• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Vegan porsiyon tüketimi 2023’te yüzde 67 arttı

Vegan porsiyon tüketimi 2023’te yüzde 67 arttı

Yeme içme sektöründe 12 marka ve 40’ın üzerinde restoranı ile faaliyet gösteren Akkomarka, 2023’ün en çok tercih edilen yiyeceklerini açıkladı. Restoranlarında yaklaşık 2,5 milyon misafir ağırlayan Akkomarka’nın tüm şubelerinde 25 bin porsiyondan fazla vegan yemek tüketildi. Türkiye’nin ilk vegan menü sunan et ve kebap restoranlarını bünyesinde bulunduran Akkomarka’nın diğer markalarında da vegan ürünler rağbet gördü

fdturkey by fdturkey
22/12/2023
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Dünyada vegan yaşam şeklini seçen insanların sayısı her geçen yıl artıyor. Vegan-vejetaryen ürün ve hizmetleri uluslararası düzeyde etiketleme kuruluşu V-Label’in, Türkiye dahil 14 Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği 2022 Vegan Gıda Pazarı araştırmasına göre, vegan olanların sayısı 79 milyona ulaştı. Üstelik bu sayı 2014 ve 2020 arasında Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında yükseliş gösterdi. Dolayısıyla vegan ürünler de her geçen gün daha yoğun ilgi görüyor.

Akkomarka Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Yeşilyurt

“Vegan ürün çeşitliliğimizi arttıracağız”

12 markası ve 40’tan fazla restoranıyla hizmet veren Akkomarka’nın tüm şubelerinde 2023 yılında 25 bin porsiyondan fazla vegan ürün tüketildi. Bu sayı geçen yıl, 15 bindi. Veriler, Ali Ocakbaşı’ndan Ken Sushi&More’a farklı mutfaklarda hizmet veren Akkomarka restoranlarında, vegan ürünlere ilginin yüzde 67 arttığını gösteriyor. Akkomarka Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Yeşilyurt, değişen yeme içme alışkanlıklarını yakından takip eden bir marka olarak, tüm misafirlerin isteklerine yanıt verebilmenin öncelikleri olduğunu söylüyor. Türkiye’nin ilk vegan menü sunan et ve kebap restoranları Ali Ocakbaşı ve Köşebaşı’nın Akkomarka bünyesinde olduğunu hatırlatan Yeşilyurt, “Misafirlerimizin yeme içme tercihlerine yanıt vermek ve onlara kusursuz bir deneyim sunmak, bizim için en öncelikli konular. Türkiye’de ilk defa vegan menü sunan kebap restoranlarının temsilcisi olmak ise, büyük bir gurur. Kebap markalarımız Köşebaşı ve Ali Ocakbaşı’nda bir ilki gerçekleştirerek; mezelerden fırın ürünlerine, kebap çeşitlerinden tatlıya kadar misafirlerimize tam bir vegan menü sunuyoruz. Gelecek dönemde istek ve talepler doğrultusunda ürün çeşitliliğimizi arttırmayı hedefliyoruz,” diyor.

2023 yılında 2,5 milyon misafir

Akkomarka restoranlarında ağırlanan misafir sayısı geçen yıla göre, 2,5 kat artarak 2023 yılında yaklaşık 2,5 milyona ulaştı. Köşebaşı ve Ali Ocakbaşı’nda toplam satılan kebap sayısı 350 binden fazla oldu. Snob şubelerinde satılan burger sayısı ise 150 binin üzerindeydi. Restoranlara gelen misafirler, 750 bin porsiyondan fazla meze ve 500 binden fazla lahmacun tüketti.

