NESCAFÉ Gold geçtiğimiz yıl genç sanatçıların dijital üretimlerini geniş kitlelerle buluşturduğu projesini, bu yıl da ‘Bu Fincan Sanat Yolunda’ diyerek bir adım ileri taşıdı. İstanbul Modern iş birliği ve Migros’un katkısıyla tamamlanan proje kapsamında, Türkiye’nin farklı bölgelerinde güzel sanatlar mezunlarına yönelik atölye çalışmaları ve çevrimiçi eğitimler düzenlendi. Projeyle 4 ilde 100 genç sanatçıya ulaşıldı.
Nevşehir’den Mardin’e, Trabzon’dan Van’a…
Proje katılımcıları, İstanbul Modern’in önderliğinde, sanatın farklı uygulama alanlarından dört değerli eğitmenle bir araya geldi. Projenin ilk durağı Nevşehir’de, Prof. Dr. Necla Rüzgâr’ın yürüttüğü “İnsan Etkisi” atölyesinde, antroposen çağın insan ve doğa üzerindeki etkileri sanatsal bakışla ele alındı. İkinci durak Mardin’de, katılımcılar Sabire Susuz’un “Otantik Özne” başlıklı atölyesine katılarak; beden, kimlik ve toplumsal normlar etrafında şekillenen konuları yorumlama fırsatı buldu. Trabzon’da, Prof. Dr. Alper Maral liderliğinde gerçekleşen “Ses ve Kültür” atölyesiyle çevresel sesler, ses atmosferi ve ses manzaraları gibi konular incelendi. Projenin son durağı Van’da ise katılımcılar, Doç. Dr. Ali Asgar Çakmakcı ile birlikte, “Doğayı Keşfetmek, Kendini Keşfetmek” başlıklı atölyede doğayla bağ kurma, gözlem ve sanatsal ifade üzerine yoğunlaşan yaratıcı bir süreç deneyimledi.
Dört farklı şehirde gerçekleştirilen atölye uygulamalarının yanı sıra projede, Doç.Dr. Seda Yavuz, Doç Dr. Ebru Nalan Sülün ve Doç Dr. Ebru Yetişkin ile yürütülen sanat tarihi dersleri ve Doç Dr. Fırat Arapoğlu yönetiminde gerçekleştirilen kuramsal sanat çalışmaları dersleri de uygulandı.
“Güzel sanatlar mezunlarıyla bir araya geldik”
Nestlé Türkiye İçecekler İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan; “Geçtiğimiz yıl dijital üretimi odağına aldığımız ‘Bu Fincan Sanatı Destekler’ projemiz ve ‘Zamansız Meraklar’ sergisi sponsorluğumuzun ardından, bu yıl sanatçılara olan desteğimizi bir adım ileri taşımak istedik. ‘Bu Fincan Sanat Yolunda’ diyerek yola çıktığımız projede, güzel sanatlar mezunu sanatçı gençlere, sanata daha derinlemesine bakabilecekleri alanlar açmayı hedefledik. Dört şehirde bir araya geldiğimiz katılımcıların, üretim yolculuklarına eşlik etmekten ve onların gelişimine katkı sağlamaktan mutluluk duyduk” dedi.
“Katılımcılar için paylaşım odaklı bir alan sunduk”
Programın çıktıları hakkında konuşan İstanbul Modern Eğitim ve Sosyal Projeler Direktörü Neslihan Varol, güzel sanatlar mezunlarına sunulan bu eğitim modelinin önemine şu sözlerle dikkat çekti: “’Sanat Yolunda’ programımızın ilk yılını başarıyla tamamladık. Farklı şehirlerden güzel sanatlar mezunlarına paylaşım odaklı bir öğrenme ortamı sağladık. Katılımcıların yaratıcı bakış açılarını geliştirmeleri ve yeni projeler üretmeleri bizi çok memnun etti. Program, İstanbul dışındaki sanat eğitimine erişimi artırarak fırsat eşitliği hedefimize de önemli bir katkı sağladı.”
“NESCAFÉ Gold ürünleriyle eğitimlere destek sağladık”
Migros FMCG Gıda Pazarlama Direktörü Caner Yaman, “Sanatçı gençlerin hayallerini gerçeğe dönüştürmek amacıyla Nescafe iş birliği ve İstanbul Modern’in desteğiyle başlattığımız Sanat Yolunda projesiyle gençlerin gelişimine katkı sağlamış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Projede, 4 şehirden 100 yetenekli gençler, alanında uzman eğitmenler tarafından farklı konu başlıklarında sanat eğitimleri verildi. Biz de Migros olarak, mağazalarımızdan ve Migros uygulamamızdan yapılan NESCAFÉ Gold alışverişleri ile bu eğitim programına destek sağladık. Ürünleri satın alarak gençlerin sanat yolculuğuna katkıda bulunan müşterilerimize, kıymetli iş birlikleri için Nescafe ve İstanbul Modern’e ve emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür eder, sanatçı gençlerimize sanat dolu bir gelecek dileriz.” şeklinde konuştu.