Yurt içi ve yurt dışından pek çok önemli şirket, önde gelen küresel şekerleme ve atıştırmalık fuarı ISM 2022 için katılımlarını onayladılar.
ISM 2022, kayıt döneminin ilk aylarında şekerleme ve atıştırmalık endüstrisinden iyi bir geri dönüş almıştı. Tatlılar ve atıştırmalıklar için önde gelen küresel ticaret fuarı, Korona salgınının getirdiği bu zor aylardan ve devam eden zorlu şartlardan sonra 2020’de bir önceki etkinliğin seviyesine pek çıkamadı ama 33 ülkeden çok sayıda katılımcı ile kayıt gerçekleştirdi.
Uluslararası şekerleme ve atıştırmalık endüstrisi yeni başlangıç için hazır. Bu, her şeyden önce, sadece Avrupa’dan değil, aynı zamanda Avrupa dışındaki ülkelerden de katılımcıların kayıt yaptırması gerçeğiyle yansıtılıyor. Bunların içerisinde Mısır, Arjantin, Beyaz Rusya, Brezilya, Çin Halk Cumhuriyeti, Guatemala, Hong Kong, Hindistan, İran, Japonya, Kanada, Kolombiya, Fas, Meksika, Nepal, Suudi Arabistan, Singapur, Tunus ve ABD yer alıyor.
ISM 2022’ye katılacak Almanya’nın önde gelen şirketleri arasında Hitschler, Kuchenmeister, Niederegger, Riegelein, The Lorenz Bahlsen Snack-World ve Zentis yer alıyor. Dünya çapında en yüksek ciroya sahip ilk 100 şeker üreticisi arasında yer alan Katjes, Krüger, Lambertz, Ritter, Rübezahl, Trolli ve WAWI gibi şirketler de bir kez daha gemide.
ISM, yurt dışından Arcor (Arjantin), Baronie (Belçika), Canel’s (Meksika), Cemoi (Fransa), Cloetta (Hollanda), Elvan (Türkiye), Fazer (Finlandiya), Fini ( İspanya), Hamlet (Belçika), ICAM (İtalya), Ion (Yunanistan), Kambly (İsviçre), Loacker (İtalya), Manner (Avusturya), Natra (İspanya), Nestlé Italiana (İtalya), Riclan (Brezilya), Roshen (Ukrayna), Şölen (Türkiye), Valor (İspanya), Vidal (İspanya) ve Wawel (Polonya) gibi pazar liderlerinden başvurular aldı.
Ülke pavilyonları için rezervasyon durumu da çok uluslararası oldu. Bugüne kadar Belçika, Brezilya, Bulgaristan, Danimarka, Yunanistan, Hong Kong, İrlanda, İtalya, Kanada, Hollanda, Avusturya, Polonya, İsveç, İsviçre, İspanya ve Türkiye’den gelen gruplar katılımlarını şimdiden onayladılar.
İçerik açısından, sürdürülebilirlik, sağlıklı ve keyifli atıştırma ile tatlı ve atıştırmalıkların kalitesi konularına odaklanılacak. Uzman Aşaması ve Innova Market Insights ve Euromonitor tarafından verilen trend dersleri de dahil olmak üzere ISM’nin planlanan etkinlik programı da bu temalara odaklanacak. Dijital formda geleceğe yönelik ek konular, endüstride yeni dürtüleri ortaya çıkaracak. Meyveli ve sebzeli atıştırmalıklar, fonksiyonel barlar, katkı maddesi içermeyen ürünler ve doğal içerikli ham ürünler ile ve ayrıca yeni ürün fikirleri ile ilgilenen ticari ziyaretçiler, Trend Snacks Alanında ve Start- Salon 5.2’deki Start-up Alanında çok sayıda sergi sahibini bulacak.
Kavramsal bir yenilik olarak, ISM 2022’de ilk kez tatlılar ve atıştırmalıklarla küçük hacimli işlere odaklanan özel bir ticaret bölümü yer alacak ve bu bölüm “En Güzel Kreasyonlar – el yapımı” başlığı altında Salon 5.2’de sergilenecek. Ziyaretçi hedef kitlesinin şekerlemeciler, pastacılar ve özel tatlıcılardan oluştuğu zanaat işletmelerini bir araya getiren bu bölüm, daha önce korona salgını yüzünden iptal edilen ISM 2021 için planlanmıştı.
Her zamanki gibi, uluslararası tatlı ve atıştırmalık tedarikçi ticaret fuarı ProSweets Cologne, ISM Cologne ile birlikte paralel olarak gerçekleşiyor, bu da tüm değer zincirinin Köln sergi salonlarında bulunacağı anlamına geliyor.