2023’te İspanya’ya açıldı

1000’in üzerinde çalışanı bulunan Akkomarka; Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan ve Hollanda’nın yanı sıra 2023 yılında Barcelona’da hizmete sunduğu Ali Ocakbaşı şubesiyle İspanya’da faaliyet göstermeye başlayan ilk Türk restoran grubu oldu. Ayrıca 2023’te Akdeniz mutfağından lezzetler sunan Bramble Brasserie markasıyla Amsterdam’daki dördüncü restoranını açtı. Akkomarko; İtalyan lezzetleri sunan Umberto, Adana ve Tarsus yöresi mutfağını insanlarla tanıştıran Köşebaşı ve Ali Ocakbaşı, geleneksel uzak doğu lezzetlerini şeflerinin yorumlarıyla özgün bir şekilde meraklılarıyla buluşturan Ken Sushi&More ve Yamo Sushi, sokak lezzetlerini gurme deneyimine dönüştürerek lezzet odaklı ürünler sunan Snob Street Food, Amsterdam’daki restoranı ve İstanbul’daki paket servis noktalarıyla steaklerden burger çeşitlerine en lezzetli et ürünlerini hazırlayan Mr. Meat, Akdeniz mutfağında usta olan Bramble Brasserie markalarıyla Türkiye ve dünyada gastronominde önemli bir rol oynuyor. Ayrıca Anadolu yakasının gastronomik çıtası en yüksek yeni nesil meyhanelerinden biri olan Perihan Meyhane ve haftanın farklı günlerinde canlı müzik performanslarıyla misafirlerini ağırlayan Suadiye’deki Donkey de gastronomiyi eğlenceyle birleştiren iki Akkomarka markası olarak sektörde öne çıkıyor. All Day, farklı sektörlerde faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara catering hizmeti sağlarken, en yeni markası Yemek Hazır ise yemek sipariş platformları arasında fark yaratıyor.

Tags: #Akkomarka#gastronomi#gurmesektörü#kebap#restoran#restorantrendleri#sağlıklıbeslenme#vegangıda#veganlezzetler#veganmenü#veganmutfak#veganürünler#veganyemeiçme#vejetaryen#vlabel#yemeiçmealışkanlıklarıvegan
Previous Post

Türkiye’de kişi başına düşen kahve tüketim oranı 4 kat arttı

Next Post

Türkiye’nin 1 numaralı doğal bal markası* Balparmak’tan Cumhuriyet’in 100. Yılına Özel Takvim

fdturkey

fdturkey

Related Posts

Ege İhracatçı Birlikleri’nden Haziran ayında 1 milyar 448 milyon dolarlık ihracat
Haberler

Ege İhracatçı Birlikleri’nden Haziran ayında 1 milyar 448 milyon dolarlık ihracat

by fdturkey
14/07/2025
EKSUN Gıda’dan Sürdürülebilir Enerji Hamlesi
Haberler

EKSUN Gıda’dan Sürdürülebilir Enerji Hamlesi

by fdturkey
13/07/2025
Berrak Turşuları, Dijital Dönüşümüyle Yeni Bir Yolculuğa Çıktı!
Haberler

Berrak Turşuları, Dijital Dönüşümüyle Yeni Bir Yolculuğa Çıktı!

by fdturkey
13/07/2025
pladis Hızlandırma Programı’na katılacak 12 yenilikçi girişim belli oldu
Haberler

pladis Hızlandırma Programı’na katılacak 12 yenilikçi girişim belli oldu

by fdturkey
12/07/2025
Barilla, geleceğini topluma, onarıcı tarıma ve yenilenebilir enerjiye odaklanarak şekillendirecek
Haberler

Barilla, geleceğini topluma, onarıcı tarıma ve yenilenebilir enerjiye odaklanarak şekillendirecek

by fdturkey
11/07/2025
Next Post
Türkiye’nin 1 numaralı doğal bal markası* Balparmak’tan Cumhuriyet’in 100. Yılına Özel Takvim

Türkiye'nin 1 numaralı doğal bal markası* Balparmak’tan Cumhuriyet'in 100. Yılına Özel Takvim

Tat Gıda, sürdürülebilirlik vizyonuyla tarımın ve gıdanın geleceğine güçlü bir katkı sunuyor

Tat Gıda, sürdürülebilirlik vizyonuyla tarımın ve gıdanın geleceğine güçlü bir katkı sunuyor

Hızlı tüketim ürünleri perakendesi 8. Private Label Zirvesi’nde ele alındı

Hızlı tüketim ürünleri perakendesi 8. Private Label Zirvesi'nde ele alındı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved