Dondurulmuş gıda, konserve, mutfak ve yağ kategorilerindeki lider markalarıyla yaklaşık 62 milyon tabakta 19,8 milyon haneye misafir olan Besler, inovasyon, erişilebilir fiyat ve etkili iletişim araçlarıyla yakaladığı başarıyı finansal performansına da yansıtıyor. Besler, güçlü markaları, üretim gücü ve ihracat ağıyla sektöründeki başarısını 2025 yılının ilk yarısında sürdürmüştür.
Kamuyu Aydınlatma Platformu’yla (KAP) 2025 yılı ilk yarı finansal kullanımına göre; Besler’in ilk yarıdaki cirosu 13,8 milyar TL oldu. Yüzde 7,3’lük artışla brüt kârını 3,4 milyar TL’ye yükselten şirket, 2025’in ilk yarısında 1,7 milyar TL FAVÖK elde etti. FAVÖK marjını önceki yılın aynı dönemine göre 2,4 puanlık artışla yüzde 12,4 oranında sağlanan Besler’in ihracat geliri ise 1,3 milyar TL olarak gerçekleşti.
Sektör ekonomisi güçlenerek devam ediyor
Besler, toplam 16 kategoride yaklaşık 1.500 ürün ve 57 markayla sektördeki güvenliği korudu. Dondurulmuş gıdanın markası SuperFresh, perakende satış kanalında yüzde 38’lik ödemesiyle devam ettirdi. Bu yılın altı aylık döneminde 20 ürün lansmanı ve ilişki kuran SuperFresh’te, yeni gelen cirodaki payı yüzde 18 oldu. Geçen yıla göre tüketildiği hane sayısını artırarak; ürünleri ile 1,5 milyon yeni hane ile buluştu. Türkiye’nin en sevilen gıda markası olan SuperFresh, sektördeki sürdürülebilirlik ve marka iletişim çalışmaları ile ilk yılda 12. prestijli ödülün sahibi olarak tamamladı.
Margarin sektöründe Besler’i liderliğe, perakende kanalında yüzde 68’lik ciro pazarı payıyla Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna markaları taşındı. Türkiye’nin Yağı Bizim Yağ, 30. yılını sadece sofralara lezzet değil geleceğe yönelik kalite, inovasyon ve güven taşıyarak kutlarken; Teremyağ pazarının en çok haneye giren ve en yüksek marka arzu skoruna sahip markası olarak kategorisinin en çok büyüyen markası oldu. Yağ iş birimindeki ana markaların başarılı iletişim çalışmaları sayesinde yılın ilk yarısında 6 prestijli ödül kazandı.
6 kategoride 200’ün üzerinde geniş ürün portföyüyle sektöründe en güçlü şirket konumunda olan Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU), özellikle yaz mevsimine yönelik ürünlerle sürdürülebilir güvenilirliği korudu.
Mert Altınkılınç: “Sürdürülebilir büyümemize kararlılıkla devam ediyoruz”
Besler CEO’su Mert Altınkılınç, 2025’in ilk yıllarında ekonomik performans şu sözlerle ekonomik liderlerden biri olarak, sürdürülebilir şirket kültürümüz, dayanıklı şirket kültürümüz, dayanıklılığımız ve inovasyon hedefinde yürütmekte olduğumuz hayattata elde ettiğimiz iş başarılı sonuçları, sürdürülebilir büyümemizi sağlıyor. odaklarımızla yatırımlarımıza ve gelişmiş adımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.”