• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Bitki bazlı atıştırmalık üretimine rağbet artıyor

Bitki bazlı atıştırmalık üretimine rağbet artıyor

editor by editor
18/02/2021
in Haberler
Reading Time: 2 mins read
A A

Innova Market Insights’in 2021 için 2 numaralı trendi olan Plant-Forward, bitki bazlı beslenme kavramlarının süt ürünleri ve et kategorileri ötesindeki gelişimini gösteriyor. 2020’de “bitki bazlı” diye iddia edilen tüm yeni ürünlerin % 67’den daha fazlası, bu öncü sektörlerin haricinde piyasaya sürüldü. Mesela, Innova Market Insights’ın yeni bir raporunda belirtildiği gibi, şekerleme pazarında gittikçe daha fazla sütsüz ve jelatinsiz ürünler raflardaki yerini alıyor. Bu arada, bitki bazlı şekerleme alanına rağbet artıyor.

2016-2020 arası itibariyle toplam şekerleme ürünlerinin lansmanları, YBBO (Yıllık Bileşik Büyüme Oranı)’da yüzde 2’den daha az yükselirken, vegan iddiasında bulunanlarınki yüzde 17 artış gösterdi. Daha dinamik olanı, 2020 yılında tek başına iki katından daha fazla artan tanıtımlarıyla basit “Bitki bazlı” afişlerin altında yapılan şekerleme lansmanlarıydı.

Vegan ve bitki bazlı şekerleme YÜG (Yeni Ürün Geliştirme)’nin araştırması da hayvani olmayan ürünlerin ana akıma doğru geçtiğini gösteriyor. Vegan talepleri, önceden ağırlıklıı olarak diğer “ari” organik veya sağlık konumları ile kombinasyon halinde ikinci veya ücüncü talepler olarak kullanılıyorken, şimdi ise birinci odak noktası olarak öne çıkıyor.

Innova Market Insights’da Innovasyon Direktörü Lu Ann Williams “Mars’ın İngiltere’de bu ay vegan Topic ve Bountry barlarının tanıtımı, vegan mesajının gelişen önemini gösteriyor,” diyor. “Barlar, glütensiz olarak konumlanmış olmasına rağmen, Vegan Birliği logosu da önemli iken, ‘vegan’ ambalajda en önemli taleptir”.

Ayrıca ilginçtir ki bazı şekerleme üreticileri, kurulu süt ve et alternatif kategorilerinden formül ve pazarlama ipuçlarını alıyorlar. Mesela, bitki bazlı çikolatada, bazı yeni ürünler sütsüz tarifelerine vurgu yapmak için ‘mylk’ or ‘m!lk’ gibi terimleri kullanırken, diğerleri fındık veya yulaf sütlerini içerik olarak bulunduruyor. Bu arada, jelatinsiz şekerlemelerde ‘veggie’ (sebzeli) terimi ara sıra kullanılıyor.

Tags: #bitkibazlisekerleme#healtyproducts#innovamarketinsight#ISMCologne#plantbasedproducts#veggieconfectionerySekerleme
Previous Post

Ülker sürdürülebilirlik konusunda da ses getirdi

Next Post

Türk çikolatası ve şekerleme ürünleri pandemide 185 ülkeye ihraç edildi

editor

editor

Related Posts

As Plastik, tarladan sofraya uzanan güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor!
Haberler

As Plastik, tarladan sofraya uzanan güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor!

by fdturkey
03/07/2025
Indomie Türkiye, tarladan sofraya uzanan sürdürülebilir üretim modeliyle geleceğe yatırım yapıyor
Haberler

Indomie Türkiye, tarladan sofraya uzanan sürdürülebilir üretim modeliyle geleceğe yatırım yapıyor

by fdturkey
27/06/2025
Turizm sezonu açıldı,  donuk unlu ürünlere talep arttı
Haberler

Turizm sezonu açıldı, donuk unlu ürünlere talep arttı

by fdturkey
27/06/2025
Ege Bölgesi’nde gıda sektöründe ihracatını en çok arttıran hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu
Haberler

Ege Bölgesi’nde gıda sektöründe ihracatını en çok arttıran hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu

by fdturkey
26/06/2025
DİMES 2025 Hedeflerini Açıkladı
Haberler

DİMES 2025 Hedeflerini Açıkladı

by fdturkey
25/06/2025
Next Post
Türk çikolatası ve şekerleme ürünleri pandemide 185 ülkeye ihraç edildi

Türk çikolatası ve şekerleme ürünleri pandemide 185 ülkeye ihraç edildi

Polonez’in yüzde 77’lik hissesi Siniora Food’un oldu

Polonez’in yüzde 77’lik hissesi Siniora Food’un oldu

Covid-19’a rağmen bal piyasası yükselişte

Covid-19’a rağmen bal piyasası yükselişte

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved