• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
İZFAŞ, yeni dönem fuarcılığa adımlarını “Dijital İzmir Fair” ile attı

İZFAŞ, yeni dönem fuarcılığa adımlarını “Dijital İzmir Fair” ile attı

10 – 12 Aralık 2020 tarihlerinde sanal olarak gerçekleşen Olivtech ile Ekoloji İzmir Fuarları, sektörü bir hayli memnun ederken 2021 için de umut verdi.

editor by editor
16/02/2021
in Fuar Haberleri
Reading Time: 6 mins read
A A

Bu yıl 20 – 22 Mayıs tarihlerinde Olivtech ve Ekoloji Fuarları’nı hibrit olarak düzenleyecek İZFAŞ; sektör profesyonelleri ile katılımcıları, hem fiziki hem de sanal ortamda bir araya getirecek.

İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ), pandemi nedeniyle gerçekleşemeyen fuarlar için  dijital dönüşümün öncüsü oldu. Türkiye’nin en büyük ve en modern fuar alanı Fuar İzmir, 3D modellemesi yapılarak ekranlara taşındı ve kullanıcılarının tek tıkla ulaşabileceği bir platforma dönüştü. 10–12 Aralık 2020 tarihlerinde “Dijital İzmir Fair” platformunda gerçekleşen Olivtech ve Ekoloji Sanal Fuarı, katılımcı ve ziyaretçilere üç gün boyunca fuar deneyimi yaşattı. 2021 yılında ise sektör profesyonellerini bir araya getirmeyi hedefleyen İZFAŞ, Olivtech ve Ekoloji Fuar’larını 20–22 Mayıs tarihlerinde hibrit olarak gerçekleştirecek. Sektörün öncü isimleri, katılımcı ve ziyaretçilerle hem fiziki hem de sanal ortamda yeni iş bağlantıları yapma şansı yakalayacak.

29 ülkeden ziyaretçi

10-12 Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleşen fuarlara, yurt içi ve yurt dışından toplam 39 firma katıldı. Fuarları üç gün boyunca, 70’i yabancı bin 33 sektör profesyoneli ziyaret etti. Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Arnavutluk, Avusturya, Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Etiyopya, Fas, Filistin, Fransa, Hindistan, Hollanda, İngiltere, İspanya, İsrail, İsviçre, İtalya, Lübnan, Makedonya, Mısır, Pakistan, Rusya, Suudi Arabistan, Tunus, Ukrayna, Ürdün, Yunanistan ve Zimbabve’den profesyoneller katılımcılarla buluştu.

Üç günde 6 bin 965 izlenme sayısı

Sektörün bir araya geldiği fuarların en ilgi çekici buluşmaları ise web seminerleri oldu. “Olivtech Web Seminerleri” Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi’nin desteği ile gerçekleşirken; “Ekoloji Buluşmaları Web Seminerleri” ise Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) desteğiyle düzenlendi. Web seminerleri üç gün boyunca ilgiyle takip edildi. Sektör profesyonellerinin yer aldığı oturumlarda tarım, organik tarım, üretici pazarları, zeytin, zeytincilik, iç ve dış pazarlar ile Türkiye ve dünyadaki yansımaları ele alındı. Toplam 9 oturumdan oluşan ve sanal fuarlar ile eş zamanlı olarak gerçekleşen seminerler, üç günde 6 bin 965 izlenme sayısına ulaştı.

Yüz Yedi Birim Tarımsal Kalkınma Kooperatifin Çatı Örgütü İzmir Köy Koop Birlik Başkanı Neptün Soyer:

“Tarımsal ürünlerin pazarlanmasında dijitalleşmeye çok önem veriyoruz. Bu konudaki faaliyetlerimizi ve ürünlerimizi 2013 yılında Bilişim Derneği ve TÜSİAD tarafından 1.’lik Ödülü alan İzmir’in Seferihisar ilçesinde kurulan Hıdırlık Tarımsal Kalkınma Kooperatifi www.seferipazar.com ve www.koykoopizmir.com da satıyoruz ” dedi. Soyer; “Sektörü Olivtech ve Ekoloji İzmir Sanal Fuarı’nda buluşturan İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZFAŞ ve katkı sağlayan kurumlara çok teşekkür ediyorum. Sanal fuarlar uzun bir aradan sonra bizleri bir araya getirdi. Önümüzdeki süreçte fiziksel olarak ne zaman bir araya geleceğimiz tam olarak belli olmadığından, bazı etkinliklerimizi de sanal platform üzerinden yapmaya devam edeceğiz. Bu açıdan baktığımızda sektörün buluşmasını sağlayan böyle bir sanal ortam bizim için çok kıymetli. Köy – Koop. İzmir olarak fuara katılmamız için bize teklif geldiğinde çok mutlu olduk. Bu platformda ürünlerimizi, özellikle de zeytinyağımızı dünya ile buluşturma fikri bizim için çok değerliydi. Sanal fuarlar, zeytinyağımızın uluslararası platformda daha çok yer almasında etkili olup, ihracatına katkı sağlayacak. Bunları hayal ediyorduk, gerçekleşmesini sağlayan tüm yetkililere teşekkür ediyorum.”

İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanı ve Seferihisar Doğanbey Tarımsal Kalkınma Koop.  İkinci Başkanı Şevket Meriç:

“Her yıl yaptığımız fiziksel fuarlar pandemi nedeniyle kesintiye uğramıştı. Dijitalleşen kesim, yerel üreticilerin yeni hedef kitlesi. Çünkü alıcı kitle, dijitalleşen dünyada sürekli hareket ediyor. Sanal fuarlar sayesinde ilk defa dünya pazarına çıkan üretici ve kooperatifler var. Sınırların kalkmasıyla birlikte kentler ön plana çıkmaya başlayacak ve İzmir bu konudaki pazarlama payını artırarak çıtayı yükseltiyor. Ülkeler arası sınırların teknolojik gelişmeler sayesinde ortadan kalktığı bu dönemde sanal olarak düzenlenen fuarlar sayesinde geniş kitlelere ulaşabildiğimizi düşünüyorum. Bölgemizdeki yerel üreticiler ürünlerini dijital ortamda pazarlama fırsatı yakaladılar. Ayrıca pandemi nedeniyle evlerinden çıkamayan tüketiciler açısından sanal fuarların çok önemli olduğunu düşünüyorum. Dijital İzmir platformunun hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.”

Yavaş Dükkan Ürün Ağı Sorumlusu Asil Dugan:

“Sanal fuarların, bu süreçte yaptığımız çalışmaları paydaşlarımıza ulaştırmak ve daha çok insanla iletişime geçebilmek açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. İZFAŞ, pandemi nedeniyle gerçekleşemeyen fuarlar için, geliştirdiği Dijital İzmir Fair platformu ile bu sürece çok çabuk entegre oldu. Bizim gibi firma ve kuruluşların dijitale adım atması kolaylaştı. Diğer firmalarla bizi bir araya getirerek etkileşim halinde olmamızı sağladı. Dijitalleşmenin hızla ilerlediği çağımızda, dijitale hep birlikte daha fazla yatırım yapmalı ve bunun sürdürülebilir olmasını sağlamalıyız.”

Şentaş A.Ş. Pazarlama Müdürü, Pol Filinesi:

“Sanal fuarlar uzun zamandır müşterimizle kesilen iletişimimizi tekrardan sağladı. Dijital platformun yazılımı çok etkiliydi. Bu sayede Dijital İzmir Fair platformu üzerinden güzel bir fuar yaptık. Teşekkür ederiz.”

Alhatoğlu Yönetim Kurulu Başkanı, Alper Alhat:

“Dijital İzmir Fair Platformu yazılımı ile dünyanın her yerinden pek çok firma ile görüşme şansı yakaladık. Açıkçası katılım sağlamayan firmalar için üzüldüm.  Dijital platformun ulaşılabilir ve kolay olması hem bizim hem müşterilerimiz açısından büyük avantaj sağladı. Dünya dijitalleşiyor, yaşadığımız ortama adapte olmamız gerekiyor. Fuara katılan firmalar dünya ile entegre bir sistem kurmuş, bu çok gurur verici. Biz bu işte iyiyiz ve daha da iyi işler yapacağımıza inanıyorum.”

Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Yönetim Kurulu Üyesi Alev Kır:

“Sanal Fuarın beklediğimizden çok daha fazla fayda sağladığını düşünüyorum. Sanal ortamda, hızlı hareket edip kısa zamanda pek çok konuyu ele alma şansı elde ettik. Dijital platformun erişimi, kullanımı basit olduğu için bizi yormadı ve etkin olarak kullandık.”

Hem dijital hem fizikselde ortak akıl

İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, “Pandemi sürecinde gördük ki uluslararası ticaretin bitmesi asla mümkün değil. Çünkü ülkeler, kentler, şirketler küresel zincirin kopmaz bağları ile birbirine bağlanmış durumda. Dolayısıyla biz de Türkiye’nin en büyük fuar alanına sahip İZFAŞ ve Türkiye’nin fuarlar şehri İzmir olarak dijital dönüşüme yatırımımızı yaptık. Dijital ortamda da fuarcılığın Türkiye’deki öncüsü İZFAŞ oldu. Fuarcılık bir kent koalisyonu gerektiriyor. İZFAŞ da bunun için doğru bir adres; çünkü baktığınızda şirket ortakları arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Ticaret Odası, Ege İhracatçı Birlikleri, İzmir Ticaret Borsası, Ege Bölgesi Sanayi Odası ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği var. Bu kurumlarımızla birlikte yaptığımız çalışmalarla Türkiye’nin ilk yerli fuar yazılımını İzmir’de inşa ettik. Fuar İzmir alanımızı 3D modelleyerek Türkiye’nin en büyük fuar alanı olan fuarımızı dijitale taşıdık. Bunun yanında fiziki fuarlarımızı da geri plana atmayı düşünmüyoruz. Uluslararası bir fuar, kentin tanıtımı ve ekonomik canlılığını besleyen ve bunlara hizmet eden devasa bir sektör oluyor. Dolayısıyla İzmir’imiz için fiziksel fuarlardan da asla vazgeçmeyeceğiz. Sürecin normale dönmesi ile geliştirilen aşılarla dünyayı buluşturan fuarlarımıza devam edeceğiz. Olivtech ve Ekoloji Sanal Fuarlarımıza katılan firma ve kurumlarımıza, ziyaretçilerimize, etkinliklerimize katkı sunan tüm paydaş ve dinleyicilere bu ilk deneyimi bizlerle beraber yaşadıkları için teşekkür ediyorum. En kısa zamanda sektörümüzle, Fuar İzmir’deki fuarlarımızda bir araya gelmeyi ve sektörümüze fuarlarımızla güç vermeye devam etmeyi diliyoruz.”

Tags: #dijitalgidafuari#ekolojifuari#gidafuari#izfas#izmirfuarcilik#oliveoil#oliveoilexhibitions#olivtech
Previous Post

HD Uluslararası stevia kullanımını tanıtıyor

Next Post

Ülker sürdürülebilirlik konusunda da ses getirdi

editor

editor

Related Posts

T.C.  Sanayi  ve Teknoloji  Bakanı  F  İstanbul’un  Açılışını  Gerçekleştirdi
Fuar Haberleri

T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanı F İstanbul’un Açılışını Gerçekleştirdi

by fdturkey
11/07/2024
Türkiye’nin En Kapsamlı Gıda Endüstrisi Buluşması: F İstanbul
Fuar Haberleri

Türkiye’nin En Kapsamlı Gıda Endüstrisi Buluşması: F İstanbul

by fdturkey
05/06/2024
TÜRKİYE FEDIMA ÜYELERİ ARASINDA İKİNCİ SIRAYA YÜKSELDİ
Fuar Haberleri

TÜRKİYE FEDIMA ÜYELERİ ARASINDA İKİNCİ SIRAYA YÜKSELDİ

by fdturkey
01/05/2024
Türkiye Ceviz ve Badem Fuarı, 26-28 Nisan’da Yerli üretim ceviz ve bademde yaşanan zorluklar ile çözüm önerileri bu fuarda konuşulacak
Firmalardan haberler

Türkiye Ceviz ve Badem Fuarı, 26-28 Nisan’da Yerli üretim ceviz ve bademde yaşanan zorluklar ile çözüm önerileri bu fuarda konuşulacak

by fdturkey
22/04/2024
Ak gida-içim süt, yeni president profesyonel tereyaği ve pastacilik ürünleriyle ibaktech fuari’nda!
Firmalardan haberler

Ak gida-içim süt, yeni president profesyonel tereyaği ve pastacilik ürünleriyle ibaktech fuari’nda!

by fdturkey
22/04/2024
Next Post
Ülker sürdürülebilirlik konusunda da ses getirdi

Ülker sürdürülebilirlik konusunda da ses getirdi

Bitki bazlı atıştırmalık üretimine rağbet artıyor

Bitki bazlı atıştırmalık üretimine rağbet artıyor

Türk çikolatası ve şekerleme ürünleri pandemide 185 ülkeye ihraç edildi

Türk çikolatası ve şekerleme ürünleri pandemide 185 ülkeye ihraç edildi

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved