• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Türkiye, fuarcılık sektörünün parlayan yıldızı oluyor

Türkiye, fuarcılık sektörünün parlayan yıldızı oluyor

editor by editor
18/04/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Pandemi dönemi önlemlerinin kısmen de olsa gevşetilmesiyle birlikte hizmete yönelik tüm sektörlerde olduğu gibi fuarcılık sektöründeki canlılık da üst seviyeye ulaştı. Almanya merkezli dünyanın en büyük fuar düzenleyicilerinden biri olan Deutsche Messe‘nin Türkiye oluşumu Hannover Fairs’in, Türkiye Genel Müdürü Annika Klar, pandemi ilanından sonra bütün sektörler gibi fuarcılık sektörünün de koşullardan etkilendiğini belirterek, “Sektör fiziki fuarların iptal edilmesiyle yeni arayışlar içine girdi ve ilk etapta dijital fuarcılığa doğru bir yönelim oldu. Bununla birlikte; son dönemde iş yapış şekillerinin ve ticaret anlayışının değiştiğini de görüyoruz. Bu değişim özellikle Türkiye gibi ülkelerde fuarcılık sektörünün önünü açtı ve bir cazibe merkezi olma yolunda ivme kazandırdı. Tüm gözlemlerimiz ve gelişmeler ışığında çok rahatlıkla söyleyebilirim ki Türkiye fuarcılık sektörünün parlayan yıldızıdır,” açıklamalarında bulundu.

Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü Annika Klar

Fuarcılık sektörü ve Hannover Fairs Turkey ile ilgili olarak gelişmeleri düzenlenen bir toplantıda aktaran Klar, salgın döneminde fiziki fuar döneminin sona ereceğine dair spekülasyonlar yapıldığını da kaydederek,“Fuarların eski önemini yitirdiği yönündeki söylemleri hala hafızalarımızda. Ticaret yeni bir yola girdi, bu doğru. Ancak fuarlar asla önemini yitirmedi. Çünkü iş insanları fuarlara katılarak ürünlere dokunmak, en yetkili ağızdan bilgi almak, ürünü ve hizmetin ayrıntılarını öğrenmek istiyorlar,” dedi.

“Yabancılar Türkiye’yi tercih ediyor”

Türkiye’nin coğrafi açıdan mükemmel bir konumda olduğunu ve bunun büyük ulaşım ve lojistik hizmetler başta olmak üzere avantajlar sağladığını söyleyen Klar sözlerine şöyle devam etti;

“Türkiye Avrasya coğrafyasının tam ortasında, yani batının en doğusunda, doğunun en batısında yer alıyor. Ve her açıdan ideal bir ülke olarak öne çıkıyor. Genç nüfusu, yetişmiş kalifiye insan gücü, girişimci ruha sahip insanlarıyla Türkiye, sanayileşme yolunda attığı adımlarla da kendini gösterdi. Hannover Fairs Turkey olarak gördük ki imalata dayalı tüm sektörlerin dikkati Türkiye üzerine yoğunlaşmış durumda. Bu da özellikle fuar tercihlerine yansıdı. En son düzenlenen 6 büyük fuarımız toplam 134 bin metrekare iken aynı fuarlar için gelen yoğun taleple birlikte bunu en az yüzde 25’lik bir artışla 167 bin metrekarelere çıkartmak hedefimiz var. Bu nedenle fuar takvimimizi sıkılaştırdık ve dünya ekonomisinin lokomotifi olan ülkelerden gelen yoğun talebe karşılık vermek için tüm hazırlıklarımızı yaptık. Aynı zamanda Deutsche Messe tarafından, Almanya’da dört ya da beş, Amerika Birleşik Devletleri’nde iki, Meksika’da dört fuar düzenlenirken Türkiye’de altı fuar düzenlenmesi bu ilginin en somut göstergesidir.”

“Çin’in tahtına aday ülke Türkiye’dir”

Annika Klar açıklamalarının devamında imalat ve endüstri sektöründe Türkiye’nin en ciddi rakiplerinden birinin Çin olduğunu da söyleyerek, “Çin’in tahtına en yakın aday Türkiye. Çin’de üretim maliyetlerinin artmasının yanı sıra lojistik anlamda da problemler yaşanıyor. Böylelikle son dönemde finansal stabilizasyon yönünde atılan adımlarla birlikte yatırım ve üretim için Türkiye, elverişli bir profil çiziyor ve ideal ülke olarak öne çıkıyor. Yabancı yatırımcılar da dikkatlerini Türkiye’ye yoğunlaştırıyorlar. Bu durum Türk fuarcılık sektörünün önemli bir odak noktası haline gelmesinin önünü açıyor,” şeklinde konuştu.

Klar ayrıca, dijital fuarların geleceği ile ilgili öngörüde de bulunarak, “Fiziksel fuarlar kesinlikle yok olmayacak ama fuarlar hibrite dönüşecektir. Hibrit fuarlar, çeşitli nedenlerden dolayı katılım sağlayamayan firmalar ve ziyaretçiler için önemli bir boşluğu dolduracaktır. Bir diğer konu ise; konferansların dijital olarak da sunulması ve bilgiye online mecralardan ulaşılması sağlanacaktır,” dedi.

 

Tags: #abd#almanya#avrasya#DeutscheMesse#endüstri#fuar#fuarcılık#fuarcılıksektörü#fuarhaberleri#fuarlar#HannoverFairs#hibrit#hibritfuar#imalat#lojistik#Meksika#Messe#Turkiye#ulaşımcinpandemi
Previous Post

Ülker, 50 farklı çeşit ürününü tüketiciyle buluşturmaya hazırlanıyor

Next Post

Tereyağı ve krema ihracatı, 18 Nisan’dan itibaren askıya alındı

editor

editor

Related Posts

pladis Hızlandırma Programı’na katılacak 12 yenilikçi girişim belli oldu
Haberler

pladis Hızlandırma Programı’na katılacak 12 yenilikçi girişim belli oldu

by fdturkey
12/07/2025
Barilla, geleceğini topluma, onarıcı tarıma ve yenilenebilir enerjiye odaklanarak şekillendirecek
Haberler

Barilla, geleceğini topluma, onarıcı tarıma ve yenilenebilir enerjiye odaklanarak şekillendirecek

by fdturkey
11/07/2025
Yeni merkezinde büyümesine hız katan Aktaşlar Lezzet Grubu, yenilikçi vizyonunu genişletiyor
Haberler

Yeni merkezinde büyümesine hız katan Aktaşlar Lezzet Grubu, yenilikçi vizyonunu genişletiyor

by fdturkey
11/07/2025
Ekici Peynir, “Speciality” serisinin yeni üyesi Ricotta ile ürün yelpazesini genişletiyor
Haberler

Ekici Peynir, “Speciality” serisinin yeni üyesi Ricotta ile ürün yelpazesini genişletiyor

by fdturkey
11/07/2025
Ülker ve Sabancı Üniversitesi buğday için ele ele verdi
Haberler

Ülker ve Sabancı Üniversitesi buğday için ele ele verdi

by fdturkey
10/07/2025
Next Post
Tereyağı ve krema ihracatı, 18 Nisan’dan itibaren askıya alındı

Tereyağı ve krema ihracatı, 18 Nisan'dan itibaren askıya alındı

Türk çayı yılın ilk çeyreğinde en fazla Belçika’ya ihraç edildi

Türk çayı yılın ilk çeyreğinde en fazla Belçika'ya ihraç edildi

Türkiye, makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada geliyor

Türkiye, makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada geliyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved