• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Doğru ambalaj seçimi satın almada %100’e kadar etkili

Doğru ambalaj seçimi satın almada %100’e kadar etkili

editor by editor
16/09/2020
in Haberler
Reading Time: 4 mins read
A A

Ürün satışını etkileyen birçok faktör bulunuyor. Yapılan araştırmalar tüketiciyi satın alma esnasında etkileyen en önemli faktörün başında ise ambalajın geldiğini söylüyor. Tüketicilerin üzerinde yapılan araştırma sonucunda süpermarket ve alışveriş merkezlerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin yüzde 68’i satın alma esnasında ambalaj tasarımından etkileniyor. Ödüllü tasarımları ve yenilikçi tasarımlarıyla sektöründe farkındalık oluşturan B12 Creative Branding’in Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli, tüketicinin satın alma süreçlerinde ambalaj tasarımının etkisi ile ilgili değerlendirmelerde bunularak ambalaj değişimi ile satışları yüzde 100’e varan oranda artırmanın mümkün olduğunu vurguladı.

Pazarlamada en etkin ve ekonomik araçlardan biri kuşkusuz ambalaj. İçerisinde ürünle ilgili bilgiler bulunan etiketleri, kullanılan renk ve tasarım ile tüketicinin satın alma esnasında tutum ve davranışlarını etkilemede rolü yadsınamaz. Pazarlama sektöründe ayrıcalık sağlamak için önemli unsurlardan biri olan ambalaj tasarımı, değişen alışveriş trendleri, zamanın önemi ve tüketici bilincinin artışının etkisiyle her geçen gün önem kazanıyor.

 Ambalaj tasarımı tüketicilerin yüzde 68’inin satın alma kararını etkiliyor

 Uluslararası hakemli bilimsel dergi Journal EMI’de yayımlanan “Tüketici satın alma karar sürecinde ambalajın yeri ve önemi ” adlı makale kapsamında 100 katılımcıdan anket yolu ile elde edilen veriler sonucunda; günlük ve haftalık alışverişlerini çoğunlukla süpermarket ve alışveriş merkezlerinden yapan tüketicilerin yüzde 68’i alışveriş kararlarında ambalajın rengine dikkat ederek, ambalajın renginin satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor. Araştırmada katılımcıların yüzde 48’i ambalajın renginin kalite göstergesi olduğunu düşünüyor. Ambalajın renginin yanı sıra taşıma ve kullanım kolaylığı ile rahatça açılıp kapanabilir olması, kilitli kapak sistemi gibi özellikleri de katılımcılar için tercih sebepleri arasında yer alıyor. Bu doğrultuda katılımcıların yüzde 66’sı ise sadece ambalajı güzel olduğu için bir ürünü denemek isteyebileceklerini dile getiriyor.

“Tüketiciler ürün ambalajına bakarak 3 saniyede satın alma kararı veriyor”

B12 Creative Branding Ajansı Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli

Satın alma kararında reklam ve iletişim çalışmalarının çok önemli bir etkisi olsa da tüketicinin yüksek oranda rafa geldiğinde kararını verdiğini belirten B12 Creative Branding Ajansı Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli, “Bu karar süresinin araştırmalarda ortalama 3 saniye olduğunu görüyoruz. Bu kadar kısa sürede ambalaj en etkili faktör oluyor. Ambalajın da etkisiyle insanlar markalarla duygusal bağ kuruyor. Misafiri geldiğinde aldığı ürünün yemek masasında dekoratif bir obje gibi durmasını isteyebiliyor. Satın aldığı ürünün ambalajını açarken kendisini özel hissetmek istiyor. Yani doğru bir ambalaj her zaman tercih sebebi oluyor. Yine başka bir araştırmada, her 3 tüketiciden birisinin ürünün ambalajına bakarak satın alma yaptığı belirtiliyor. Tüketiciler rafa gittiğinde karşılarına onlarca çeşit ürün, kampanya ve marka çıkıyor. Bu karışıklığı azaltmak ve öne çıkabilmek için marka olarak bir duruşunuzun olması gerekiyor. Bugün ülkemizde katma değerli ürünlerden bahsediliyor. Ürünlerin kalite algısını değiştirmek için tüm iletişim kanallarını düşündüğünüzde en az maliyetle, en yüksek değeri yansıtabileceğiniz yer ise ambalaj tasarımıdır. Artık herhangi bir ürünü iyi üretebilmek yetmiyor. Bunu nasıl bir marka vaadi ve nasıl bir tasarım ile sunduğunuz tüketici tarafından çok daha fazla önemseniyor,” dedi.

 “Ambalaj değişimi ile satışları yüzde 100 artırmak mümkün”

 Bürkan Çiftçigüzeli, sadece ambalaj değişimi ile satışlarını yüzde 30’lardan yüzde 100’lere kadar artıran marka örneklerinin çoğaldığını belirtiyor. Ambalaj tasarımı pazarında farklılaşmak ve rafta dikkat çekmek için ilgi çekici tasarımlara sahip, kullanım kolaylığı sağlayan ambalajlar gerektiğini açıklayan Çiftçigüzeli, şu açıklamalarda bulundu:

“Taşıma ve saklama kolaylığı gibi pratik yararlar sunan ambalajlar tüketici cephesinde bir tercih sebebi oluyor. Özellikle gıdada hijyenik, koruma sağlayan ambalajlar tüketicide güven oluşturuyor ve satışlara olumlu yansıyor. Ambalaj tasarımı, B12 Creative Branding olarak uzun yıllardır üzerinde çalıştığımız ve ödüller aldığımız bir tasarım disiplini. Aynı zamanda ajansımızın da en önemli çalışma alanlarından birisi. Ekip olarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında gittiğimiz her yerde mutlaka bir raf gezisi yapıyoruz. Farklı bulduğumuz ambalaj tasarımlarını hep birlikte inceliyoruz. Örneğin yeni yaptığımız bir tasarımımızı henüz Türkiye’de görememişken yurt dışında görmemiz bizi hem mutlu etmiş hem de şaşırtmıştı. Bunun yanı sıra düzenli olarak takip ettiğimiz yayınlar ve bloglardaki çalışmaları da bu kapsamda mutlaka değerlendiriyoruz. Her tasarım projesini ofisimizde heyecanla karşılıyor, konu ile ilgili rakipleri bizzat yerinde market raflarında inceliyor ve onlar hakkında bilgi topluyoruz. Rakip analizleri ve raf analizlerimizi yaparken bunların Türk tüketicisi tarafında nasıl bir sahiplenme yaratacağına bakıyor ve bazı etkileri ölçmeye çalışıyoruz. Doğru olduğuna inandığımız tüm tasarım unsurlarını mutlaka sunuyoruz.”

 

Tags: #ambalaj#ekonomi#foodmarketing#foodpackaging#foodpurchasing#foodtrade#gidadergisi#iletisim#kampanya#pazarlama#purchasing#reklam#satis#supermarket#tasarim#tuketici#urun#urunambalajifoodmagazine
Previous Post

Satışta videonun gücünden faydalanın

Next Post

Tetra Pak, düşük enerji tüketimli proses hattını pazara sundu

editor

editor

Related Posts

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor
Haberler

PepsiCo Türkiye “Bir Damla Bir Dünya Projesi” ile fabrikalarında kullandığı suyu doğaya geri kazandırıyor

by fdturkey
13/06/2025
Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor
Haberler

Tokyo, JOOP 2025 Yarışmasıyla Zeytinyağı ve Tasarımda Mükemmelliği Kutluyor

by fdturkey
13/06/2025
Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında
Haberler

Doritos’un yeni kampanyası “Herkes mi Doritos?” yayında

by fdturkey
13/06/2025
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı
Haberler

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün kadın çiftçilere verdiği eğitimlerin yeni dönemi tamamlandı

by fdturkey
13/06/2025
Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif
Haberler

Keskinoğlu Tütsülenmiş Piliç Jumbo Sosis ile  Jumbo Lezzet Jumbo Keyif

by fdturkey
13/06/2025
Next Post
Tetra Pak, düşük enerji tüketimli proses hattını pazara sundu

Tetra Pak, düşük enerji tüketimli proses hattını pazara sundu

WorldFood İstanbul katılımcıları, fuar öncesi Hyve Connect ile ihracat fırsatlarını yakalıyor

WorldFood İstanbul katılımcıları, fuar öncesi Hyve Connect ile ihracat fırsatlarını yakalıyor

Pandemi, dondurulmuş ürün ihracatını rekor seviyeye ulaştırdı

Pandemi, dondurulmuş ürün ihracatını rekor seviyeye ulaştırdı

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved