• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Eksun Gıda İlk Çeyrek Bilançosunu Açıkladı

Eksun Gıda İlk Çeyrek Bilançosunu Açıkladı

fdturkey by fdturkey
19/05/2025
in Haberler
Reading Time: 4 mins read
A A

Türkiye’nin önde gelen un üreticilerinden Eksun Gıda, 2025 ilk çeyrek finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirketin net satış hasılatı 2,7 Milyar TL olarak kaydedildi. Eksun Gıda Grubu Başkanı ve CEO’su Hasan Abdullah Özkan bilançoya ilişkin yaptığı açıklamada, “Stratejik hedeflerimiz doğrultusunda önemli adımlar atmaya ve sofralara lezzet katmaya devam ettiğimiz bir süreç yaşadık. Finansal açıdan geldiğimiz noktayı, sürdürülebilir üretime yönelik yeşil yatırımlarımızla destekliyoruz,” ifadelerini kullandı.

Sinangil ve Sinangil Gluten YOK markalarıyla 200’ü aşkın ürün çeşidini bünyesinde barındıran Eksun Gıda, 2025 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını Kamuoyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayınladı. Türkiye Muhasebe Standartları 29 (TMS) enflasyon muhasebesi ilkelerine uygun olarak hazırlanan sonuçlara göre, ilk çeyrekte net satış hasılatı 2,7 Milyar TL olan şirketin brüt kârı 309 Milyon TL, brüt kâr marjı ise yüzde 11,3 olarak gerçekleşti.

Verimlilik ve kârlılık odaklı yönetim süreci öne çıktı

Finansal sonuçları değerlendiren Eksun Gıda Grubu Başkanı ve CEO’su Hasan Abdullah Özkan, “Stratejik hedeflerimiz doğrultusunda ilerlerken sofralara lezzet katmayı sürdürdük. Operasyonlarımızı, Eksim değerlerinden beslenen profesyonel bir yönetim anlayışıyla yürüttük. Çeyrek sonunda; brüt kârımız, operasyonel kârlılığımız ve bu kalemlere ilişkin marjlarımız geçen yılın aynı dönemine kıyasla artış gösterdi. Brüt kâr marjımız yüzde 9,6’dan yüzde 11,3’e, esas faaliyet kâr marjımız yüzde 0,2’den yüzde 1,8’e, operasyonel kârlılığımızı gösteren FAVÖK marjı ise yüzde 1,1’den yüzde 3,1’e yükseldi. Türkiye Muhasebe Standartları 29 (TMS 29) uyarınca hazırlanan finansal verilere göre 87 milyon TL net dönem zararı açıklanmış olsa da, enflasyon muhasebesi uygulanmamış verilere göre şirketimiz aynı dönemde 35 milyon TL net dönem kârı elde etmiştir” dedi. Özkan, Eksun Gıda’nın hâlihazırda 20’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiğinin de altını çizdi.

“Yeşil enerji yatırımlarımızı hızlandırdık”

Üretimde ve depolamada sürekliliği sağlayacaklarını belirten Özkan, “Enerjimizi yeşil kaynaklardan temin etmek üzere yatırımlarımızı hızlandırdık. 2023 yılında başarıyla tamamladığımız halka arz gelirlerimizin etkin kullanımı kapsamında, toplam 18,9 MW güce sahip rüzgar enerjisi santrali projemiz için türbin tedariği için Nordex Energy ile 14,1 milyon Euro bedelli sözleşme imzaladık.  Bu gelişmenin ardından Elektrik Piyasasında Lisanssız Üretim Yönetmeliği kapsamında geliştirdiğimiz 7 MW ve 11,9 MW kapasiteli rüzgar enerjisi santrallerimiz için T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu” kararını aldık” dedi. “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu” değerlendirilmesiyle projelerin hız kazandığını belirten Özkan, bu onayın çevreci üretim vizyonlarını teyit ettiğini; yatırımın ise yeşil portföyü büyütme, maliyetleri azaltma ve karbon ayak izini düşürme hedeflerini desteklediğini ifade etti.

Lisanslı depoculuk alanında stratejik hamle

Kırklareli Babaeski’de faaliyet gösteren Lisanslı Depoculuk AŞ’nin Eksun Gıda bünyesine katılmasıyla birlikte lisanslı depolama alanında önemli bir yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Özkan, bu adımla depolama süreçlerini ileri teknoloji çözümlerle yeniden yapılandırdıklarını ifade etti.

Yatırım kapsamında; kalite kontrol, malzeme sigortalanması, özelleştirilmiş depolama çözümleri ve envanter yönetimi gibi birçok alanda operasyonel verimlilik sağlandığını belirten Özkan, “Eksun Gıda, uygulamaya aldığı gelişmiş takip sistemleri sayesinde tedarikten son kullanıcıya kadar tüm süreçlerde şeffaflık ve kalite kontrolünü en üst seviyeye taşıdı. Bu yatırımla yalnızca kendi ürünlerimiz için değil, dış paydaşlara ait ürünler için de depolama imkânı sağlayarak sektöre yeni bir alan kazandırmayı hedefliyoruz. Doğru zamanda, doğru ürünleri depolama kapasitemizi artırarak; zamanlama ve tonaj açısından daha esnek hareket edebilecek, hem piyasaya hem de çiftçiye operasyonel kolaylık sunacağız” dedi. Özkan, bu adımın Eksun Gıda’nın tedarik zinciri yönetimi ve gıda güvenliği alanlarında sektörel fark yaratma hedefinin önemli bir parçası olduğunu da vurguladı.

“Ar-Ge ile gelişiyor, sosyal fayda ile topluma katkı sağlıyoruz”

Eksun Gıda’nın Ar-Ge vizyonuna da değinen Hasan Abdullah Özkan, “Sadece mevcut projeleri geliştirmekle kalmıyor, bilimsel temelli ve sektöre değer katacak yenilikçi çalışmalar yürütüyoruz. Üniversitelerle; suyun un kalitesine etkisinden atık süt ürünlerinin geri kazanımına kadar çeşitli projeler geliştiriyoruz. Türkiye’nin ilk paketli glütensiz ununu üreten Sinangil markamızla Gluten YOK ürün portföyümüzü genişletirken, bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz Glütensiz Yaşam ve Çölyak Zirvesi ile toplumsal farkındalığı artırıyor; STK iş birlikleriyle sosyal fayda üretmeye devam ediyoruz” dedi.

“Veriye dayalı tedarik stratejileri geliştiriyoruz”

Tedarik zincirinin dayanıklılığını artırmak ve satın alma süreçlerini verimli yönetmek adına Smart Forecast teknolojilerini kullandıklarını da belirten Özkan, “Yurt içi ve yurt dışı kaynaklarımızı çeşitlendiriyor, temas noktalarımızı artırıyoruz. Ayrıca tahmin süreçlerimizi FVAR analizleriyle değerlendirerek operasyonel doğruluğumuzu sürekli geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Tags: #eksungıda#glutenyok#sinangil
Previous Post

Kerevitaş Ar-Ge merkezi, SAFER projesi kapanış toplantısında sektörle bir araya geldi

Next Post

Chobani’den Stratejik Büyüme Hamlesi Chobani, Daily Harvest’i Satın Aldı

fdturkey

fdturkey

Related Posts

BİTKİDEN: “Ambalajsız ve kontrolsüz ürünler ciddi sağlık riski taşıyor”
Haberler

BİTKİDEN: “Ambalajsız ve kontrolsüz ürünler ciddi sağlık riski taşıyor”

by fdturkey
20/05/2025
Cipso’nun ikinci reklam filmi ‘Bahane arama, Cipsse Cipso!’ sloganıyla ses getirdi
Haberler

Cipso’nun ikinci reklam filmi ‘Bahane arama, Cipsse Cipso!’ sloganıyla ses getirdi

by fdturkey
20/05/2025
%67 artan hazır gıda harcamaları, pratik ve lezzetli ürünlere talebi arttırıyor
Haberler

%67 artan hazır gıda harcamaları, pratik ve lezzetli ürünlere talebi arttırıyor

by fdturkey
20/05/2025
Yıllık 45.000 Tonluk Kapasiteyle Elite Naturel’den Üretimde Stratejik Atılım
Haberler

Yıllık 45.000 Tonluk Kapasiteyle Elite Naturel’den Üretimde Stratejik Atılım

by fdturkey
20/05/2025
Chobani’den Stratejik Büyüme Hamlesi Chobani, Daily Harvest’i Satın Aldı
Haberler

Chobani’den Stratejik Büyüme Hamlesi Chobani, Daily Harvest’i Satın Aldı

by fdturkey
20/05/2025
Next Post
Chobani’den Stratejik Büyüme Hamlesi Chobani, Daily Harvest’i Satın Aldı

Chobani’den Stratejik Büyüme Hamlesi Chobani, Daily Harvest’i Satın Aldı

Yıllık 45.000 Tonluk Kapasiteyle Elite Naturel’den Üretimde Stratejik Atılım

Yıllık 45.000 Tonluk Kapasiteyle Elite Naturel’den Üretimde Stratejik Atılım

%67 artan hazır gıda harcamaları, pratik ve lezzetli ürünlere talebi arttırıyor

%67 artan hazır gıda harcamaları, pratik ve lezzetli ürünlere talebi arttırıyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved