EINPresswire.com – Önümüzdeki yıllarda dondurulmuş meyve barlarının üreticilere büyük gelir getirmesi bekleniyor. Dondurulmuş meyve çubuklarının üretiminde, taze meyvelerin posaları, tatlandırıcılar, aromalar, meyve konsantreleri ve diğer gıda bileşenleri kullanılıyor. Kurutulması, yeniden yapılandırılması ve dondurulmasıyla hazırlanan dondurulmuş meyve barları lezzetli ve yüksek lif kaynağı olarak rağbet görmeye başladı. İçerisinde çeşitli mineral ve vitaminleri barındıran bu barlar düşük yağ oranına sahip olmasıyla da tercih sebebi oluyor.
Dondurulmuş meyve barları, taze meyvelerin doğada hızla bozuluyor olması sebebiyle üreticilere, uzun süreli saklama ömrüyle yenilikçi bir yöntem kazandırdı. Meyvelerin besleyici özellikleri düşmezken sağladığı faydalar ile mevcut pazarın hızla büyümesine büyük katkı sağlıyor.
Tüketiciler farklı tatlara yönelik talepte bulunurken, muz aromalı, hindistancevizi suyu, misket limonu ve ahududu karışımı ile mevcut pazarın büyüme hızı artıyor. Ancak Amerika Birleşik Devletleri Tarım Bakanlığı’na (USPA) göre, iklim değişiklikleri ve yüksek petrol fiyatları nedeniyle meyve fiyatlarında %2 – %3 oranında artış olması bekleniyor. Bu artışın dondurulmuş meyvelerin üretim maliyetini arttırarak mevcut pazarın büyüme hızını düşürmesinden endişe ediliyor.
Gelirdeki artış oranı, yaşam standartlarındaki değişiklik, tüketicilerin organik gıda tüketme konusunda edindiği farkındalık önümüzdeki yıllarda dondurulmuş meyve barları pazarının mevcut değerinin artacağı yönünde pozitif bir ivme kazanmasına sebep oluyor. Ayrıca sebzeler, tahıllar, süt ürünleri ve diğer ürünlere kıyasla meyvelerin protein içeriği düşük olduğundan, güçlendirilmiş proteinli donmuş meyve barlarının bu açığı kapatarak trend olabileceği düşünülüyor.
Küresel dondurulmuş meyve barları pazarı; tür, lezzet, dağıtım kanalı ve bölgelere göre, organik pazar, güçlendirilmiş ve geleneksel olmak üzere belli bölümlere ayrılmış durumda. Lezzet açısından mango, elma, narenciye, dut, ananas, hindistancevizi, karışık meyve ve diğer sınıflar olarak ayrılmış olan dondurulmuş meyve barları, dağıtım kanalarına göre, süpermarketler/hipermarketler, özel mağazalar, indirim mağazaları, çevrimiçi mağazalar ve diğerleri olarak kategorize ediliyor. Bölgelere göre mevcut pazar daha çok, Kuzey Amerika, Avrupa, Asya-Pasifik ve LAMEA genelinde analiz edilerek üretime hazır hale getiriliyor.