• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
NielsenIQ BASES, “2022 Çığır Açan İnovasyonlar” raporunu yayınladı

NielsenIQ BASES, “2022 Çığır Açan İnovasyonlar” raporunu yayınladı

editor by editor
18/11/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Çığır Açan İnovasyonlar listesi, on yılı aşkın bir süredir markaların inovasyonlarını, bu inovasyonların hangi pazar dinamiklerine ve tüketim tercihlerine yanıt vererek başarıya ulaştığını görünür kılmayı amaçlıyor; bu yönüyle de hızlı tüketim ürünleri (FMCG) alanında inovasyon ve küresel başarının tanınmasında altın standart olarak kabul ediliyor.  Bu yılın Türkiye’deki inovatif markaları arasında yer alan 15 kazanan; gıda, kişisel bakım & ev bakımı, içecek gibi geniş bir kategori yelpazesinden geliyor.

Çığır Açan İnovasyonlar Ödülü, kategorilerini farklılaştırmayı başaran ve markalarını büyüten lansmanlardan kitlesel pazara hitap etmeyen, sadece belirli bir hedef kitleye odaklı Targeted Play’lere kadar tüm stratejilerde başarılı ürün lansmanlarını belirliyor. Ayrıca yeni rapor, ana akım olmadan önce yenilikçi faydalar sunarak kategorilerini dönüştüren kazananların yanı sıra pazardaki yeni markaları da saptıyor.

Markalar inovasyon konusunda adım atmakta çekimser

NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras; ekonomik çalkantıların, tedarik zinciri aksaklıklarının, artan enerji ve temel ihtiyaç ürünü fiyatlarının karşısında, birçok markanın doğal olarak inovasyon konusunda geri durduğunu ve mevcut ürün portföylerine odaklandığını söyledi.

Abdullah Aras, “Şu anda Türkiye’de her yıl yaklaşık 25 bin yeni ürün lansmanı yapılıyor (yeni ürünler, line-extension-mevcut ürün gamının genişlemesiyle çıkan ürünler, değişikliklerle yeniden pazara sunulan / değişiklik yapılan ürünler…) ancak bunların sadece dörtte biri pazarda tutunabiliyor. 2022’nin ilk altı ayına bakıldığında ise bu duruma dair, yani lansman ve pazara tutunabilme başarısında aşağı yönlü bir trend görüyoruz. BASES Çığır Açan İnovasyon Ödülleri, tüketicilerin özellikle amacına uygun ve yararlı inovasyonlara karşı ilgilerinin güçlü olduğunu gösterirken, yeni ürün geliştirmelerinin ise üreticiler için tutarlı bir büyüme stratejisi olmaya devam ettiğini kanıtlıyor. En son verilerimiz, küresel çapta alışveriş yapanların sadece bir kısmının (%6’sının) şu anda yeni ürünlerden hoşlanmadığını gösteriyor. Hızlı tüketim ürünleri tüketicilerinin %94’ü bugün hala yeni şeyler denemeye açık,” dedi.

“Başarılı bir inovasyonun reçetesi değişmedi, çeviklik halen başarının anahtarı”

NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras sözlerini aşağıdaki şekilde sürdürdü:

“Pandemi yıllarında yaşananlar, genel anlamda başarı reçetesini değiştirmedi. Başarılı olmak için hala iyi bir fikre, iyi bir ürüne ve iyi bir aktivasyon stratejisine ihtiyacınız var. Ancak bu bileşenleri bir araya getirme yöntemi gelişti. İyi bir inovasyon yaratmak için markaların, alışverişçiler ile bağ oluşturarak, tüketicilerin ürünün ne olduğunu ve ona neden ihtiyaç duyduklarını anlamalarını kolaylaştıracak şekilde ve ürünle kendilerine faydası açısından alaka kurmalarına odaklanmaları gerekir. Markalar, inovasyonlarının gerçek ve özgün olarak algılanmasını sağlamalılar. Son olarak, pazarlama stratejilerinde yaratıcı olmak ve denemek konusunda cesur olmalılar.”

2022 NielsenIQ BASES Türkiye Çığır Açan İnovasyon Gıda Kategorisi Kazananları:

Magnum Double Caramel Gold Dondurma Unilever
Züber Lokma Sağlıklı Atıştırmalıklar Alterna Gıda
Torku NO ON Gazlı İçecek Konya Şeker
Kellogg’s Granola Granola Kellogg’s
Uludağ Frutti Extra Meyveli Doğal Maden Suları Uludağ İçecek
Ülker Beyaz Çikolatalı Gofret Çikolata Kaplamalar Ülker
Ülker Dankek Tart Kek Kek Ülker
Eti Brownie Intense Gold Kek Eti
Eti Çikolata Gold Tablet Çikolata Eti
Red Bull Şeftali Enerji İçeceği Red Bull
Danone Activia Shot Prebiyotikler Danone
SuperFresh Pizza Tost Dondurulmuş Gıda Kerevitaş
Tags: #2022cigiracaninovasyonlar#Activia#arastirma#danone#dondurma#dondurulmusgida#Eti#gazlıicecek#gidaarge#gidahaber#granola#kek#Kerevitaş#NielsenIQ#prebiyotikler#tabletcikolata#ulker#Uludağ#züberTORKU
Previous Post

OBSESSO, “bu yüzden” ile marka bilinirliğini arttırdı

Next Post

Türkiye’nin ilk Rainforest Alliance sertifakalı ürünü Migros’da

editor

editor

Related Posts

Doğanay Gıda’nın Yeni Pazarlama Direktörü Pınar Nokay Oldu
Haberler

Doğanay Gıda’nın Yeni Pazarlama Direktörü Pınar Nokay Oldu

by fdturkey
03/10/2025
Türkiye’nin İlk İç Lojistik Fuarı HOW-Hub of Warehouse, Sektörü İstanbul’da Buluşturdu
Haberler

Türkiye’nin İlk İç Lojistik Fuarı HOW-Hub of Warehouse, Sektörü İstanbul’da Buluşturdu

by fdturkey
03/10/2025
Tadelle ve Sarelle’ye World Taste Award’dan Altın ödül
Haberler

Tadelle ve Sarelle’ye World Taste Award’dan Altın ödül

by fdturkey
03/10/2025
Nestlé Türkiye İçecekler İş Birimi’nde Üst Düzey Atama
Haberler

Nestlé Türkiye İçecekler İş Birimi’nde Üst Düzey Atama

by fdturkey
03/10/2025
Uluslararası Arıcılık Kongresi Apimondia’da  Türk bilim insanlarının bilimsel oturumuna rekor katılım
Haberler

Uluslararası Arıcılık Kongresi Apimondia’da Türk bilim insanlarının bilimsel oturumuna rekor katılım

by fdturkey
01/10/2025
Next Post
Türkiye’nin ilk Rainforest Alliance sertifakalı ürünü Migros’da

Türkiye'nin ilk Rainforest Alliance sertifakalı ürünü Migros'da

Lokman Hekim Üniversitesi, Helal uygunluk belgesi veren ilk üniversite

Lokman Hekim Üniversitesi, Helal uygunluk belgesi veren ilk üniversite

AK Gıda; İçim, Président ve Masterini ile şov yaptı

AK Gıda; İçim, Président ve Masterini ile şov yaptı

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved