• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Kahve emekçilerine dikkat çeken araştırma: “Bir fincanda bin emek”

Kahve emekçilerine dikkat çeken araştırma: “Bir fincanda bin emek”

fdturkey by fdturkey
31/10/2024
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Areda Piar araştırma şirketi, Türkiye genelinde 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma ile kahve yetiştiricilerinin zorlu koşullarına dikkat çekti. Araştırmaya göre, kahve severlerin yüzde 59,1’i kahve içmek için zincir kahve markaları yerine butik markaları tercih ederken yüzde 28,1’i geleneksel kahve deneyimlerinin her dönemde popüler olacağını belirtiyor. Yüzde 37,4’ü karton bardak tüketimini azaltmak için kahveyi kendi termosu ile satın alıyor. Kahve yetiştiricilerinin çalışma koşullarına dair bilinçli olduğunu ifade eden kesim toplumun yüzde 46,6’sını oluşturuyor. Kahve yetiştiricilerinin düşük ücretler ve zorlu çalışma koşullarına sahip olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 47,1. Araştırmada kahve yetiştiricilerinin emeğini onurlandırmak için sunulan sloganlar arasından “Bir Fincanda Bin Emek” yüzde 44,8 ile ilk sırayı alıyor.

Zincir Kahve Markaları Yerine Butik Kahve Markaları Revaçta

Areda Piar’ın gerçekleştirdiği kapsamlı araştırma, Türk halkının kahveyle olan güçlü bağını detayları ile inceliyor. Bir sosyalleşme aracı olarak kahvenin tercih edilmesi, kafe ve restoran kültürünü de derinden etkiliyor. Son yıllarda tüm dünyayla birlikte Türkiye’de de giderek genişleyen kahve markası zincirleri yüzde 40,9’u tarafından tercih ediliyor olsa da katılımcıların yüzde 59,1’i tarafından lokal ve butik kahve markaları daha çok ön plana çıkıyor.

Karton  Bardaklar Yerini, Cam Bardağa ve Termosa Bırakıyor

Araştırmada, sürdürülebilirlik ilkesinin kahve tüketimine yansımasını da ortaya çıkıyor. Katılımcıların yüzde 37,4’ü karton bardak tüketimini azaltmak adına kendi termosunu taşıyarak kahve satın aldığını, yüzde 34’ü de cam bardak tercih ettiğini belirtiyor.

Türk halkı “Bir Fincanda Bin Emek!” Sloganıyla Kahve Emekçilerine Sahip Çıkıyor

Araştırma, katılımcıların yüzde 47,8’inin kahve yetiştiricilerinin zorlu koşullarda çalıştığının farkında olduğunu ancak bu konu hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duyduğunu ortaya koyuyor. Bu koşullar hakkında bilinçli olduğunu ifade edenlerin oranı yüzde 46,6 olarak araştırmaya yansıyor.

Kahve üretim sürecinde çalışan çiftçilerin hangi zorluklarla karşılaştığı sorulduğunda, yüzde 47,1 ile en çok “Düşük ücretler ve zorlu çalışma koşulları” derken, yüzde 34,8’i ise bu koşullardan çok daha fazla mağduriyetlerin yaşandığı kanaatinde. Yüzde 15,5’i iklim değişikliği ve çevresel etkilere dikkat çekerken yüzde 2,6’sı ise pazara erişiminin zor olmasını öne sürüyor.

Araştırmada, kahve yetiştiricilerinin emeğini onurlandırmak adına önerilen sloganlar arasında “Bir Fincanda Bin Emek,” yüzde 44,8 ile en çok desteklenen slogan olarak dikkat çekiyor. Ayrıca yüzde 29,4 ile “Her yudumda emeği hisset”; yüzde 13,6 “Her yudumda sürdürülebilir bir dünya”; yüzde 12,2 ile “Kahveni seç, dünyayı değiştir” sloganları kahve yetiştiricilerine ithaf edilen diğer sloganlar arasında yerini alıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 1.100 kişinin katıldığı ve 28 Ağustos – 02 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

Tags: #AredaPiar#BirFincandaBinEmek#ButikKahve#DüşükÜcretler#iklimdeğişikliği#KafeKültürü#KahveAraştırması#KahveEmekçileri#KahveMarkaları#kahveseverler#KahveTercihleri#KahveYetiştiricileri#KahveZincirleri#KartonBardak#SosyalAraştırma#SürdürülebilirKahve#TermosKullanımı#Turkiye
Previous Post

Tarımsal gıda tüm zorluklara rağmen istikrarlı büyümeyi sürdürüyor

Next Post

Barilla, TSE tarafından ödüllendirildi

fdturkey

fdturkey

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Barilla, TSE tarafından ödüllendirildi

Barilla, TSE tarafından ödüllendirildi

Puratos, 3. Gıda İnovasyon Zirvesi’nde Yadigar Buğdayları ve Sürdürülebilir Gıdayı Sahneye Taşıdı

Puratos, 3. Gıda İnovasyon Zirvesi’nde Yadigar Buğdayları ve Sürdürülebilir Gıdayı Sahneye Taşıdı

Sürdürülebilir ve dirençli bir gıda geleceği için 6 adım

Sürdürülebilir ve dirençli bir gıda geleceği için 6 adım

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved