• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi’nin 3’üncüsü Düzenlendi Glütensiz Yaşamın Geleceği İstanbul’da Ele Alındı

Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi’nin 3’üncüsü Düzenlendi Glütensiz Yaşamın Geleceği İstanbul’da Ele Alındı

Türkiye’nin lider un üreticilerinden Eksun Gıda’nın ana sponsorluğunda ve Çölyak Vakfı iş birliğiyle düzenlenen Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi İstanbul’da gerçekleştirildi. Zirvede, çölyak hastalığı konusunda toplumsal farkındalığa dikkat çekilirken, glütensiz yaşamın önemine vurgu yapıldı. Bu yıl 3’üncüsü düzenlenen Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi’ne, Eksun Gıda Grubu Başkanı ve CEO’su Hasan Abdullah Özkan, Çölyak Vakfı Başkanı Elif Bal Beşikçi’nin yanı sıra çok sayıda davetli katıldı

fdturkey by fdturkey
22/05/2025
in Firmalardan haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Türkiye’nin lider un üreticilerinden Eksun Gıda, hem sektörüne hem topluma değer katma hedefiyle çalışmalarını kararlılıkla sürdürüyor. Bu vizyon doğrultusunda Eksun Gıda’nın,  Çölyak Vakfı iş birliğiyle İstanbul’da üçüncüsünü düzenlediği Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi’nde, çölyak hastalarının günlük yaşamda karşılaştıkları zorluklara dikkat çekildi. Türkiye’nin farklı şehirlerinden gelen çölyaklı bireyler etkinlikte kendi deneyimlerini paylaşırken, alanında uzman isimler de glütensiz beslenmenin güncel yönlerini katılımcılara aktardı.

“Türkiye’de 1 milyon kişi glütene karşı hassasiyet taşıyor”

Zirve kapsamında yaptığı konuşmada çölyak hastalığı toplumda sanılandan daha yaygın olduğuna dikkat çeken Eksun Gıda Grubu Başkanı ve CEO’su Hasan Abdullah Özkan, “Araştırmalara göre dünya genelinde ve Türkiye’de her 100 kişiden 1’i çölyak hastası. Bu da ülkemizde yaklaşık 1 milyon kişinin glütene karşı ciddi hassasiyet taşıdığı anlamına geliyor. Son yıllarda artan farkındalık ve tarama olanakları sayesinde teşhis oranlarında artış görüyoruz. Fakat halen pek çok kişi buğday, arpa, çavdar gibi tahıllardaki glüten proteinine karşı ciddi hassasiyeti olduğunu bilmeden yaşamını sürdürmeye çalışıyor” dedi.

“Çölyak konusunda Toplumsal farkındalığın Artmasına Katkı Sağlıyoruz”

Çölyaklı bireylerin güvenle tüketebileceği glütensiz ürünlere erişimini desteklemeyi toplumsal bir sorumluluk olarak gördüklerini belirten Özkan şunları söyledi:

“Glütensiz beslenmek zorunda olan bireylerin, hayatın her alanında güvenle tüketebileceği seçeneklere ulaşabilmesi hayati bir ihtiyaç. Çölyak Vakfı’nın kamu kurumlarıyla yürüttüğü çalışmalarda önemli bir mesafe kat edildi. Eksun Gıda olarak bu süreci daha da güçlendirmek için vakfın ana sponsorluğunu üstlendik. Bu sayede bir yandan çölyaklı bireylere özel ürünler sunarak onların yaşamlarını kolaylaştırırken diğer yandan da toplumsal farkındalığın artması konusunda aktif katkı sağlıyoruz” dedi.

“Çölyakı konuşmak kadar glütensiz ürünlere erişim de gerekli”

Çölyak Vakfı Başkanı Doç. Dr. Elif Bal Beşikçi ise, glütensiz ürünlerin güvenli ve yaygın şekilde sunulmasının çölyak hastalarının yaşam kalitesini doğrudan etkilediğini ifade etti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve özel sektörle hayata geçirilen projelerle glütensiz ürünlerin kamusal alanda daha erişilebilir hale getirildiğini aktaran Beşikçi, bu alanda atılacak adımların önemine dikkat çekti. Zirvede ayrıca, uzmanların ve çölyaklı bireylerin katılımıyla düzenlenen panellerde glütensiz beslenme, ürün geliştirme süreçleri ve kamusal destekler çok yönlü olarak ele alındı.

Gluten YOK hem un hem atıştırmalık sunuyor

Sinangil ve Sinangil Gluten YOK markalarıyla çölyaklı bireylere özel ürünler üreten Eksun Gıda, 2006 yılında Türkiye’nin ilk paketli glütensiz ununu üreterek bu alanda öncülük etti. Yine Sinangil Gluten YOK markası ile de un, ekmek, tatlı ve tuzlu kurabiye, atıştırmalık gibi geniş kategorilere yayılan kapsamlı glütensiz ürün yelpazesi sunuyor.

Tags: #Çolyak#çölyakvakfı#eksungıda#endüstri#gida#glutensiz#glutenyok#inovasyon#marka#sektor#sinangil#üreticiler#urunUN
Previous Post

NESFIT’ten yepyeni ürün ailesi: NESFIT Granola

Next Post

Sütaş inekleri, markanın 50. yılını kutluyor

fdturkey

fdturkey

Related Posts

SMA Comfort 3 ile Konfor Yeniden Tanımlanıyor
Firmalardan haberler

SMA Comfort 3 ile Konfor Yeniden Tanımlanıyor

by fdturkey
11/06/2025
Cappy Bubble, tüm dünyada ilk kez Türkiye’de tüketicilerle buluşacak
Firmalardan haberler

Cappy Bubble, tüm dünyada ilk kez Türkiye’de tüketicilerle buluşacak

by fdturkey
11/06/2025
Türkiye’den Dünyaya: Nilky, Uluslararası Büyümesini İngiltere’ye Taşıyor
Firmalardan haberler

Türkiye’den Dünyaya: Nilky, Uluslararası Büyümesini İngiltere’ye Taşıyor

by fdturkey
10/06/2025
Pepsico Türkiye çevre için daha sürdürülebilir yaşam adına adımlar atmaya devam ediyor
Firmalardan haberler

Pepsico Türkiye çevre için daha sürdürülebilir yaşam adına adımlar atmaya devam ediyor

by fdturkey
10/06/2025
Dünya Bitkisel Yağ Arzının %40’ını Karşılayan Palm Yağında Sürdürülebilir Üretim Artıyor
Firmalardan haberler

Dünya Bitkisel Yağ Arzının %40’ını Karşılayan Palm Yağında Sürdürülebilir Üretim Artıyor

by fdturkey
10/06/2025
Next Post
Sütaş inekleri, markanın 50. yılını kutluyor

Sütaş inekleri, markanın 50. yılını kutluyor

Dünya Arı Günü’nde Anavarza Bal’dan Yaşamsal Çağrı

Dünya Arı Günü’nde Anavarza Bal’dan Yaşamsal Çağrı

Lezita 2024’te de Ege Bölgesi’nin Sanayi Devleri Arasında

Lezita 2024’te de Ege Bölgesi’nin Sanayi Devleri Arasında

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved