• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Sürdürülebilir ambalaj tasarımları trend oluyor

Sürdürülebilir ambalaj tasarımları trend oluyor

editor by editor
03/08/2022
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

 

İklim değişikliği ve çevre sorunları, otomotivden gıdaya kadar dünyanın dört bir yanındaki markaların sürdürülebilirlik adına çözüm aradığı bir konu hale geldi. Öyle ki toplumda yalnızca bir odak noktası olmakla kalmayıp aynı zamanda tüketicilerin satın alma davranışlarını da önemli ölçüde etkiliyor. Sürdürülebilirlik söz konusu olduğunda tüketicilerin markalardan şeffaf ve ölçülebilir adımlar beklediğini aktaran Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, özgünlükle ve gezegenimiz adına ortak fayda misyonuyla yaratılan ambalajların da markalara tüketicinin sadakatini kazandıracağını vurguluyor.

Global ölçekte mücadele edilen çevre ve iklim krizi, tüketicilerin çevreye duyarlı hale gelmesine neden oluyor. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin gıda ambalajlarında sürdürülebilirliğe giderek daha fazla önem verdiğini ve satın alma alışkanlıklarının da bu doğrultuda şekillendiğini gösteriyor. Tüketicilerin büyük çoğunluğu sürdürülebilir şekilde paketlenmiş ürünler için daha fazla ödemeye de istekli. Bu durum markalar için özellikle tedarik ve üretim süreçleri boyunca ürün ve hizmetlerini daha çevreci bir tarafa yönlendirme ihtiyacı doğuruyor.

Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik

Sürdürülebilirlik, yeni bir kavram olmamakla birlikte son yıllarda daha fazla önem kazanıyor. Özellikle artan doğal afetlerle birlikte iklim krizi ve çevreye verilen zarar iyice gözle görülmeye başlarken tüketicilerin birçoğu daha bilinçli ve çevreye duyarlı hale geliyor. Pazar rekabetini sosyal ve çevresel sorumluluk ile birleştirmek isteyen markalar ise tüketicileriyle ortak bir faydada buluşmaya çalışıyor. Ürün ambalajlarında sürdürülebilirlik için ambalaj tasarımında dikkate alınacak iki aşama olduğunu aktaran Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Ambalajlarda döngüsel bir ekonomiye doğru hızlıca geçmek mümkün olmayabilir. Plastik tamamen ortadan kaldırılamayabilir ancak azaltılabilir ve negatifleri tasarlanabilir. Markalar ambalaj tasarımlarında malzeme konusunda plastik gibi çevreye zararlı etkileri kanıtlanmış seçenekler yerine geri dönüştürülebilir ve daha uzun ömürlü seçeneklere yönelebilir. Bu malzemeler özelliklerine göre yeniden kullanılabilir, parçalanabilir ya da geri dönüştürülebilir şekilde planlanırsa da süreç, çevre odaklı ilerlemiş olacak ve bu sayede döngüsel ekonomiyi destekleyebilmek mümkün hale gelecekti,” ifadelerini kullandı.

Tags: #ambalaj#ambalajlama#ambalajsektoru#ekonomi#ekosistem#gida#gıdadönüşümü#gıdaendüstrisi#iklim#iklimdeğişikliği#iklimkrizi#marka#MusaCelik#otomotiv#sürdürülebilir#sürdürülebilirambalaj#surdurulebilirgida#sürdürülebilirlik#tuketici#urun#ürüncesitliligi
Previous Post

Merko Gıda, “Freeze Dry” teknolojisine yatırım yapmaya karar verdiğini açıkladı

Next Post

Ticaret Bakanı Muş, temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı

editor

editor

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Ticaret Bakanı Muş, temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı

Ticaret Bakanı Muş, temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı

Dünyada hızla yükselen dondurulmuş gıda trendi pazarı daha güçlü hale getiriyor

Dünyada hızla yükselen dondurulmuş gıda trendi pazarı daha güçlü hale getiriyor

Lesaffre iki yeni ürününü piyasaya sürdü

Lesaffre iki yeni ürününü piyasaya sürdü

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved