• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Küresel glütensiz ürün pazarının 2026 yılına kadar 5 milyar doları aşması bekleniyor

Küresel glütensiz ürün pazarının 2026 yılına kadar 5 milyar doları aşması bekleniyor

editor by editor
02/11/2022
in Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Sağlık Bakanlığı’na bağlı Sağlık Bilgi Sistemlerinden elde edilen verilere göre, Türkiye’de 2021 sonu itibarıyla tanı konan 138.230 çölyak hastası var. Çölyak testi pozitif çıkmasa bile başlıca semptomları sulu dışkılama, karın ağrısı, karın şişkinliği ve depresyon olan glüten intoleransı ya da çölyak dışı glüten duyarlılığının toplumdaki oranı ise yaklaşık %13 olarak tahmin ediliyor.

Research and Markets, Glütensiz Unlu Mamuller Pazarı Küresel Endüstri Büyüme Eğilimleri ve Pazar Tahmini Raporu’na göre, dünya genelinde glütensiz ürün pazarının 2026 yılına kadar yıllık %11,9’luk büyümeyle 5 milyar dolarlık hacmi aşması bekleniyor. Aynı raporda, paketli ürünlerin restoran menülerindeki glütensiz seçeneklerden daha fazla tüketildiğine ve hazır gıdalara olan ilginin bu artışta daha büyük rolü olduğuna dikkat çekiliyor. Glütensiz Nachos ve Taco Shells ürünleriyle market raflarında yerini alan Aly Foods’un Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağlar Aksu, Türkiye’de 140 bine yakın çölyak hastası olduğuna dikkat çekerek, glüten duyarlılığı olanlar için lezzetli ve güvenli ürün seçeneklerinin sınırlı olduğunu ve glütensiz ürün portföylerini artırmayı hedeflediklerini açıkladı.

“Glütensiz beslenenlere sağlıklı ve lezzetli seçenekler sunmak istiyoruz”

Çoğunlukla tahıl içeren ürünler ürettiklerini ve sayıları gittikçe artan glütensiz hassasiyetine sahip tüketicileri göz ardı etmek istemediklerini belirten Çağlar Aksu, sözlerine şöyle devam etti: “Glüten, başta buğday olmak üzere birçok gıdada bulunan bir protein. Glüten tahıl içeren ürünlerde bulunduğu için, glütensiz beslenenler unlu gıdalardan mahrum kalıyor. Aly Foods olarak, 54 bin metrekare alan üzerinde yer alan tesisimizde, deneyimli gıda mühendisleri ve uzman kadromuzla üretimini yaptığımız ürünlerimiz, Türkiye’nin yanı sıra dünyanın pek çok ülkesine ulaşıyor. Glüten duyarlılığına sahip tüketiciler için ne yapabiliriz diye düşünürken glütensiz nachos cipslerimizi ve taco shells’i tüketicilerin beğenisine sunduk. Aldığımız olumlu dönüşler de glütensiz ürünler gamımızı artırmamız yönünde bizi heveslendirdi. Üretimimizin tamamı tortilla, taco shells, nachos, pizza tabanı ve geleneksel hazır hamurlar gibi ürünlerden oluşuyor.”

Aly Foods Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağlar Aksu

“Tüketicilerimizi güvenli gıda ürünleriyle buluşturmak ana hedefimiz”

Ülkemizde tüketim bilincinin giderek arttığına dikkat çeken Aly Foods Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağlar Aksu, tüketicilerin kaliteli, sağlıklı ve güvenli ürünlere ulaşma talebinin çok haklı olduğunun altını çizdi ve ekledi: “Ülkemizde satın aldığı gıdalar konusunda araştırma yapan ve sağlığa ve çevreye zararlı bir besin maddesini satın almak istemeyen çok büyük bir tüketici kitlesi var. Bu bilinçli kitlenin taleplerinin kaliteli, güvenli ve sağlıklı gıda olduğunu biliyoruz ve bu konuda son derece haklılar. Bu nedenle üretimden paketlemeye her aşamada yüksek kalite ve güvenli gıda standartlarına göre hareket ediyoruz. Kaliteli üretim anlayışımızla BRC kalite sistemini aktif bir şekilde uyguluyoruz. TSE, FDA ve HALAL belgelerine uygun, çevreye ve insan sağlığına duyarlı ürünler üretiyoruz.”

“Ürün portföyümüzü yeni ürünlerle günden güne büyütüyoruz.”

Yerel ve küresel tüketim alışkanlıklarını ve eğilimlerini sürekli takip ederek ürün portföylerini yeni talep ve eğilimlere göre büyütmeyi hedeflediklerini belirten Çağlar Aksu, sözlerini şöyle noktaladı: “Aly Foods olarak, lezzetin sırrının kaliteden geçtiğini biliyoruz. Son teknoloji ile inşa edilmiş modern fabrikalarımızda hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulayarak çevreye duyarlı ve lezzetli ürünler sunuyoruz. Yüksek kalitede ekipmanlarla ve hammaddelerle kalite standartlarını gözeterek el değmeden üretim yapıyoruz. Üstelik tek hedef kitlemiz son tüketici değil. İşletmeden işletmeye e-ticaret satış modelini uyguladığımız B2B portalımızla Horeca yani otel, restoran ve kafe sektöründeki işletmelere de tüm ürünlerimizi fabrikadan aracısız, komisyonsuz satın alma imkanı sağlıyor ve bu konuda her geçen gün daha da geliştirip yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Yenilikçi bir anlayışla gıda sektörüne alışılmadık tatlar katma felsefesiyle, ürün portföyümüzü lezzetli ve sağlıklı ürünlerle günden güne büyütüyoruz.”

Tags: #alyfoods#Çolyak#foodbusiness#gida#gidahaber#glutensizgıdagluten
Previous Post

7. Uluslararası Gıda Güvenliği Kongresi Başlıyor

Next Post

7. Uluslararası Gıda Güvenliği Kongresi başladı

editor

editor

Related Posts

Indomie Türkiye, tarladan sofraya uzanan sürdürülebilir üretim modeliyle geleceğe yatırım yapıyor
Haberler

Indomie Türkiye, tarladan sofraya uzanan sürdürülebilir üretim modeliyle geleceğe yatırım yapıyor

by fdturkey
27/06/2025
Turizm sezonu açıldı,  donuk unlu ürünlere talep arttı
Haberler

Turizm sezonu açıldı, donuk unlu ürünlere talep arttı

by fdturkey
27/06/2025
Ege Bölgesi’nde gıda sektöründe ihracatını en çok arttıran hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu
Haberler

Ege Bölgesi’nde gıda sektöründe ihracatını en çok arttıran hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu

by fdturkey
26/06/2025
DİMES 2025 Hedeflerini Açıkladı
Haberler

DİMES 2025 Hedeflerini Açıkladı

by fdturkey
25/06/2025
Bi’Güzel, The International Taste Institute’den beş ödül aldı
Haberler

Bi’Güzel, The International Taste Institute’den beş ödül aldı

by fdturkey
25/06/2025
Next Post
7. Uluslararası Gıda Güvenliği Kongresi başladı

7. Uluslararası Gıda Güvenliği Kongresi başladı

Su ürünleri ihracatında rekor yılı

Su ürünleri ihracatında rekor yılı

Glutensiz gıda markası Dr. Schär, 100. yılını kutluyor

Glutensiz gıda markası Dr. Schär, 100. yılını kutluyor

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved