by fdturkey
22/08/2025
Korea Pops, Deniz Mahsulleri Yükselişte ve 2025 Gıda Fuarı’ndan Diğer Yükselen Trendler
Haberler

Korea Pops, Deniz Mahsulleri Yükselişte ve 2025 Gıda Fuarı’ndan Diğer Yükselen Trendler

by fdturkey
21/08/2025
Geleneksel Yağlarla Hazırlanan Atıştırmalık Markası, Tüketicilerin Tohum Yağı İçermeyen Ürün Talebine Yanıt Olarak Yeni Lezzetler Ekliyor
Haberler

Geleneksel Yağlarla Hazırlanan Atıştırmalık Markası, Tüketicilerin Tohum Yağı İçermeyen Ürün Talebine Yanıt Olarak Yeni Lezzetler Ekliyor

by fdturkey
21/08/2025
Next Post
Karadeniz’den Azerbaycan’a yapılan ihracatın lideri Rize oldu

Karadeniz’den Azerbaycan’a yapılan ihracatın lideri Rize oldu

BAE ve Hindistan ilk serbest ticaret anlaşmasını imzaladı

BAE ve Hindistan ilk serbest ticaret anlaşmasını imzaladı

Eker, Hermes Creative Awards’ta üç ödül kazandı

Eker, Hermes Creative Awards'ta üç ödül kazandı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved